onko käytetty pitkän roikan perässä? liian alhainen jännite tappaa moottorit ylivirralla, ja kun ei niissä yleensä mitään ylivirta suojaa ole...jsuomi kirjoitti: Tänään muuten sano ittensä irti vuoden vanha Veljekset Keskiseltä ostettu 90e maksanu kompura, vähän aikaa jaksaa tehä sit lopettaa ja savut tulee ulos ja sit ku jäähtyy ni sit käy taas.
Saabistin työkalut ja takuut (Isojoen konehalli, Biltema...)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Samainen peli, ja hintakin on pysynyt ennallaan, ostin marraskuussa omanijus kirjoitti: Oliko tuo testaamasi momenttiavaimesi se, mitä nyt on B:n valikoimissa
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=10241
vai vanhempaa mallistoa?
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Onko kyseessä tämä 1/2" 20-200nm 60 euron avain?dartsiartsi kirjoitti:Ostamani Bilteman momenttiavaimen pääsin tsekkaamaan töissä, jossa on kalibroitu momentin testauslaite, ja se oli yllätyksekseni tosi tarkka peli, heitto alle 2 % koko skaalalla, eli hyviäkin vehkeitä Bilhelvetestä saa
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Tiukassa olevien ruuvien aukaisemiseen on iskumeisseli loistava työkalu.
Itsekin olen pääasiallisesti ostanut työkalut Biltemasta ja pääsääntöisesti ovat olleet hintansa väärtejä.
1/4" hylsyjä ei voi käyttää muuhun kuin sisustanosien ruuvailuun, liian heikkoja muuhun.
3/8" hylsyt ovatkin jo työkaluiksi sopivia, räikät vaan tuppaavat kovassa käytössä hajoamaan. Aina on hammastus hajonnut, ei ikinä varsi!
1/2" Hylsyjä en ole ehtinyt hirvesti koekäyttämään, mutta vahvoilta vaikuttavat.
Myös mustat konehylsyt ovat kestäneet ehjänä harrastelija käytössä.
Itsekin olen pääasiallisesti ostanut työkalut Biltemasta ja pääsääntöisesti ovat olleet hintansa väärtejä.
1/4" hylsyjä ei voi käyttää muuhun kuin sisustanosien ruuvailuun, liian heikkoja muuhun.
3/8" hylsyt ovatkin jo työkaluiksi sopivia, räikät vaan tuppaavat kovassa käytössä hajoamaan. Aina on hammastus hajonnut, ei ikinä varsi!
1/2" Hylsyjä en ole ehtinyt hirvesti koekäyttämään, mutta vahvoilta vaikuttavat.
Myös mustat konehylsyt ovat kestäneet ehjänä harrastelija käytössä.
Ettei nyt aivan synkistelyksi mene niin onhan toki hyviäkin kokemuksia. Tallilla on 2 pientä halppiskompuraa ja niistä ainakin Gern on toiminut hyvin jo parin vuoden ajan. Einhelin kanssa taas oli alussa hieman vaikeuksia
Ovat näköjään töihinkin hommaanneet tuommoisia halppiksia. Omasta mielestä ainakin ovat hintansa arvoisia, ellei ylikin. Bilteman sarjassa tulleet hylsyt ovat minusta laadukkaita. Juuri oikean kokoisia (= hyvä pito), sopivan ohuita ja kestäviä. Pakon edessä jopa pulttikoneella olen 17mm hylsyä joutunut rääkkäämään, kyllä kesti. (väärinkäyttöä, tiedetään). Kiintoavainsarja on kanssa palvellut hyvin. Mikäli olet ostamassa jarruputkiavaimia niin osta EI-pysäytinreunuksella varustettu malli. On muuten aika käteviä vehkeitä btw... Monet pilkkaavat halpoja kärkisarjoja (minä mukaanlukien) mutta sarjan mukana tulleet torx, kuusiokolo ja ruuvaripalat ovat kestäneet yllättävän hyvin. Olen jopa saanut koneruuvin katkeamaan (ristipäisellä kärjellä) ennemmin että pala olisi antanut periksi.
Kuten ensimmäisesslä postauksessakin totesin, sarjan kohdalla on sattunut melkoinen suunnittelumoka. Jos homma olisi mitoitettu siten että vaikkapa hylsyt olisi 10mm kokoon asti 1/4" palalla ja loput tuota 1/2" kamaa, niin minullakin olisi tuo räikkä ja 1/4" käsikahva vielä ehjänä. Myöskin 32mm hylsy alkaa olla aika järeää kamaa 1/2" t-vääntimelle, jatkovarttahan tuossa tarvitaan 99% varmasti. Eli jos olisi vielä jättänyt vaikkapa kaksi isointa hylsyä pois niin kylläpä tuo olisi kestävä sarja
Osaako muuten kukaan sanoa että saako tuollaista t-väännintä käyttää jatkovarren kanssa? Kyllähän siinä mennään takuun rajamailla jos 32mm hylsyä vedetään puolentuuman vääntimellä auki, ilman vartta se ei aukea mutta ilman vartta saman voisi hoitaa myös räikällä, eli mitä koko t-vääntimellä sitten edes tekee? Noinkin ison hylsyn käyttäminen "pienen" vääntimen kanssa voidaan taas perustella sillä että molemmat ovat olleet samassa sarjassa
Tosiaan. Napamuttereita varten onkin ostoslistalla 3/4" t-väännin ja muutama sopiva hylsy.

