Takaspoikan kiinnityksestä satkuun...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
[Rolli]
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 15:39
Paikkakunta: Vihti

Takaspoikan kiinnityksestä satkuun...

Viesti Kirjoittaja [Rolli] »

Olisiko kenelläkään hyvää neuvoa 900 coupen orkkis spoikan kiinnitykseen? Siis miten saisi hyvin katsottua porattavien reikien paikat? Jos jollain on joku hyvä niksi niin olisin kiitollinen..
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Senkun lätkäset sen spoikan siihen hollille ja rupeat poraamaan spoilerin valmiista reijistä.Pysyy se muuten todennäköisesti pelkällä liimallakin.
[Rolli]
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 15:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja [Rolli] »

Sitä piti alunperin koittaakkin, mutta ajattelin kysyä vielä. Etten poraa muutamaa "hutireikää" vapisevillä käsillä... :D
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Tekemällä esim. pahvista, jätesäkistä tms. spoilerin pohjan muotoisen palan ja mallaa sitten muotin paikalleen ja reiän kohdat paikalleen.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Sivelet jostain paskasta vetonovelen romusta vaseliiniä spoikkaan reikien lähettyville ja länttäät sen luukkua vasten, kun nostat pois niin vaseliinitahrat näkyy luukussa.. :D
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tokihan olette huomanneet ne vesireiät. Vesireiänkohdalle ei tarvii porata reikää takaluukkuun. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Eikös nuo takaspoikat pidä persausta , jatkuvasti likaisena ja märkänä , itse hankin joskus sellaisen ja rupes tympiin, ku pikku lenkin jälkeen oli perä likainen tai hirveen luminen , joten otin pois myin ja hankein toisen takaluukun kannen.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Ravan imijät

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Reetu kirjoitti:Eikös nuo takaspoikat pidä persausta , jatkuvasti likaisena ja märkänä , itse hankin joskus sellaisen ja rupes tympiin, ku pikku lenkin jälkeen oli perä likainen tai hirveen luminen , joten otin pois myin ja hankein toisen takaluukun kannen.
Kyllähän se vähän noin menee, mitä isompi takaspoileri, sen tehokkaampi rapaimuri. Jopa talouden -84 900i 2D Sedanissa tuntuu rapaa nousevan perus-siivellä vaikka mistään vauhdin hurmasta ei voida puhuakaan. Omassa Aerossa peräpää on aina likainen joka tarkoittaa sitä, että huoltoasemalla käydään suht. usein pesemässä laseja ja vedetään samalla se takaluukun alareuna puhtaaksi.. Whaletail on varmasti aivan oma lukunsa :)

Totta kai se ulkonäköä parantaa tiettyyn rajaan asti, mutta kyllä käyttöauto pärjää ilman sitä ilmanvastustusta lisäävää härpäkettäkin..
[Rolli]
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 15:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja [Rolli] »

Siitä kurasta niin väliä kun tarvii tota "downforcea", kun ajetaan nakkikioskia ympäri :D
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

mittaa ensinnäkin se härpäke suoraan ja utsi jostain sen sijainti.
merkkaa läpi rei'istä esim piikillä.
jos haluat reikien sopivan tosi hyvin Tarkista toisen reunan merkki kun olet toisen reunan alustavasti kiinnittänyt. Jos handut studaa ota ensin 1 pullo 2mieheen ja sit kumarassa menee jo 2 pulloo mieheen. Ei varmana handut studaa ennenkuin seuraavana päivänä ja varmaan sitäkin seuraavana.
minä en poraisi kanteen ollenkaan, vain reunoista ( voipi kyllä riippua mallista), jossa reiät eivät vuoda sisälle ja lukkoon ( voipi jäätyä!) jne
Kannen alueelta panisin vettäkestävällä uretaanimassalla, koska nyt on helppo liimata, kun pulttiliitokset päissä pitää härdellin paikoillaan, jotta silleen,....
hyviä studauksia
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

[Rolli] kirjoitti:Siitä kurasta niin väliä kun tarvii tota "downforcea", kun ajetaan nakkikioskia ympäri :D
tuo on totta :wink:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Reetu kirjoitti:Eikös nuo takaspoikat pidä persausta , jatkuvasti likaisena ja märkänä , itse hankin joskus sellaisen ja rupes tympiin, ku pikku lenkin jälkeen oli perä likainen tai hirveen luminen , joten otin pois myin ja hankein toisen takaluukun kannen.
Joo mut ku se o sitä tuninkia :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No sit sopii, ettei mulla sitä olekkaan. :wink:
Vastaa Viestiin