Kun tuunaamisen tielle lähtee niin musta kannattaa alottaa alustan laitosta; iskarit ja jouset malliin timmimmät, esim koni/bilstein ja madaltavat jouset. Nuo ainakin 900/9-3:sta kuntoon ennen lastuja ja sutimiset ja nyökkimiset vähenee olemattomiin kun vakionakin keikkuu ja notkuu ihan tarpeeksi ja kovissa kiihdytyksissä pito lähtee helposti. Alusta kuntoon niin lastutettu voima siirtyy paremmin tiehen kuin savuna ja hajuna ilmaan, ja muutenkin mukavampi ajaa asvalttiviidakossa ainakin.
Älä ny pe***le noin sano, ei täsä millään riitä rahavarat . Ku tekis mieli hommata se lastu kevääksi ja putkisto. Ja sit viel sanotaa et, kannattais muuttaa alusta ensiks. Kyl se tietyst olis järkevintä tehdä ensiksi, mutku mutku tahtoo lisää tehoo . Nytki kaikki joulurahat menee hifi laitteiston parantamiseen .
Itsellä on NG900 Turbo ja laitoin viimekesänä Eibachin jouset (-35 mm) ja Koni Sport iskarit sekä 17" vanteet ja renkaat (225/45 X 17). Auto muuttui kertaheitosta ja mihin suuntaan . On meinaan ilo laskea moottoritien rampista ulos ja antaa samalla koneelle purtavaa, vaikkei sitä vielä olekaan piristetty. Mielestäni virittäminen kannattaa tehdä vasta kun ajettavuus on kunnossa.
Toisaalta pettymys on aika karvas kun joutui vaihtamaan alle talvirenkaat orggis aluilla. Auto muuttui taas täysin erilaiseksi. Sivutuuli kiusaa, samoin urat sun muut tienpinnan vaihtelut. Luulisi asian olevan päinvastoin, mutta ei ainakaan meikäläisen saapikkaassa. Se ei tunnu muutenkaa pahemmin noudattavan mitään muitakaan normaaleja lainalaisuuksia.
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
Itsellä on NG900 Turbo ja laitoin viimekesänä Eibachin jouset (-35 mm) ja Koni Sport iskarit sekä 17" vanteet ja renkaat (225/45 X 17). Auto muuttui kertaheitosta ja mihin suuntaan
Mitä sul sit maksoi koko toi setti? Ja mist ostit ne?
saabisti900 kirjoitti:
Mitä sul sit maksoi koko toi setti? Ja mist ostit ne?
Koko helahoito taisi maksaa 2300 euroa kaikkinensa. Iskarit ostin Tuusulan Huolto-osasta (n.650 €) jouset tuli Polar-autovarusteelta Turust (n. 350 €) ja vanteet ja renkaat Star-rengas Tikkurilasta (1300 €).
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
qaw kirjoitti:1. Pitäisi tuohon uuteen käyttöautoon (9-3 2.0t -99) keväällä hankkia 16" vanteet 205/50/16 renkain. Jotta voisin jo nyt alkaa pitää silmät auki niin kertokaahan noita vanteiden strategisia mittoja mitä sopii: ET? keskireikä? leveys?
Itsellä on NG900 Turbo ja laitoin viimekesänä Eibachin jouset (-35 mm) ja Koni Sport iskarit sekä 17" vanteet ja renkaat (225/45 X 17). Auto muuttui kertaheitosta ja mihin suuntaan . On meinaan ilo laskea moottoritien rampista ulos ja antaa samalla koneelle purtavaa, vaikkei sitä vielä olekaan piristetty. Mielestäni virittäminen kannattaa tehdä vasta kun ajettavuus on kunnossa.
Sitä on tietysti vaikea sanoa ja tämä on muutenkin tyhmä kysymys . Mutta osaako kukaan kertoa kuinka paljon suorituskyky paranee alustan laiton jälkeen. Joitakin lukuja tai arvoja. Jonkinlaista kylmää faktaa.
saabisti900 kirjoitti:Älä ny pe***le noin sano, ei täsä millään riitä rahavarat . Ku tekis mieli hommata se lastu kevääksi ja putkisto. Ja sit viel sanotaa et, kannattais muuttaa alusta ensiks. Kyl se tietyst olis järkevintä tehdä ensiksi, mutku mutku tahtoo lisää tehoo . Nytki kaikki joulurahat menee hifi laitteiston parantamiseen .
Tiedän tunteen, no, ehkä sitten tuo steg1 vielä sallitaan ilman alustan laittoa, pääseepä sitten käytännössä maistamaan kuinka surkee se orkkisalusta näissä todella on suurempia tehoja käytettäessä...
saabisti900 kirjoitti:Älä ny pe***le noin sano, ei täsä millään riitä rahavarat . Ku tekis mieli hommata se lastu kevääksi ja putkisto. Ja sit viel sanotaa et, kannattais muuttaa alusta ensiks. Kyl se tietyst olis järkevintä tehdä ensiksi, mutku mutku tahtoo lisää tehoo . Nytki kaikki joulurahat menee hifi laitteiston parantamiseen .
Tiedän tunteen, no, ehkä sitten tuo steg1 vielä sallitaan ilman alustan laittoa, pääseepä sitten käytännössä maistamaan kuinka surkee se orkkisalusta näissä todella on suurempia tehoja käytettäessä...
Mulla on 185hv sabatti. Niin lähteekö tämmönen vakio sabatti paljonkin paremmin laitetulla alustalla.
saabisti900 kirjoitti:Mulla on 185hv sabatti. Niin lähteekö tämmönen vakio sabatti paljonkin paremmin laitetulla alustalla.
No kyllähän timmi alusta osaltaan vaikuttaa tohon lähtemiseen, ainaki paikaltaan ja muutenki reippaasti kiihdytettäessä koska ei lähde yhtä herkästi sutimaan. mutkassakin voit sitten paremmin lähetellä ja fiilistellä g-voimia vakioalustalla ja 60 sarjan nakeilla ei mutkaan uskalla kovin kovaa edes tulla, tuntuu että kumit lähtee vanteilta ja koko vespa kaatuu katolleen.
Alustan tuoma etu kiihdytyksessä johtuu pääasiassa siitä, että keula ei kevene kun painat kaasua. Jos sulla nyt on orkkis alusta niin voit todeta tämän keventymisen, kun katsot kuinka keula nousee kaasua painatessa.
Mitä enemmän nousee sitä enemmän paino siirtyy taakse ja keula kevenee = pito laskee.
Mun edellinen etuveto kiihtyi lähes sekunnin nopeammin 0-100 alustan vaihdon jälkeen. Tällöin kyseessä oli 180hp vapari ja orkkis alusta todella syvältä.
kävin kokeilemassa autoni notkumista kun siitä nyt on ollut niin kovasti puhetta. Kyllähän tuo ng900T vakiona notkahtaa aika paljonkin kun 3. silmässä kiihdyttää 110-150km/h. harmillinen ominaisuus.