Melkein...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Melkein...

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Pulttasin tuossa kaasarin kiinni ja uskoisin, että kaikki härpäkkeet on oikein asennettu... Vekotin toimii huomattavasti paremmin kuin aikaisemmin mutta painaessa kaasun pieniltä kierroksilta rajusti pohjaan vekotin miettii hetken ja lähtee kiihtymään ikävällä viiveellä. Ihan niinkuin se hieman nakuttaisikin.. Voiko tuo viive johtua liian alhaisesta pa-pinnasta kohokammiossa? Entä mitenkään liian laihoista seoksista (Enää ne ei VOI olla liian rikkaalla)?

Vehjehän on vanha kunnon 99 900:n myllyllä ja PBurgin kaasarilla!
Viimeksi muokannut lordofgreed, Pe Huhti 08, 2005 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onkos sitä Atf öljyä kaasarissa tarpeeksi.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Lähtisin itse siitä, että kohokammion bensapinta matalalla tai vaimenninöljyä liian vähän.

Jos olet uusinut kaasuttimeen kaikki osat ja säätänyt sen esim. Alfamerin korjausoppaan mukaan niin laiha seoskin voi tulla kyseeseen. Kokeile imulla paraneeko. Silloin ei ole ainakaan vikaa kohokammion bensapinnassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Öljy

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Öljyä on riittävästi...
Pitää varmaan ruveta ruuvaamaan näppituntumalla noita seoksia...
Kohta on kuitenkin katsastus ja seoksien sotkenta edessä...
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Nyt menee vähän ohi tuo "imulla"-homma...
Perjantai-ilta! :roll:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

lordofgreed kirjoitti:Nyt menee vähän ohi tuo "imulla"-homma...
Perjantai-ilta! :roll:
Vedä pikkuisen imua päälle ja kaasuttele. Nostaa hieman bensan määrää seoksessa ja käynti pitäisi parantua. Ko. temppu toimii myös kovalla pakkasella pintakaasulla tapahtuvaan nykimiseen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

lordofgreed kirjoitti:Nyt menee vähän ohi tuo "imulla"-homma...
Perjantai-ilta! :roll:
Sulla taitaa olla imu päällä... :wink:

"imu" = ryyppy
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Tuota viivyttelyä ei taida saada pois kokonaan kiihdytyspumputtomassa kaasarissa... itseäkin tympäissyt hiukan, paras lääke hiukan rikkaampi seos. Tämä taas tarkoittaa sitä, että katsastussäätöä on tiedossa, itseä tämä ei kyllä ole haitannut, kone vaan toimii paljon paremmin ja kulutuksessa ei kummemmin näy....

Koita vaan rikastaa seosta.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

parani

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Lurautin hieman lisää öljyä ja laitoin seoksia vähän rikkaammalle, nyt tuntui toimivan huomattavasti paremmin... Saa nähdä miten paljon tuo vie lörpöttiä...
Vastaa Viestiin