Tuplaysistä kysymyksiä. Kuvat lisätty.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

multivalve kirjoitti:
lucaf kirjoitti:ja kyllä 2 litran kaasutinmoottoria sai käsittääkseni jo vuodesta 73, vai tuliko vasta 74? 74 taisi olla viimeinen vuosi jolloin sai vielä 1.85 koneellakin, mutta combi coupet oli mielestäni aina 2 litran koneella.

tosiaan jännä että toi kokomuovimaski tuli jo vuonna 74 cc malliin
..no ei varmaan ollut Saabin omaa 2.0 konetta vielä -73!?!
Vuonna 72 emssiin tuli ruotsalaisvalmisteinen 2.0 litran kone, jota yleisesti pidetään Saabin omana koneena. Perustuu Triumphin 1.7 ja 1.85 litraisiin, mutta oli juuri se b-kone, jolla myös ensimmäiset turbot olivat. Ei ollut muita 2-litran koneita, kuin vasta h-kone 80-luvulla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vuonna '75 tuli 2.0 B-kone kaikkiin malleihin ja 1.85l poistui käytöstä, muuten puhut puppua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:twisted:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:twisted:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 13:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

multivalve kirjoitti:mitä tarkoitat että ei ollut muita 2-litran koneita kuin vasta H-kone 80 luvulla?
Eikö B-moottorit ollut muka 2.0 litraisia(1,985 vissiin jos nulukkuja pissitään)?
Siis tarkoitan, ettei muita 2-litraisia kuin B-kone (joka tuli vuoden 72 emssiin) ja H-kone (joka tuoli 99:iin vuoden 81 aikana). Vuosi 1975 oli ensimmäinen, jolloin ei ollut muita koneita 99:ssä, kuin 2-litraisia.

Tuolta voi tarkistaa: http://www.saabmuseum.com/99/my.html#1972
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

multivalve kirjoitti:mikä on puppua puheessani?
Selvitetäänpä:
No ei varmana ollut missään Saabin mallissa B 2.0 konetta vielä -72 tai-73
Tämä on puppua. EMS malliin tuli 2l B-kone vuonna 1972.
jccarlson vai mikä lie ,näyt olevan samasta kaupungista,joten voitas haastaa vaikka naamat vastakkain näistä asioista että mikä on puppua ja mikä ei,otatko haasteen vastaan? T:Multivalve 188cm ja 96kg!
Olet säälittävä pelle. Sori vaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

multivalve kirjoitti:No ei varmana ollut missään Saabin mallissa B 2.0 konetta vielä -72 tai-73
on kyllä ihan perus asioita jos Saabista puhutaan,että Saab julkaisi oman moottorin eli B 2.0 vuonna -75,sitä ennen oli Triumphin 1.85 koneet Saabissa.
Isäni ajeli 2,0 litran B-moottorilla varustetulla -73 ems:llä vuoteen -82 asti ja kotopaikkakunnan apteekkari saman vuoden LE:llä, jossa myös sama 2,0 litrainen D-jetillä varustettu B-moottori. 1,75 ja 1,85 olivat suoraan Triumphilta. B-moottori tästä Saabin edelleen kehittämä.

Vuonna -75 B-moottorin D-Jetronic vaihtui K-Jetroniciin.
multivalve kirjoitti:(kuitenkin kokemukseni alkaa jo vuodesta -74 ja 3 mallia mukaanlukien 99 Turbo Sedan on itselläni ollut)!
Koska alat mennä henkilökohtaisuuksiin, niin kerropa lisää kokemuksestasi: Oletko ajanut itse vuonna -74? Puhutko kenties Saab-ammattilaisena?

Nimim. Saabisti vuodesta -64
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 13:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 13:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

multivalve kirjoitti:oli varmasti VIIMEINEN VIESTI TÄNNE KUSIPÄIDEN JOUKKOON MINKÄ LAITAN T:MULTIVALVE!!!!!
Ota iisisti ja onnea valitsemallasi tiellä.

Terveisin: Kusipää
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Öykkärimäisesti käyttäytyvä ja väkivallalla uhkailun aloittaja on mielestäni säälittävä pelle. Kiitos vain kun todistit väitteeni. Hymyillään vain kun tavataan, tapanani ei olekaan harrastaa tappelua. :)

Taidan tosin olla värisokea, Turbo 16:seni kun on valkoinen väriltään. Epäilen kovasti että tunnet sen edellisen omistajan, mutta onhan tässä maailmassa kaikki mahdollista. ;) On muuten Saab Suomesta tämäkin yksilö. Liikkuuhan täällä Oulussa yksi sininen T16 jonka omistajan tunnen kyllä, mutta eipä ole minun autoni. Piti vain korjata tämä väärinkäsitys, olisi harmi jos menisit juttelemaan täysin väärän henkilön kanssa. Vaikka onhan saabistien aina mukava porista keskenään, eikös totta! :lol:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

multivalve kirjoitti:oli varmasti VIIMEINEN VIESTI TÄNNE KUSIPÄIDEN JOUKKOON MINKÄ LAITAN T:MULTIVALVE!!!!!
Toivottavasti.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja jäitä hattuun ettei tarvitse bannata ketään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin