900i sisusta
900i sisusta
on tossa käsissä satku, 5 ovinen, i vuodelta 1987 ihmettelin ja tutkin mutten tajunnu, miten ovipaneelit saa helposti irti? esim. miten ikkunan veivi ja lukon avaus kahva on kiinn?
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

Ikkunakammen päältä lähtee ruuvimeisselillä kampeamalla pois pyöreä peitelevy ja sen alla on torx-ruuvi jolla kampi lähtee. Lukitus nuppi lähtee pyörittämällä, oven kahvaa ei tarvitse irroittaa, vain se musta pohjalevy on kiinni klipsuilla, lähtee varovasti kampeamalla. Kädensijan kahvasta ruuvit molemmista päistä auki. Sen jälkeen ruuvit auki paneelin reunoista ja varovaista kampeamista... Siellä on sellaiset pidike klipsut. Näin muistelisin menevän. Hieman tutkimalla selviää.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Torxseista
Auton työkalut ovat yleensä ns. kadonneet, joten edessä on jonkinlaisen Torx-pitoisen sarjan ostaminen. Omalla kohdalla eräs ensimmäisistä hankinnoista oli Anttilan halpasarja (joku 15-20mk tms) - sillä meisselillä erilaisine päineen on pärjätty yllättävän hyvin ja kulkee autossakin.
Totta, tämä palsta on aloittelevan Saabistin taivas. Harmi kun itse ei osannut etsiytyä tänne jo silloin kolme vuotta sitten..
Totta, tämä palsta on aloittelevan Saabistin taivas. Harmi kun itse ei osannut etsiytyä tänne jo silloin kolme vuotta sitten..
900i 1987 kirjoitti:onkos mitää hajua kellään mnkä kokonen se torx ruuvi jolla ikkunan kampi on kii on?
....Taisi siinä keskellä kahvaa olla vielä hiukan suurempi ruuvi, johon pääsee alakautta käsiksi helposti.jamala kirjoitti:Kädensijan kahvasta ruuvit molemmista päistä auki. Sen jälkeen ruuvit auki paneelin reunoista ja varovaista kampeamista... Siellä on sellaiset pidike klipsut. Näin muistelisin menevän. Hieman tutkimalla selviää.
Takaisin laittaessa itse jouduin ottamaan ilmaisen uusinnan, kun huomasin, että ikkunan alla törröttävät väkäset jäivät näkyviin ja tietenkin olin kaikki ruuvit lukitusnuppia myöten saanut paikalleen, elikkä ensin kannattaa laittaa ovipaneelin yläreuna paikalleen ja katsoa, että väkäset jäävät sen alle (jos nyt muistan oikein)

Itse "sosialisoin" isäukolle tarpeettoman Bilteman Torx-setin, jonka avaimet ovat L-muotoisia TV-kaukosäätimen kokoisessa rasiassa. Kaikkiin hommiin hyvin soveltuneet ja jopa penkin irroituksessa käytetty, kun nuo meisselimallin avaimet eivät sinne jakkaran alle oikein pystyyn mahdu

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012