Mistä 900 S lisää tehoa...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Mistä 900 S lisää tehoa...

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

No niin, kevät sen taas teki, iski autokuume, kuinkas muutenkaan.... :lol:
Ja tuli sitten ostettua -92 900S.... ajettu tosin sen sisäänajon verran, eli yli 300tkm... ja koriltaan aivan helmi....

Mutta nyt tuli sellainen olo että tehoa tarvitsisi aavistukden verran enemmän, eli n.+50hp... 8) ja kun nuo ässät ovat vielä tuntematonta aluetta, niin kyselisimpä teiltä, mistäs tuo tehonlisäys olisi saatavissa...???

Lastulla?? kuka niitä myy?
Bensanpaineen nosto??
IC kohta laitettuna keulalle... :roll:

ja tietävempien vastauksia odotellessa, hyviä ajokelejä kaikille 8)
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Suosittelisin seuraavaa reseptiä: Kunnon iso intercooler keulalle (vaikka tonnarista), APC ahtopaineen säätöön tai vähintään nakutusta tunnistamaan ja sitten jos tehoja haluaa repiä kunnolla niin se lastukin. Tuon +50hp saa jo aika helposti, eikä siihen lukemaan '92 vuosimallissa oikeastaan edes tarvitse lastua. Bensanpaineensäädintä ei tarvitse, tuossa Lucasin ruiskussa on vakiona 3.0 bar jo, ja kuten sanottu, soppa ei ihan heti ole loppumassa muutenkaan. ;)

Itselläni on tuollainen '91 ässä, jossa on cooleri, APC ja bensalastu. Ahtopaineita on reilu 1 bar. Ei ole dynotettu, mutta eiköhän niitä helposti yli 200 hv löydy.

Bensalastuja kyllä löytyy, mutta sitä ei ehkä kannata laittaa ellei tosissaan ala ahtoja nostamaan, se nimittäin tosiaan sitten antaa sitä soppaa täyskaasulla. Normaaliajoon ei bensalastu vaikuta. Tuolla bensalastulla 216hv tehoilla oli CO vielä 4,5 dynossa täyskaasulla, eli bensasta ei ole pulaa. :P Ei siinä muuta, mutta jos virittää vain miedosti, niin hukkaanhan se ylimääräinen soppa menee.
Viimeksi muokannut jcarlson, La Huhti 09, 2005 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

BSR:n chippi ja modattu APC antaa vajaa 200hv. Esim. tonnarin IC + paremmin virtaavaa putkistoa ja säätäminen niin lopputulos on noin 220 hv tai enemmän.

Bensanpaineita ei ihan ekana tarvi ruveta säätämään. 3.3 bar riittää aika pitkälle.

IC keulalle olis omaan ässään seuraava projekti :twisted:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vastahan joku mainitsi, että -92:ssa S:ssä on sama lastu kuin täyspaineisessakin? Mahtoi olla täällä foorumilla. Löytyisiköhän ihan haulla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, kuten tuossa aiemmin sanoin, niin 91-93 ässän lastu on sama kuin täyspaineisen, joten virilastua ei tarvita ennenkuin aletaan menemään ihan reilusti yli 200hv tehoihin. Sitä soppaa sitten riittänee virilastulla sinne n. 260hv asti, johon juuri riittää tuo mitsun vakioahdinkin mikä tuossa ässässä on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

jcarlson kirjoitti:Jep, kuten tuossa aiemmin sanoin, niin 91-93 ässän lastu on sama kuin täyspaineisen
Entäs vm.90.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Vm 90 on eri lastu kuin täyspaineisessa, ainakin näin luulen...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

eri lastu...vakio katkaisee bensansyötön 0.6 barissa. Omassa ei enää sitä ongelmaa :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Kaverin ostamassa -91 ässässä on 900 turbon cooleri, BSR:n bensalastu, bleeder sekä 3" JT täysputkisto. Edellisen omistajan mukaan ahtopaine on tällä hetkellä talviasetuksissa ollen n. 0,6 bar.

Ajatus on nostaa kesäksi hieman ahtopaineita. Mikä olisi moottorille turvallinen arvo, auto kuitenkin toimii normaalina käyttöautona ilman APC:ia?
GM 900 se 2.0t -97 RE85
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Maikki kirjoitti:eri lastu...vakio katkaisee bensansyötön 0.6 barissa. Omassa ei enää sitä ongelmaa :wink:
Mitä teit.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Vastaa Viestiin