Kuten ensimmäisesslä postauksessakin totesin, sarjan kohdalla on sattunut melkoinen suunnittelumoka. Jos homma olisi mitoitettu siten että vaikkapa hylsyt olisi 10mm kokoon asti 1/4" palalla ja loput tuota 1/2" kamaa, niin minullakin olisi tuo räikkä ja 1/4" käsikahva vielä ehjänä. Myöskin 32mm hylsy alkaa olla aika järeää kamaa 1/2" t-vääntimelle, jatkovarttahan tuossa tarvitaan 99% varmasti. Eli jos olisi vielä jättänyt vaikkapa kaksi isointa hylsyä pois niin kylläpä tuo olisi kestävä sarja

Osaako muuten kukaan sanoa että saako tuollaista t-väännintä käyttää jatkovarren kanssa? Kyllähän siinä mennään takuun rajamailla jos 32mm hylsyä vedetään puolentuuman vääntimellä auki, ilman vartta se ei aukea mutta ilman vartta saman voisi hoitaa myös räikällä, eli mitä koko t-vääntimellä sitten edes tekee? Noinkin ison hylsyn käyttäminen "pienen" vääntimen kanssa voidaan taas perustella sillä että molemmat ovat olleet samassa sarjassa

-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Ihan hulluja jatkovarsia ja voimia on muuten meikäläisen taannoin ostama bilteman t-väännin kestänyt. Aattelin, että se ei voi kestää, kun oli niin halpakin. 1,5metrin putki on ollut jatkona monet kerrat. Yleensä kyllä pyrin avaamaan tommoset isot pultit rytkäyttämällä, enkä tasaisella väännöllä.9-5T kirjoitti:Jatkovarsi kannattaa korvata 3/4" sarjalla
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/10_346iso.jpg
Sama homma yleensäkin tiukkoihin pultteihin ja ruuveihin. Räikkäavaimen kanssa pidän malttia, ja vaihdan tilalle vaikka alku "rytkäytystä" varten lenkkiavaimen tai t-vääntimen, jolle annetaan napakka isku puukurikalla tai massavasaralla (pehmeällä, jotta työkalujen kromaus ei mene rikki).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla on ollu Biltemasta ostettu 1/2" räikkä, sellainen perinteisen mallinen 10v:n takuulla jo monta vuotta ja aina on napamutterit auenneet. Välillä ollut toista metriä jatkovartta.. Hyvä räikkä kertakaikkiaan!
Joitain torx-paloja on rikkoontunut, muttei yhtään hylsyä toistaiseksi..
Ostan kyllä jatkossakin Biltemasta 10v takuu-työkaluja..
IKH:n tavaraakin on tullut hankittua jonkun verran, muttei mitään käsityökaluja.. Kompura pelaa hienosti (5,5kw 200l) ja Moottorinostinkin tekee työnsä.
Joitain torx-paloja on rikkoontunut, muttei yhtään hylsyä toistaiseksi..
Ostan kyllä jatkossakin Biltemasta 10v takuu-työkaluja..
IKH:n tavaraakin on tullut hankittua jonkun verran, muttei mitään käsityökaluja.. Kompura pelaa hienosti (5,5kw 200l) ja Moottorinostinkin tekee työnsä.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Juuri sama peli, varustettu ikkunalla, josta näkee säädetyn momentin, muistaakseni maksoi 58 euroa viime syksynä.NG900T kirjoitti:Onko kyseessä tämä 1/2" 20-200nm 60 euron avain?dartsiartsi kirjoitti:Ostamani Bilteman momenttiavaimen pääsin tsekkaamaan töissä, jossa on kalibroitu momentin testauslaite, ja se oli yllätyksekseni tosi tarkka peli, heitto alle 2 % koko skaalalla, eli hyviäkin vehkeitä Bilhelvetestä saa
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mitä helvettiä teen risoilla työkaluilla......... no, minä otan kuitin mukaan ja meen vaihtamaan ne Tiksi-Racingissa ( Biltema ) uusiksi.
Homma toimii nikottelematta.
Ei toi voi olla niin perskuleen vaikeeta tajuta.
Kuitti + risa työkalu = ehjä työkalu käteen.
Aikoinani ostin Kilopultin bussista ruuvarisarjan, jossa on 10V takuu. Sanoin jo silloiselle myyjälle epäilykseni takuun toiminnasta.
Nyt viiden vuoden kuluttua on puolet ruuvareista passkana.
Eipä näy Kilopultin bussia Variston parkkiksella. Olen kurkkinut joka päivä.
Onneksi veetuilin sille myyjälle jo ennakkoon.
Sanoin myyjälle, että on puhumatta pashaa, anna se paketti vain kouraan.
Homma toimii nikottelematta.
Ei toi voi olla niin perskuleen vaikeeta tajuta.
Kuitti + risa työkalu = ehjä työkalu käteen.

Aikoinani ostin Kilopultin bussista ruuvarisarjan, jossa on 10V takuu. Sanoin jo silloiselle myyjälle epäilykseni takuun toiminnasta.
Nyt viiden vuoden kuluttua on puolet ruuvareista passkana.
Eipä näy Kilopultin bussia Variston parkkiksella. Olen kurkkinut joka päivä.


Onneksi veetuilin sille myyjälle jo ennakkoon.
Sanoin myyjälle, että on puhumatta pashaa, anna se paketti vain kouraan.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Eipäs ole Biltemassa ikinä ihmetelty enempää. Uusi ehjä kalu käteen ja menox.f.pentti88 kirjoitti:Itse olen töissä biltemassa ja voin sanoa että jos on kymmenen vuoden takuu tuotteessa niin se myös pysyy. Pääasia on että kuitti on tallessa ja takuu voimassa niin kyllä uusi tuote pitäisi saada ellei sitä ole käytetty väärin. 10 vuoden takuutuote on hintansa värtti!
No, työkalun väärinkäytön näkee jo helposti, myös ostaja.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Äläs Ari ala .Mimmi kirjoitti:Kuinkas kalliiksi tulee se jatkuva takuuvaihtaminen![]()
Bensaa, aikaa, renkaita, öljyjä... kaikki kuluu ja ainakin minulle se kaikki maksaa liikaa.


Sun kannattais ensiksi tsekata ja korjata tota bensan- ja öljynkulutustasi.
Saattaa olla vuotoa.



Aurauskulmatkin olis oltava kohdallaan. Eikä sitte suditella joka valoissa.
Eipäs ole tarvinnut juosta jatkuvasti Biltemassa, takuuvaihdossa.
Kiva tietää, kun, JOS joskus joku työkalu hajoaa, saan heti uuden tilalle.
Ei toi liian vaikeeta.
Samat kustannukset sulla jos käyt vaihtamassa Snapponin tai Kamasan. On noitakin särkynyt.
Kamasan tiskillä piti odottaa lähes tunnin, kun myyjä esitteli uudelle ostajalle pelejään.
Motonetissa sai samoilla jalansijoilla uuden. Eikä tarvinnut piirrellä.

Valintasi on henkilökohtainen asia.

Revi tosta sitten huumoria,



Viimeksi muokannut Firges9000, Su Huhti 17, 2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3