Ja suomalainenhan ei luovuta ennenku haudassa..... SAABismi siirtyy isältä pojalle, tai tässä tapauksessa tyttärelle. Sinä päivänä kun ajan ***llä, taidan maksaa taksikyydistä....legro kirjoitti:
Vaihda merkkiä.. mulle on tullu mieleen monesti palaaminen takaisin laatu autojen piiriin (edellinen BMW)
Sininen savu?
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Jos moottoritakuuseen viittaavaa ongelmaa epäilet, niin väittäisinpä, että Länsiauto tai Laakkonen ovat ne paikat, joihin tulee olla yhteydessä. Jos omalla rahalla korjautat, niin sitten korjauspaikka on eri juttu.vanha kirjoitti: Ja onhan näitä pajoja jotka korjaavat, Westerlund, Torek, Laakkonen, jne... Sinne vissiin suunta käy jahka selvitän katoaako öljyä vai nesteitä, vai leikkaako kone kii ennenkuin syy selviää...
Käväseppä näyttämässä Saabiasi siellä malmilla turbohuollossa, kaverit vaikuttivat oikein päteviltä ja mukavilta, oliko jokin proturbo tms, siinä Pihlajamäen varaosaa vastapäätä, viisaammat kertokoot nimen ja paikan tarkemmin.vanha kirjoitti:Kiitos legro!
Taas viisauteni kasvoi turbomoottorien sielunelämän ymmärryksessä. Wankel olikin tutumpi (NSU Prinz 1000 vm-6x) Se siitä....
Vielä jos joku tuohon alkuperäiseen kysymykseeni.... Että mitä kannattaisi tarkistaa ennenkuin kiikutan Saban (ja rahapussin) Laakkoselle?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No en ole itse ollut hirveän tyytyväinen saabiin verrattuna BMW, verrataan nyt vaikka ajettavuutta ja korjaamo käyntejä.. bemarissa näitä korjaamo käyntejä ei ollut.. saabilla väh. kerran / 2kk.vanha kirjoitti:Ja suomalainenhan ei luovuta ennenku haudassa..... SAABismi siirtyy isältä pojalle, tai tässä tapauksessa tyttärelle. Sinä päivänä kun ajan ***llä, taidan maksaa taksikyydistä....legro kirjoitti:
Vaihda merkkiä.. mulle on tullu mieleen monesti palaaminen takaisin laatu autojen piiriin (edellinen BMW)
Mielipiteitähän tämä autoilu melkeipä on! Auton osto perustuu nykyään vaan johonkin mielikuvaan.
En nyt tarkoita, että ostaisin välttämättä Bemaria, on niitä muitakin laatumerkkejä..
Maailman kestävimpiä autoja ovat olleet kautta historian 80-luvun alun diesel mersut..
Pikkusen alkaa vaan tuntumaan aika kalliilta pitää tuollasta saabasta..
aina jotain pientä vikaa.. koskahan se isompi vika vaan tulee?!
Sitten etuvetoinen on hyvä kun Formuloissa eturenkaat vetävät! Sanottiin jo 70-luvulla!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, ja rallissakin "voitettiin" aika monta kisaa takavetoisilla sen jälkeen, kun etuveto- ja nelivetoautot tulivat "kehiin"legro kirjoitti:Sitten etuvetoinen on hyvä kun Formuloissa eturenkaat vetävät! Sanottiin jo 70-luvulla!
Tämän olen aina sanonut niille "takavetofriikeille", jotka ovat todenneet, että etuvetoinen auto (mm. Saabini) on aivan p sk .
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itselläni laukesi vanhasta autostani vm. 01 9-3 Aerosta ilmamassamittari ja DI-kasetti takuun jälkeen. Olin yhteydessä silloisen Saabin jälkimarkkinointiin ja asiat hoidettiin omalta osaltani hienosti. Kannattaa olla yhteydessä siis nykyiseen GM:ään ja tsekkaa vielä ennen yhteydenottoa mitä kuluttajamies tuuma tapauksestasi. Jos auto on huollettu merkkihuollossa ja leimat löytyy pitäisi mennä Saabin piikkiin, sillä ovat hyvin tietoisia ongelmasta.
Onnea matkaan!
Onnea matkaan!
No joopajoo, mullakin on vanhat satkut (t() pölläytelleet kunnon savuja ja silloin on auttaneet pelkät tiivisteiden vaihdot turboon, puoli-ilmaista, ja toimivat hienosti tänäänkin, esim. mikään tasapainoitus ei ole tarpeen pelkän tiivistesarjan yhteydessä, maksaa muutaman kympin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hieman taitaa mennä offtopicin puolelle, mutta se suotakoon... Hyvä kun joku on vaihtamassa takaisin tuohon maagiseen kolmikirjaimiseen baijerin sukkulaan. Jos joku pitää turkkilaisten kasaamista alitehoisista takatuuppareista, niin onneksi tämä on vapaa maa. Onhan niitä jo tottunut taustapeileistään katselemaan...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
No ei näissä saappaissakaan niin mahdottomia tehoja ole! Ennemmin baijerilainen kuin ylihinnoiteltu opel! Enkä ole vaihtamassa baijerilaiseen takaisin! Vertasin vain nykyistä 9-3 edelliseen oikeaa AUTOON! Eikä muuten yksikään vakio saabas sitä nopeemmin kiihtyny! Tuuninki räpellykset ovat omajuttunsa!Juusokas kirjoitti:Hieman taitaa mennä offtopicin puolelle, mutta se suotakoon... Hyvä kun joku on vaihtamassa takaisin tuohon maagiseen kolmikirjaimiseen baijerin sukkulaan. Jos joku pitää turkkilaisten kasaamista alitehoisista takatuuppareista, niin onneksi tämä on vapaa maa. Onhan niitä jo tottunut taustapeileistään katselemaan...
Jos nykyisen autoni viat eivät ala vähenemään, täytyy alkaa harkitsemaan
vaihtoa johonkin muuhun merkkiin!
Saabissa olen ollut tyytyväinen kohtuulliseen ohituskiihtyvyyteen, kulutukseen ja vakio varusteisiin. Ajettavuuteen, äänieritykseen, alustaan en niinkään ole ollut täysin tyytyväinen!
Vähän kyllä kiinnostais laittaa Maptunin paketteja, jotta sais vähän lisäkiinnostusta ajeluun.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Minulla ei ole vielä ollut sellaista autoa, jota ei ole jouduttu korjaamaan.
Eikä varmasti tulekkaan...!
Kaikkein vähiten huoltoja ja varaosia on syönyt SAAB 900i 4D-Sedan vm1988.
( harmi kun piti myydä tontun alta pois )
Eikä varmasti tulekkaan...!
Kaikkein vähiten huoltoja ja varaosia on syönyt SAAB 900i 4D-Sedan vm1988.
( harmi kun piti myydä tontun alta pois )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Päivitys: huoltoon otettu yhteyttä, vika ei ole vaarallinen, syynä ehkä huohotinputkien tukkeutuminen/ahtautuminen, kuten jo olikin täällä tullut vikaehdokkaaksi. Suositeltiin niiden puhdistamista seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Eli pikapuoliin, nykyohjeen mukaan kun öljynvaihto tehdään 10tkm välein.
90tkm huolto tehty niin ennen seuraavaa pitää siis tehdä 2 öljynvaihtohuoltoa... Ei tämäkään nyt aivan järkevältä tunnu. Pitäisiköhän tuohon koko huolto-ohjelmaan suositella rukkausta.
Kiitos muuten kaikille kahdelle järkevästä neuvosta!
90tkm huolto tehty niin ennen seuraavaa pitää siis tehdä 2 öljynvaihtohuoltoa... Ei tämäkään nyt aivan järkevältä tunnu. Pitäisiköhän tuohon koko huolto-ohjelmaan suositella rukkausta.
Kiitos muuten kaikille kahdelle järkevästä neuvosta!
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Pöllyttely loppui yhtä maagisesti kuin alkoikin sen jälkeen kun olin tehnyt pikavisiitin pohjanmaalle.jthing kirjoitti:Moro,
Mites vanhalle kävi tän jutun kanssa sitten lopuksi vai eikö öljynvaihto ole tullut vielä vastaan? Itsellä on samantyyppinen vika, että 87tkm ajettu 9-3 2001 pöläyttelee käynnistettäessä. Tosin harvakseltaan eli ehkä kerran per kymmenen käynnistystä.
Ennen lomia Saba kävi öljynvaihtohuollossa ja tehtiin ylimääräinen tarkistus huohotinputkiin ja kumpaneihin. Kaikki oli ok.
Huollon jälkeen pölläytti taas pari kertaa , mutta huoltoneuvojan ehdotettua vian mahdollisesti olevan vanhanaikaisesti karstoittumisessa en ottanut siitä sen kummempia paiseita. Seuraavan kerran kun kävin kauempana ja pääsin polkemaan hieman vauhdikkaammin moottoritiellä, niin eipä savuttanut enää. Eli ekakin savuttelu oli korjaantunut moottoritiellä. En tiedä voiko tuota suositella, mutta tämä on tämän hetken tilanne ja auto toimii täysin moitteettomasti ja läpäisi katsastuksen ilman huomautuksia viime viikolla.
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876