tonnarin vajaakäynti
tonnarin vajaakäynti
Hello!
Mulla on ongelmia tulppien keston kanssa.
Ongelmat alkaa aina lämpimällä koneella ja vajaa käyntinä.
Edellisillä tulpilla oli ajettu vähän alle 8tkm ja oli sit myös ihan oikeet arvoltaan ja merkiltään (ngk).
Näin on nyt käyny kahesti, mikä näitä tulppia riivaa.
olisko kellän hyviä ideoita asian tiimoilta.
Saab 9000 2.3 aut. vapari
Mulla on ongelmia tulppien keston kanssa.
Ongelmat alkaa aina lämpimällä koneella ja vajaa käyntinä.
Edellisillä tulpilla oli ajettu vähän alle 8tkm ja oli sit myös ihan oikeet arvoltaan ja merkiltään (ngk).
Näin on nyt käyny kahesti, mikä näitä tulppia riivaa.
olisko kellän hyviä ideoita asian tiimoilta.
Saab 9000 2.3 aut. vapari
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59
lisäystä vielä.. kun noilla mainituilla tulpilla oli ajettu se 5000km niin auto lopetti käymästä kaikilla pytyillä joissain tilanteissa ja kun otin tulpat pois ne näyttivät silmämääräisesti ihan hyvältä.. kun vuodot oli tulpattu, alkoi tulpat kestämään niinkuin piti
ps. kun 9000i saappi tuli taloon, se ei myöskään halunnut käynyt kaikilla pytyillä.syylliseksi paljastui hiukan LIIKAA kiristetyt
bossin nelikärkitulpat, oli vedetty niin piukkaan että posliinit olivat halkeilleet

sai vääntää räikällä auki tosissaan,onneksi kierteet oli sentään kestäneet
ps. kun 9000i saappi tuli taloon, se ei myöskään halunnut käynyt kaikilla pytyillä.syylliseksi paljastui hiukan LIIKAA kiristetyt
bossin nelikärkitulpat, oli vedetty niin piukkaan että posliinit olivat halkeilleet


sai vääntää räikällä auki tosissaan,onneksi kierteet oli sentään kestäneet
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7772
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tollaset tulppien katkeilut ovat myrkkyä DI-kasetille.
*muistakaa että SAABissa pitää EHDOTTOMASTI olla valmistajan suosittelemat tulpat*
Ja muistin virkistämiseksi ( ja että DI kasetti pysyy ehjänä )
Oikeat tulpat:
Engine Plug type Gap
2.0i (non-DI) NGK BCP5ES 0.6-0.7mm (0.024"-0.028")
2.0i (DI) NGK BCPR6ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
2.0 turbo (non-DI) NGK BCP7ES 0.6-0.7mm (0.024"-0.028")
2.0 turbo (DI) NGK BCPR7ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
2.3i (DI) NGK BCPR6ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
2.3 turbo (DI) NGK BCPR7ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
3.0 V6 (normal driving) Bosch FR8 LDC 0.8mm (0.031")
3.0 V6 (hard driving) Bosch FR7 LDC 0.8mm (0.031")
*muistakaa että SAABissa pitää EHDOTTOMASTI olla valmistajan suosittelemat tulpat*
Ja muistin virkistämiseksi ( ja että DI kasetti pysyy ehjänä )
Oikeat tulpat:
Engine Plug type Gap
2.0i (non-DI) NGK BCP5ES 0.6-0.7mm (0.024"-0.028")
2.0i (DI) NGK BCPR6ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
2.0 turbo (non-DI) NGK BCP7ES 0.6-0.7mm (0.024"-0.028")
2.0 turbo (DI) NGK BCPR7ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
2.3i (DI) NGK BCPR6ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
2.3 turbo (DI) NGK BCPR7ES 1.0mm +0.1/-0.2 (0.040" +0.004/-0.008)
3.0 V6 (normal driving) Bosch FR8 LDC 0.8mm (0.031")
3.0 V6 (hard driving) Bosch FR7 LDC 0.8mm (0.031")
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
No ihan norski kone, vaihdettu vain n. 170000tkm. sitten.
Tasapainoakselit oli sorvautuneet muussiksi.
Edellinen omistaja oli ollut Itävallassa työmatkalla, jossa kone oli poikinut.
Oli vielä ennen reissua käynyt huollossa näyttämässä kun oli ollut jotain pientä ääntä koneessa.
Oli sitten ko. liike tullut vastaan maksuissa ja ilmeisesti myös tehdas/maahantuoja.
Tasapainoakselit oli sorvautuneet muussiksi.
Edellinen omistaja oli ollut Itävallassa työmatkalla, jossa kone oli poikinut.
Oli vielä ennen reissua käynyt huollossa näyttämässä kun oli ollut jotain pientä ääntä koneessa.
Oli sitten ko. liike tullut vastaan maksuissa ja ilmeisesti myös tehdas/maahantuoja.