mikä söi tulpan ja 16v kansikysymys
mikä söi tulpan ja 16v kansikysymys
Eilen kotiin tullessani olihan se pakko kokeilla paljon tuo sabo kulkee.No kun vitosella kierrokset nousi 5500,rupesi patkimään.Hölläys ja Toimi suunnilleen normaalisti.Liittymästä sisään ja muuten toimi kyllä mutta 2500 korvilla nyki.Tänään sitten tulppien vaihto ja yksi platina tulpista oli menettänyt sivuelektrodin kokonaan.Mikä sen söi?Ahdot tuossa matalapaineessa on 0.7 ja cuuleri ja bensalastu löytyy.
Sitten,miten pitkälle noi 16v kannet on vaihtokelpoisia?Käykö tonnareista ja mites vuosimallierot?Onkos vapaastihengittävissä samat kannet?Entäpä 2.1 ja 2.3 kannet?Käykö ne autooni -90s ja onko niissä nyt ees eroa noihin 2.0 kansiin?
Sitten,miten pitkälle noi 16v kannet on vaihtokelpoisia?Käykö tonnareista ja mites vuosimallierot?Onkos vapaastihengittävissä samat kannet?Entäpä 2.1 ja 2.3 kannet?Käykö ne autooni -90s ja onko niissä nyt ees eroa noihin 2.0 kansiin?
suutin vika???
cc tonnarien kannet käy. 2,3 ja 2,1 ovat sama kansi, turbolla tai ilman.
2,0 kansia on kahta mallia, vaihtuu joskus ~88 symmetrisestä asymmetriseen, nokat eivät näissä ole ristiin kelpoisia. vanhan kannen tuntee helpoiten nokkien laakerin voitelu letkuista.
jos vaihdat kannen niin joutuu hommaamaan myös 2,1 imusarjan ja suutin tukin. suht harvinaisia. (mulla olis hätäratkaisuna tuohon isonnettu 2,0 imusarja)
vaihdoin tuohon omaani 2,3 tonnarin kannen ja 2,1 imusarjan, tulee turbo paljon alempana mukaan ja pienensi huomattavasti turbon on/off luonnetta.
cc tonnarien kannet käy. 2,3 ja 2,1 ovat sama kansi, turbolla tai ilman.
2,0 kansia on kahta mallia, vaihtuu joskus ~88 symmetrisestä asymmetriseen, nokat eivät näissä ole ristiin kelpoisia. vanhan kannen tuntee helpoiten nokkien laakerin voitelu letkuista.
jos vaihdat kannen niin joutuu hommaamaan myös 2,1 imusarjan ja suutin tukin. suht harvinaisia. (mulla olis hätäratkaisuna tuohon isonnettu 2,0 imusarja)
vaihdoin tuohon omaani 2,3 tonnarin kannen ja 2,1 imusarjan, tulee turbo paljon alempana mukaan ja pienensi huomattavasti turbon on/off luonnetta.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Juu,penkissä ei ole ehtiny vielä käydä,kun toi autokin on mulla ollu vasta viikon.Tulpat olivat ne ngk:n platinakärkiset seiskat.Tässä autossahan on juuri tehty koneremontti sulaneen männän takia.Siksi tässä olis varmaan syytä hieman huolestua.Täytyy noi suutin hommelit tutkia kanssa.Kellään tietoa että paljonko maksaa uudet ja mistä kannattaa ostaa?Onko vaihto simppeli homma?e0000333 kirjoitti:Kuumuushan sen elektrodin vei. Onko tulpat oikean laiset? Ootko käynyt penkissä bensalastun jälkeen, ettei vain menisi laihalle....
tomaatti kirjoitti:Kellään tietoa että paljonko maksaa uudet ja mistä kannattaa ostaa?Onko vaihto simppeli homma?
ennen kun alkaa uusia hommaamaan niin kannattaa käydä putsauttamassa ja mittauttamassa suuttimet! on todella helppo homma niiden irrotus ja laitto, vain suutintukki irti ja riuhtaista suuttimet irti. ovat ekalla kertaa aika tiukassa mutta kyllä sieltä voimalla irtoavat. kun laittaa ne takaisin kannattaa helpottamiseksi pieni silikooni spray suihkaus antaa o-renkaille.
oliko sama pytty mistä nyt suli tulppa kuin mistä silloin mäntä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Toi kävi itelläkin mielessä.täytyy yrittää kysellä entiseltä omistajalta.mikkoimp kirjoitti:tomaatti kirjoitti:Kellään tietoa että paljonko maksaa uudet ja mistä kannattaa ostaa?Onko vaihto simppeli homma?
ennen kun alkaa uusia hommaamaan niin kannattaa käydä putsauttamassa ja mittauttamassa suuttimet! on todella helppo homma niiden irrotus ja laitto, vain suutintukki irti ja riuhtaista suuttimet irti. ovat ekalla kertaa aika tiukassa mutta kyllä sieltä voimalla irtoavat. kun laittaa ne takaisin kannattaa helpottamiseksi pieni silikooni spray suihkaus antaa o-renkaille.
oliko sama pytty mistä nyt suli tulppa kuin mistä silloin mäntä?
Ja jos kaikki muutkin "jäljellä" olevat tulpat ovat vitivalkoiset ja/tai kuluneen näköiset niin kannattaa tsekata huolella laitteet/bensalinjat ennen suuttimia. Ja kannattaa ajella varovasti.... vaikka mäntiä tai muuta ei sulaisikaan niin esim. renkaat voivat männistä väsähtää ja seurauksena ikävyyksiä.... savuttelua, huohotusta yms....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Mun mielestä tulpat olivat ihan normaalin näköiset.Ei mustat eikä öljyiset mutta eivät ihan valkoisetkaan.Sellaiset normaalit mitä on tullu noita vaihtaessa autoissa vastaan.Nyt täytyy ajella iisisti ennenkuin homma selviää.kai ne suuttimet täytyy tarkistuttaa joka tapauksessa,eihän se dyno ajo kerro kuin kokonaistilanteen seosten suhteen.Yksi sylinteri voi olla huomattavan laihalla ettei edes näy.