turbo 16v pätkii

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

turbo 16v pätkii

Viesti Kirjoittaja xjford »

apua kaivataan taas. edellinen omistaja ruuvannut jostain lisää ahtoja ja nyt syöttö lakkaa kun paineet nousee punaisen puoleenväliin. miten tästä "ominaisuudesta" pääsisi? kyseessä siis täyspaineturbo 16v boschin ruutalla.
Viimeksi muokannut xjford, Ma Huhti 11, 2005 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ylipainekytkin taitaa puuttua peliin, joko säätämällä tai kokonaan pois pelistä.

Helppo kokeilla onko ylipainekytkin, joka katkoo.

Imusarjasta sisälle menevä letku irti ja kokeileman varovasti josko nyt ei töppäisi meno...
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Aika varovasti kannattaa sitten kokeilla. Tuolla konstilla on myös pois pelistä ahtopainemittari ja apc:n paineanturi...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

joo nyt asensin painemittarin ja syöttö loppuu 1.1 barin kohilla. onkos tää sen painekytkimen alkuperäisarvo???? :?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

xjford kirjoitti:joo nyt asensin painemittarin ja syöttö loppuu 1.1 barin kohilla. onkos tää sen painekytkimen alkuperäisarvo???? :?
siinä se suurin piirtein katkaisee...
mutta antaisin vinkiksi että säädät sitä korkeammalle, et poista, loppuu bosch:ista vakio suuttimilla kakku!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

kyllä mä noilla paineilla pärjään. kiinnostais vaan tietää mistä tää edellinen sankari on niitä ahtoja nostanut. apc:ltä ainakin puuttus sinetti mut miten se on sitä saanu sielt muutettuu?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kai se potikoita ruuvaamalla ja vastuksia vaihtamalla, poistamalla ja ohittamalla. pitäisi kyllä huomata ne juotokset mitkä on jälkeen päin tehty, ei varmaan ole uutta suoja lakkaa päällä..
mitkä siinä peruspaineet on?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Kun avaat sen APC-purkin niin kannattaa tutkailla R40, R42, R138 -vastuksia ja F -potikkaa, että onko ne vaihdettu. Mittaa myös F ja P -potikoiden arvot.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin