OG 900 + 18" vanteet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Jep, ei varmasti heittämällä menekkään. Ainakin taka-akselin "siirto" täytyy suorittaa. Tiedä sitten meneekö senkään jälkeen...
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mä en kyllä hiffaa tota taka-akselin siirtojuttua. Pitää kyllä nyt joku päivä mennä taskulampun kanssa tutkimaan miten paljon mulla jäi sinne pyöräkoteloihin tilaa. Kun nääs kuten sanoin niin 215/35 18" rengas, 7,5*18" vanne 35 et:llä pitäs ainakin nettilaskurin mukaan olla halkaisijalta millin pienempi, muutoin samankokoinen kun noi mun pallot. Ja mulla noi pallot meni kuitenkin ihan ok tonne alle, lukuunottamatta sitä pientä kiinni ottoa edessä kun tappin kääntä. Jotta vanne tulis lokarinkaaresta yli pitäs sen olla ainakin sen sentin verran ulompana. Mun mielestä tota kaaraa vois vielä pudottaa ainakin 20 mm ilman mitää onkelmaa.

niin ja esim 225/30 19" rengas tota mun nakin halkaisijaa 9mm suurempi..
Okei, eihän tollasia og satkuun ostele kuin rahamiehet, mutta kuitenkin....

Mut niinkuin sanoin niin pitää kyllä käydä tutkimassa tarkemmin vaikkapa tossa sunnuntaina :twisted:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Noniin. Kävin viimein tutkimassa, ja tässä hiemen omaa arvailuani. Kuvia löytyy tuolta mun 900t8 rojektin sivujen lopusta, piässöö nopsasti vilaseen tosta allekirjootuksesta.

Totesin sen että paras olis 7,5*18" vanne et 30 kumit 215/35/18.
Ja ainakin minun koslaan tälläset pallot tulee menemään, ilman mitään taka-akselin siirtoja ym. Toki alustan tulee olla melko jäykkä, olisikohan jousovaraa ollut joku about 5 cm. Toki matalampikin saisi olla jolloin joustovara pienenisi. menee myös et 35:lla mutta eteen olisi suotavaa saada muutaman millin levikepalat. Ja mulla on jako 4*114.3, toisen jaon vehkeistä en sitten tiedä.

siinä mun MIELIPIDE asiasta

näillä näkymin meikäläisellä tulee oleen kesällä 2006 tommoset :twisted:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900turbo3d kirjoitti: Mulla meni 225/45 16", et 35. Eteen tarvisi n 1-2mm spacerit, kun ottaa edessä jousilautaseen ihan hitusen kiinni, kun kääntää kaikki peliin( otti jostain syystä noilla originaaleillakin). Ja ainakin renkaan puolesta tuollainen 225/35 18" ole halkaisijalta kuin 6mm suurempi, vastaava leveydellä 215, aivan samankokoinen. Että jos samalla et:llä ostaapi 18" vanteen 215,225/35 18" renkaalla, niin hassulta tuntuu jos ei alle mene. Itellä kiinni vielä -35 mm lesjöt :roll: ja näyttää raktorilta...
Jos se ottaa vain toisella puolella, ja taas vastapuolella ei, niin sen pienen heiton voisi korjata ihan raidetankojen päistä säätämällä. Hammastankohan sen liikkeen stoppaa, joten raidetangonpäästä säätää. Auraus toki pitää tarkastaa ton jälkeen. Ongelmaksi tulee tietysti, että ratti menee vinoon tolleen. Pitäisi varmaankin ensin ratista ihan yhden spoorin verran kääntää sivuun, tän jälkeen rattista kääntämällä suoraan ja säätää auraus kohdalleen. Vaatii pientä pohdiskelua... :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin