korvaavaa kaasaria orggis tuplien tilalle?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tietty kiinnostaa. Tahtoo vain olla aina näitä turbo/ruiskuvirityksiä. Ihan mielenkiinnolla seurailen projektiasi.

Mäkin sain viikonloppunan kannen paikalleen ja vähän muutakin, vaikka remppa jäikin pikkasen vajaaksi. Ajokokemukset Kokkola-Oulu välillä olivat positiiviset. Ohitukset sujui mallilla, kun heitti uuden enskan saattelemana nelosen kehiin ja sitten mentiin. Ei mitään rakettiohituksia, mutta paremmin sujuu, kuin ennen. Tänään vielä kysäisin vapaavirtaussuodinta orkkiksen tilalle ja pitääpä vielä kysäistä sellaisesta pyörrekiihdyttimestä imuilman sekoittamiseksi :lol: .

Hienolta vaikuttaa tuo projektisi ja ilmeisen kunnolla olet sitä toteuttamassa. Teet vaan viimosen päälle, ei sitten harmita jälkeenpäin.

Kaima
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

hohhoijaa..talvi takana, ja kämpän remontti syö aikaa harrastamiselta..kokoojapönttö ei vieläkään valmis..onko kellään ylimääräsiä tötteröitä ja suodattimia jotka passais webruihin..

-kerran on siis pakettia mallailtu konehuoneeseen, ja ahdasta on, pystysuunnassa nimittäin: alle sentti konepellin ja etummaisen kaasarin välillä.pitänee tutkailla toi moottorin etukannake, tuntuu ravistavan pakittaessa (vai onko ne sivutyynyt hallelujaa?) voi muuten olla konepelti lommoilla uusien kaasarien kanssa

-Masa
saab 99 -83 GL"S"
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

matti sallinen kirjoitti:...alle sentti konepellin ja etummaisen kaasarin välillä..

-Masa
Varo ettei ole kaasarista korvakot/runko poikki, siihenkin törmättiin kaverin saksanseisojassa vakioilla kumityynyillä vaikka tilaa piti olla ruhtinaalliset kolmisen senttiä.


Scooppi peltiin poikki sahatusta sarviksen pulkasta ja poppareilla kiinni..? :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

...öö..ei millään raaskis puhkoa orggispeltiä..jos ei muu auta, niin imusarja koneistamoon ja vastinpinta viistoksi, niin saa kaasareita vähän alemmas..ja toisaalta saban kone ei liiemmin kait pystysuunnassa liikkune? ja kaasarin kannestakin on hieman varaa ottaa tavaraa pois.

mut niitä putsareita torvineen jos olis käytettynä/uusiakin kohtuuhinnalla, jos ei löydy, niin pitää mennä höpösporttiin ostaa ryästöhinnalla..
saab 99 -83 GL"S"
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

matti sallinen kirjoitti:ja toisaalta saban kone ei liiemmin kait pystysuunnassa liikkune? ja kaasarin kannestakin on hieman varaa ottaa tavaraa pois.

mut niitä putsareita torvineen jos olis käytettynä/uusiakin kohtuuhinnalla, jos ei löydy, niin pitää mennä höpösporttiin ostaa ryästöhinnalla..

kuinka paljon virranjakajasta on nokkapelliin? väsyneillä kumeilla on niitäkin särjetty!


kuinka pitkiä imusuppiloita olet ajatellut?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

matti sallinen kirjoitti:...öö..ei millään raaskis puhkoa orggispeltiä..
Juu ei todellakaan, kerroin vaan mitä tehtiin kavereiden kanssa erääseen "perseilyvehkeeseen" ja mitä teen omaani piakkoin ennen konepellin vaihtoa.. sitä enne tosin pitää yrittää saada teinien provosoimiseksi se paukkusysteemi edes koekäyttöasteelle.. :D
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

mikkoimp: ei mitään hajuakaan, mutta se on kuiten alempana kuin ne tulevat kaasarit, mulla olisi ollut tarkoitus saada rosterista tehty kokoojapönttö, johon olisin voinut liittää alkup.imuilman esilämmityksen ja suodattimen, mutta kaverin toimitusaika hitsaukselle venyy liian pitkälle..ehkä jotkut 10-senttiset torvet vois olla poikaa..mahtuu muistaakseni pidemmätkin.

myrkky: juu, niin arvelinkin ton hymiön takia..oishan siinä tikkurila-tuningille ihmettelemistä, kun pöllis naapurin kersan pulkan ja niittais konepeltiin kiinni...ja vielä kun olis punanen

onkos niitä moottorinpuslia muuten jäykempiä jossain tarjolla...en tähän väliin haulla ehtinyt ettiä..onko kukaan vaihtanut koskaan 99:iin?
etupuslan olen vaihtanut joskus 3 vuotta sitten, mutta vanhat väljät puslat oli kuluttanut sen kuppiosan liian isoksi, nyt pitäis vissiin ensavuksi lyhentää sitä metalliholkkia siitä sisältä, että sais etupuslat piukempaan, nyt meinaan "lotisee" siihen malliin, et jotain vielä rikkoontuu.

-M
saab 99 -83 GL"S"
Vastaa Viestiin