Ferodo Targetit jotka oli alla 1kk. Kitinänvaimennus tarra/massa paloissa pahasti kulunut/hankautunut käytännöllisesti pois männän painamalta alueelta ja metallit koskee toisiaan vapaasti. Pala pääsee liikkumaan myös varsin paljon satulassa ylös/alas joka edesauttanee kitinänvaimennustarran kulumista => metelin syntyä.
Ferodo Racing palat. Ollut alla 4 päivää. Kitisivät jo uutena kun paloissa ei ollut MITÄÄN massaa/tarraa, mutta laitoin pari päivää sitten kitinänvaimennus tarrat ja kitinä lakkasi normi ajossa. - Toistaseksi. Kuumana muutaman voimakkaan jarrutuksen jälkeen saattaa pientä ääntä syntyä. Pitänee lisätä vielä tarralevyä paloihin ja katsoa josko paloja saisi tiukemmin satulaan, kun nämäkin heiluvat varsin vapaasti ylös-alas noin 1-2mm väljää.... Josko pieni siivu tätä samaa tarraa taittaisi reunan yli.
Taitaa tulla ehkä noin 5. kerta kun otan takapyöriä irti tässä reilu kk. aikana.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
se93tbo kirjoitti:Bostik kontaktiliima vois olla kovasana, ei ainakaan paksunna ja lähennä palaa kohti levyä.
Enpä ole (vielä) liimailuja harrastanut jarruosissa, mutta jos pala pääsee heilumaan pala kolossaan, niin eikös se aika nopeasti murra liimankin irti?
Meinaan jos tarkoitus olisi liimata pala mäntään kiinni?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Ilmeisimmin tapauksessasi ei ole kyse 94-96 vuosimallin takajarruista?
On meinaan kiinteä satula takana, jossa 2 mäntää. Molemmille paloille omat. Edessä on "kelluva satula tapeilla. Jotka ei nyt satu vinkumaan ilman liimauksia autossani:)
Takana kylläkin. Eikä varmaankaan parane liimata paloja mäntiin?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Nostellaas vähän vanhaa topiccia. Itsellä og93. Olen ajellut sillä liki 30tkm. Edellinen omistaja on tehnyt jarrurempan. Aluksi kuului vain joskus vaimeaa kitinää, mutta nyt viimeisten viikkojen aikana kitinä on kevyessä jarrutuksessa iavan sietämätön, kuuluu auton sisällekin tosi selkeästi. Palat taitaa olla jotku ferodot kanssa. Ajattelin joululomalla ottaa jarrut auki ja putsaille sekä laittaa liukuosiin kuparitahnaa. Ainakin biltema myy kitinänvaimennuslevyä, kanntaisko sellaista kokeilla? Vai mikä neuvoksi? Hävettää ajella ja jarrutella, kuin jollakin ladalla.
Kannattaa satuloiden mäntien herkistelyn ohella kiinnittää erityistä huomiota etujarrusatuloiden liukupulttien sekä liukukumiensa kuntoon, sekä satuloiden jousisankojen istuvuuteen. Etujarruissa nämä jousisangat nimenomaan pitävät satulan puoliskot eli jarrusatulan pyörännapaan kiinnittyvän rungon sekä ulomman sylinteripuoliskon keskenään välyksettöminä. Kitinä/vinkuminenhan johtuu värinästä eli jossakin siellä on ylimääräistä välystä.
Jos liukupultit menevät vaihtoon, niin kannattaa hommata alkuperäiset vaikka maksaisivatkin hieman tai rutkastikin enemmän, ruostuvista tarvikesohloista on ainakin allekirjoittaneella huonoja kokemuksia.
Jos meteli kuuluu takajarruista, voi syynä olla se että kiinteän kaksimäntäisen satulan toinen puolisko jumittaa eikä osallistu jarrutukseen jolloin toisen puolen mäntä yrittää taivuttaa levyä samalla kuin jarruttaa=värisee=kitisee.
Oma mielipiteeni noista jälkiasennettavista kitinänvaimennuslevyistä/tarroista on se että ne ovat tekohengitystä jotka eivät poista varsinaista ongelmaa vaan oireen, ongelman ollessa siis ylimääräiset välykset ja oireen ollessa kitinä.
Plus että niillä saa mainiosti melko pehmoisen poljintuntuman jarruihin.