Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
PyryR
"Turbo"
Viestit: 269
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PyryR »

-85 99 rykäsi sytytyskatkoksesta putkeen niin että takapönttöön tuli reikä. Päätin vaihtaa jakajan kannen ja pyörijän sekä puolan. Uusi varaosaliikkeestä ostettu puola oli NKG ja sen ensiökäämin vastus oli 2.9 ohmia. Ohjekirjan mukaan ensiökäämin vastuksen tulisi olla 0,52-0,76. Auto kuitenkin käy ihan hyvin uudella, ensiövastukseltaan poikkeavalla puolalla. Pitääkö se viedä takas kauppaan vai onko näissä uudemmissa varaosapuolissa tällaisia eroja?

Vanha puola oli Bosch ja sen ensiökäämin vastus oli 0,74 eli kirjan arvoissa. Toisiokäämi oli 7,4 kOhm, kun se uudessa oli 9 kOhm.
-84 99 GL, -71 96, -96 og 900i 5d Combi Coupe, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi, -96 ng 900 s #6347
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8530
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

no ei alkup käytetty ollut vaihtoehto?
oliko c vai i malli puolassa eroa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Aquamarine99
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Aquamarine99 »

Muistan lukeneeni että jostain autosta sopi kumilätyt satkun takajousien alle. Olisko ollut jostain mersusta? Satkussa pitäs perää saada sentin ylemmäs.
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1058
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Aquamarine99 kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2026 08:29
Muistan lukeneeni että jostain autosta sopi kumilätyt satkun takajousien alle. Olisko ollut jostain mersusta? Satkussa pitäs perää saada sentin ylemmäs.
Aikonaan ihan merkkihuollosta antoivat suorasta levystä leikatut rinkulat takajousia varten. taisivat olla just 10 mm paksua ja kudosvahvistettua.
Liekkö heidän(kin) mielestä perä roikkunut Lesjöforsien kanssa liikaa :lol:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10591
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joskus kävin kumiliikkeestä palan tommosta 10levyä ja puukottelin sopivat kakkarat 900i:n taakse.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
MB ML 270cdi -03 (perävaunun vetohommiin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2164
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja patse »

Vieläkö jostain saa vanhan jaon vm.86 satkuun vetoakselin niveltä, vai onko noissa mitään eroa uudempi jakoseen? Absillinen tietysti erikseen.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 939
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Ei muuta eroa kuin suojakumi, tarvikkeissa esim gsp kestää muutenkin suojakumi vuoden niin kannattaa ottaa vaikka tarvike nivel Aeromotorssilta ja löbrön alkuperäinen kumi ei maksa montaa euroa niin kestää hyvin taas.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
MattiTapio
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
Paikkakunta: Jämsä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja MattiTapio »

Mahtuuko 195/65R15 renkaat pyörimään autossa OG 900 vm. -91?
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 670
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

MattiTapio kirjoitti:
Pe Kesä 26, 2026 08:15
Mahtuuko 195/65R15 renkaat pyörimään autossa OG 900 vm. -91?
Mahtuu.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8530
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

Eikös vakiokoko pitäs sopia :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 939
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Käsijarruvaijerit saattaa hipsiä renkaaseen, kannattaa tarkistaa.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2164
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja patse »

PM99 kirjoitti:
Ke Kesä 24, 2026 16:42
Ei muuta eroa kuin suojakumi, tarvikkeissa esim gsp kestää muutenkin suojakumi vuoden niin kannattaa ottaa vaikka tarvike nivel Aeromotorssilta ja löbrön alkuperäinen kumi ei maksa montaa euroa niin kestää hyvin taas.
Kiitokset tiedosta & vinkistä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vastaa Viestiin