Hieno retki Savukoskelle. Matkalle tuli mittaa meidän porukalle 1284km. Lapin pojat olivat järjestäneet tapahtumaan hienon ohjelman. Pohjoisen tiet olivat ainakin meidän reitillä oikein hyvät ja nautinnollisia ajaa. Me oltiin kahden Saabin voimin retkellä täältä Kajaanista. Toinen oli 65 tahtari ja toinen 76 V-nelkku, siis aika iäkkäitä autoja, mutta hyvin toimivia. Retken suosikiksi osallistujat äänestivät kaverini Arton punaisen 65 tahtarin, hienoa arvostusta oikealle Saabille! Suuret kiitokset järjestäjille!
Tässä muutamia kuvia retkeltä, kolme autoa kuvistani puuttuu.
Vaari alkaa olla toipunut Lapin retkestä ja on ollut aika palata tahtarin kimppuun! Huomaan, että kyllä tämä alkaa valmistua sieltä täältä. Laitan tänään nämä istuimet paikalleen, niin on helpompi minulle käydä kojelaudan sekamelskaa availemaan. Katsotaan illalla mitä lopulta sain aikaiseksi?
Pitkästä aikaa oli täysi askartelupäivä. Nyt alkaa pikkuhiljaa näkyä, millainen tästä tahtarista on tulossa. Tänään laitoin etuistuimet paikoilleen ja mukavasti tuo sujui. Huomenna on mukava alkaa tuo kojelauta-urakka, kun voi istuvillaan pohtia, että kuinka hurjan haasteen olen itselleni laittanut!
Tänään laittelin alkuun myös lämmityslaitteen kasausta, kun tuo kojelauta ei ole vielä paikoillaan. Tutkin myös millainen tuo jäähdytysletkujen tilanne minulla on? Puutteita näyttää vielä olevan, mutta taidan selvitä ilman isoa lisätilausta. Näyttää siltä, että minun on tehtävä lisä läpivientiä jäähdytyksen letkuille ja uudelle lämpömittarin kapilaarille.
Arvasin jo eilen, että tänään on Risto-pojalle ns.tuskien päivä! Liikun oman osaamiseni rajamailla? Laitoin uuden kojelaudan paikoilleen ja kesken on vieläkin. Lämpömittari ei ole vielä paikoillaan ja pieniä täsmäyksiä lämmityksen ja ilmanvaihdon puolella riittää hommia.
Siis kojelauta on ns.valmis, mutta kyllä tuon minun asennukseni varmaan joku ammattimies saa kyllä tarkistaa! Saas nähdä, kun tuohon akku laitetaan, niin mikä lie lopputulos??? Mutta ihan siistin näköinen tuo kabiini nyt on.
Kyllä melkein sietäs akulla stekata että kaikki toiminnot on tallessa
Muistaakseni tahtarin kojetaulun alla sai ropeloida eräänkin kerran että kaikki toiminnot löytyi
MR saab,96,99CC-75,2xrabeneic binetta de luxe, 3xfordsonpower että major,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,pappatuna
Muistaakseni tahtarin kojetaulun alla sai ropeloida eräänkin kerran että kaikki toiminnot löytyi
Kaikki on molemmat vilkut?
Hui mahoton, tostahan tulee kuin uusi!
Antti
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Kaikki on molemmat vilkut?
tuul pyyhkijä vivut, pissapoika ruutta puhallin jne olihan siin
Hui mahoton, tostahan tulee kuin uusi!
MR saab,96,99CC-75,2xrabeneic binetta de luxe, 3xfordsonpower että major,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,pappatuna