Sähköisen kattoluukun irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Sähköisen kattoluukun irroitus

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Pitäisi saada inffoa miten tuon kattoluukun saa irroitettua kokonaan?
Nyt se vaan "roikkuu" siinä lattialla, putkien varassa ja ne putket pitäisi saada irti kokonaan.

4kpl 10mm pulttia on irroitettu sekä 4 ristipää ruuvia, vaijerin päissä on lattaraudat, jotka pitäisi saada irroitettua ? Miten vai olenko väärillä jäljillä?

Mitenkäs nuo vaijeriputket, saako niitä pois katosta ollenkaan?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11633
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Niin anteeksi korjaus, tarkoitan kattoluukun kehikkoa..
Eli siis itse luukku on irroitettu, nyt pitäisi kehikosta saada irti ne vaijeriputket
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ainakin itse irroitin vaijerit moottorista, (takakontin lastauskynnyksen alla), ja vedin putket ohjaamon kautta ulos. Tämä vaikutti mielestäni helpoimmalta ratkaisulta, ja asennuskin onnistui ilman suurempia murheita seuraavaan autoon.
Viimeksi muokannut Nappe, Ti Huhti 05, 2005 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Nappe kirjoitti:Ainakin itse irroitin vaijerit moottorista, (takakontin lastauskynnyksen alla), ja vedin putket ohjaamon kautta ulos.
Pitääkin kokeilla sitten tätä, jos tuntuisi helpommin irtoavan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No niin, kattoluukku irtosi erittäin helposti.
Kiitos vain Nappe:lle vinkistä, takapäästähän se lähti helposti. :P
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Hyvä että neuvoista oli apua :)
Muista vielä suojata ne vaijerin päät jollain, ettei mene aivan kauheasti likaa sinne, ei ainakaan herkistä luukun toimintaa...

Olis varmaan pitänyt mainita, mutta kannattais pistää muistiin kumpi vaijeri tuli kummalle puolelle moottorin ratasta, näin on helpompi saada luukkua liikkumaan oikeaan suuntaan kun asennat sen takasin (olettaen että näin vielä tapahtuu), itse yleensä harjoittelen asennusta kahteen kertaan...

Käyttökytkintä ei muistaakseni voi kääntää (ainakaan vanhempaa mallia, olen kokeillut), taisi olla jotenki epäsymmetrinen...

Nimimerkillä yhden luukun siirtänyt toiseen autoon, ja aeron luukun moottoria korjannut kahteen kertaan :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

ei viittis joku kertoo kumman puolen vaijeri tulee ylös ja kumpi alas kun itekkin kerkesin just vaijerit irrottaa mut ei tullu katottua kumpi oli kumpi.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin