110tkm isohuolto/ kokemuksia ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

110tkm isohuolto/ kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Apuva..kyselin tuota kohta tulevaa huoltoa paikallisesta Saab-huollosta ja hinta-arvio huima n.700-800 egee ilman osia, on kuulemma huolto-ohjelman isoin huolto mm. jakohihnan&hilppeiden vaihto ja jarrujen tsekkaukset,öljynvaihdot plus paljon muuta...aikaakin menee vähintään se 6 tuntia ? 8O 8O
Mitenkäs muualla päin on ollut hintahaarukka ja mitä sillä on saanut ,onko tuoreita kokemuksia 110tkm-huollosta ja mitä tarttis tietää/kysyä viimeaikoina esillä olleesta aiheesta " saabin konevauriot ", kun omassa autossa ei ole vielä ainakaan esiintynyt em. viittaavaa oireilua ?
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Viimeksi muokannut tevisu, Pe Huhti 08, 2005 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Ei tärpännyt toi sun linkkisi..sivua ei löydy..harmi :?
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mulla toimii ihan hyvin, koita ilman tuota (url) loppua.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17488&
Saab 9-3 TTID Vector 2008
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Noh.. länsiauto olari vaihtoi juuri aeroon 28.xx€ * 2 pyyhkijän sulat =)
Kyllä nyppi.. 60€ pelkkiin sulkiin on jo liikaa.
9-5 Aero
barum
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 13:50

Viesti Kirjoittaja barum »

9-5T kirjoitti:
saba9000 kirjoitti:Noh.. länsiauto olari vaihtoi juuri aeroon 28.xx€ * 2 pyyhkijän sulat =)
Kyllä nyppi.. 60€ pelkkiin sulkiin on jo liikaa.
Erimieltä, samalla rahalla olisit saanut surkeita sulkia useita pareja mutta ne ei ole edes uutena alkuperäisten veroisia.
Mikä firma on muuten Saabin hovihankkija pyyhkimensulissa, tuskin ovat omaa valmistetta? Boschit ovat itsellä osoittautuneet kohtuullisiksi, hintaa n. 20e/pari.

-barum
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eikös se ole Valeo?

Itse en enää Boscheja SWFien jälkeen pistä :wink: :D Luulin, että harmaa kalvo johtui lasinpesunesteestä, mutta kun pistin nuo SWF:t niin ei ole kalvoa sen jälkeen näkynyt :wink: , muutenkin pyyhkii tasaisesti ilman viiruja eikä kuten Boscheilla :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
gontzo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 14:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja gontzo »

Oulun hinnat 110 tkm huollolle oli seuraavat. Oulun autoliikkeen huoltotarjous 660e manuaali ja 700 automaatti. Työn osuus hinnasta noin 250. Aine antoi myös saman hinnan työlle mutta osien hintoja eivät viitsineet alkaa laskemaan. Lisäksi mainittiin että aikaa voi mennä takajarrujen putsaukseen ja käyttöhihnan vaihtoo (huoltoohjeen mukaan hihnan vaihto kyllä kuulu jo ko. huoltoon) Eli koko hommassa pitäisi mennä pyöreästi 3.5 tuntia.
Nämä hinnnat olivat Aerolle jossa tulpat jo pelkästään kustantaa noin 100e, muuten osat pitäisi olla samat.
Saab 9000i -88, Saab 9-5 Aero -01
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kokkolassa 110k huolto automaatti 9-5:lle myös 680e pikapikaa tiskiltä kysyttynä.
Aika suolaisia hintoja kyllä. Aika helposti säästää semmoset 400e kun tekee itse nuo huollot.... Aikaa menee itse tehtynä tietty paljon enemmän, mutta jos puuhastelusta tykkää ja hienoja kesäiltoja piisaa niin mikäs siinä.....


EDIT:

Mikä kumma muuten Aeron kynttilöissä maksaa.... :roll:
Omaan laiskiaiseen saa kuitenkin NGK:n tulpan reilulla parilla eurolla...
Eikai tavallisessa ajossa aero sen kuumempana käy kuin 150hepoinenkaan.... Platinatulpan vaativia rallauksia karvalakki päässä ja piippu suussa ajavalle saabistille tulee kuulemma aika harvoin(ainakin kaverieni mielestä).... :lol: Onko sytytys kamat jotenkin erilaisia....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
JR-95
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JR-95 »

Kuopiossa Autoputkolalla makso 9-5 automaatin 110 huolto alle 700e kaikkineen osineen ja litkuineen.
96 -75
Alfa Romeo 156 2,4d Sw -05
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

9-5T kirjoitti:Pelkän huollon hinta Ukissa
120tkm 117,-
150tkm 91,20
180tkm kuitti ei ole kotona mutta muistaakseni n.110,
Aeron tulpat 81,- alennuksella, svh n.100 johon tarvikeliikkeet ei vuosi sitten päässyt NGK:n tulpissa.
OT: Ukin huolto vois perustaa huoltoliikkeen tänne Espooseen. Tapiola pullollaan 9-5 ja 9-3 malleja. Selvä markkinarako! :wink:
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Aika helposti säästää semmoset 400e kun tekee itse nuo huollot.... Aikaa menee itse tehtynä tietty paljon enemmän, mutta jos puuhastelusta tykkää ja hienoja kesäiltoja piisaa niin mikäs siinä....

Jos itse tekee huollon, miten käy moottoritakuun? Varmaan sen voi unohtaa!! :(
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

ijw kirjoitti: Jos itse tekee huollon, miten käy moottoritakuun? Varmaan sen voi unohtaa!! :(
Tuota olen itsekkin miettinyt, ajattelin ratkaisuksi pyytää tuttua saabhuoltajaa unohtamaan leimasimen pöydälle kahvitunnin ajaksi. Tuskin jää leimasta kiinni, en tiedä sitten millaista ja kuinka kattavaa tietokantaa huoltamot pitävät. Autoni on muutenkin Saksasta uitettu, että nihkeää on varmasti sen takuun kanssa muutenkin....

Niin ja kyllä sitä 400e:lla 9-5:kin jo ostaa tiivistesarjan ja laakerit.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Tuntuu todella typerältä maksaa noista määräaikaishuolloista, kun itse tekee saman tai oikeastaan paremmin, kuin kiireen keskellä merkkihuollossa. :D
Meinaan, että öljyt sun muut filtterit vaihdan joka vuosi, oli sitten ajettu 10000km tai vähemmän. :wink:
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Näyttää kyseinen aihe sapettavan yhtä paljon muita kuin itteäkin ja senverran voin tarkentaa että todennäköisesti hinta-arvio sittenkin olisi sisältänyt tarvikkeet( öljyt,tulpat,hihnan yms.)..sillä eihän se voinut olla pelkkä työn osuus tuo 700-800 ekeä... eihän 8O ?
Mielellänhän tuon itse tekis, jos vainolis tarvittava paikka ja tieto&taito + työkalut, mutta minkäs poropeukalona teet kun kaivat vain kuvetta, siltikin yleensä kyselemällä ja vertailemalla saattaa tehdä hyvät säästöt kun ei osta palveluja/tuotetta heti ensimmäisestä paikasta mistä kysyy ?
Tämän seikan vuoksi esim.nettisaitit yms. merkkikerhot ja foorumit ovat kullan arvoisia kaikille näiden hintojen kanssa tuskaileville :lol:
Jatketaan vaihtoehtojen kartoittamista täällä Kouvolan seudulla...
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Vastaa Viestiin