Tyhmiä kysymyksiä virityksistä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Tyhmiä kysymyksiä virityksistä

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No niin,tossa mun autossa 900-90-S on kopio bsr lastu.Mitä se tarkalleen ottaen tekee?Tuleeko siitä itsestään lisää tehoa?Mistäs semmoinen oikein löytyy?Mites tuo katin poisto?Onko jostain saatavana valmista väliputkea?Tarviiko pois oton jälkeen säätää konetta tai jotain?Sen mitä olen tuota konetta kattellut niin siinä taitaa olla se dumppi,miten sitä säädetään?
Täytyy kyllä todeta että toi lucas ruiskuinen 16v turbo on täysin eri planeetalta verrattuna 8 naulaseen turboon.Ei venaa juuri yhtään vaan lähtee heti kun kaasua painaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuo lastu poistaa '90 vuosimallin ässässä olevan ahtopaine (ilmamäärä) rajoituksen. Sen lisäksi se rikastaa seosta täyskaasulla todella huomattavasti. Esimerkiksi 216hv n. 1 barin paineilla isolla välijäähdyttimellä, ja CO oli penkissä 4,5 täyskaasulla.. Pelivaraa on siis bensansyötön suhteen todella paljon tuon lastun kanssa. Ja tämä vakiolla (3 bar) bensanpaineensäätimellä ja vakiosuuttimilla (Lucas). Tuo lastu löytyy ruiskuboksista, joka on vänkärin jalkatilassa maton alla.

Katin poiston jälkeen ei tarvitse tehdä ohjelmoinnille mitään, ruisku ei piittaa siitä onko katti paikallaan vai ei, kunhan lambda on paikallaan ja toimii. Katsastus tosin voi tuottaa ongelmia, jos kattia ei ole. Valmiista väliputkista en tiedä, mutta itseäkin kyllä kiinnostaisi halvempana vaihtoehtona racekatille.

Normaalisti pitäisi olla by-pass, eikä dumppi. Dumpin säädöistä en kuitenkaan osaa sanoa mitään, perus by-passia ei ainakaan voi säätää mitenkään, ja toimii ihan hyvin sellaisenaan. Ulospuhaltavan dumpin kanssa voi tulla ongelmia ylirikkaalle menemisessä, kun kertaalleen mitattu ilma katoaakin.

Ja pitäähän tuo sanoa, että omasta mielestäni tuo lucaksen ruisku on kyllä paras, mitä OG900:sta vakiona löytyy. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jcarlson kirjoitti:
Ja pitäähän tuo sanoa, että omasta mielestäni tuo lucaksen ruisku on kyllä paras, mitä OG900:sta vakiona löytyy. :)
Allekirjoitan täysin...
Vastaa Viestiin