Riston vanhojen Saabien projektit!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
ristos
"Saabisti"

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Pienin miniaskelin homma edistyy. Tänään on saatu startti huollettua ja siistittyä. Nyt kelpaa laittaa se paikoilleen.

Samoin jarrupääsylinteri on asennusvalmiina. Jarrunestesäiliön ja jarrupääsylinterin välinen letku aiheutti hieman lisähommia? Jokainen Kajaanin varaosakauppa tarjosi ei oota. Onneksi täällä on tuo Etra! Sieltä selvitettiin, mikä letku kestää jarrunestettä. Letku pitää olla EPDM-letkua. Sitä ei täältä Kajaanista löytynyt, mutta parin päivän toimituksen kautta saan tuon letkun.

Näyttää siltä, että jatkuvasti jotain pikkunippeliä saa etsiä sieltä ja täältä? No, tämähän kuuluu tämän harrastuksen perusasioihin, jos haluaa homman kunnolla tehdä! :D

Kuva

Kuvaältä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
ristos
"Saabisti"

Tänään jatkui pienten osien puhdistelu ja maalaus asennuskuntoon. Kytkinvaijerin kääntökulma tuli valmiiksi ja samoin jarrynestesäiliön panta. Se olikin kyllä tosi kovia kokeneen näköinen, mutta nyt sitten priimakunnossa. Päivän päätteeksi pidin kylän miesten kanssa pienet talkoot ja auto kääntyi tallissa. Konepelti nostettiin katolle säilöön!

Nämä toimenpiteet ennakoivat tosi toimien alkamista. Huomenna jarrupääsylinteri paikalleen ja kytkin vaijeri kiinnitetään polkimeen. Sitten lieneekin h-hetken vuoro! Yhdistetään moottori ja vaihdelaatikko. Sitten koko paketti onkin asennusvalmiina! :D

Tämä on minulle tosi iso hetki. Kauan on kestänyt, että olen saanut tämän projektin tähän vaiheeseen. Monta kertaa olen manannut itseäni, että tähän ryhdyin, mutta vaikuttaa, että tämä saattaa kuitenkin onnistua? 8O

Kuva
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hiljaa hyvä tulee ja miksei onnistuisi, onhan sulla Risto jo vaikka kuinka monta noita saatuna valmiiksi. Kiva seurata edistymistä ja tuloksia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ristos
"Saabisti"

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!l

Seikkailu Saabin kanssa jatkuu! Pitää olla isän ajatuksien kanssa samaa mieltä! Hän jo silloin kun minä olin pieni poika manasi, että englantilaiset eivät saisi ollenkaan rakentaa autoja ja auton osia! Minä olin tänään tasan samaa mieltä, kun englantilaista jarrusylinteriä asennettiin Saabiin. Olihan urakka, mutta siellä se nyt on paikallaan. Samoin uusi kytkinvaijeri on polkimessa kiinni ja toinen pää laitetaan sitten, kun moottori on paikoillaan. On tässä vekottimessa näpräämistä, mutta kyllähän tämä nyt koko ajan etenee!

Kuva
Kuva
ristos
"Saabisti"

Moottori lähestyy tahtaria! Ajettiin peräkärryllä moottori ja vaihdelaatikko kotiin. Nyt ne ovat jo lähellä paikalleen nostamista. Sitä ennen kuitenkin vielä on kasattava tuo nosturi. Riston voimia kyllä jo hieman koetellaan ja siksi tuo päivän työannos on tällä hetkellä aika pieni? Mutta ei auta, kun ahertaa sen minkä voimat sallivat. :D

Kuva

Kuva
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä näin näytöltä tuntuu etenevän hyvinkin reippaasti :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
9-3 SC TTiD Aero 2008
9000 CS 2.0t 1996