No oleks Keke miettinyt milloin ja millaista vempelettä meinaat ruveta hommaamaan sabattis alustaan
Heti kun tiet alkavat sulaa ja pito parantua. Eli kesärengasaikoihin.Silloin on edessä myös vanne/rengashankinnat. En ole vielä miettinyt kuinka radikaaleja muutoksia alustalleni haluan, ainakin huomattavasti enemmän jäykkyyttä.Madaltuakin se saisi, mutta kuitenkin max.35mm. Pitäähän talvellakin ajaa...
Esim vanteita on nyt hyvä katella kun uudet 2004 mallit on jo esillä, kun löytää haluamansa voi sen tilatakkin jo. Vanteet tulee Suomeen maaliskuussa ja sitten ne menee kuin kuumille kiville. Näin esim Alessio tekee
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Pistetäänpä lopputulosta tänne ketjun pohjalle. Alustaksi asennetaan viikon päästä Konin SportKit, vanteiksi tuli Saabin Viking Aerot (6,5x16") ja renkaiksi Michelin Pilot Exalto 205/50/16. Ulkonäkökysymykset jääkööt toissijaisiksi, ajo-ominaisuuksia nuo todennäköisesti parantavat aika roimasti.
Olen harkinnut 16" Alessio F2 vanteiden hankintaa johon laittaisin 205/50 NRV tai NRZ kumit.
ET vanteilla on 42 ja levys 7,5".
Eikö näiden pitäisi istua hyvin 9-3 vaikka asenatsin madallusjouset -30mm?
Vai onko rengas liian kapea vanteelle?
Onko kokemuksia?
Max kirjoitti:
Mulla on 7,5*17 ET49 vanne ja 215/45-17 kumet.
Elikkäs. On tullunna tässä pohdittua tuota raapimista omassa autossa...Olen aina sanonut että noiden mun ongelma vanteiden ET olis 49 mut se ei pidäkään paikkaansa. Tänään kävin kurkkimassa taas varastossa niiden vanteiden ET lukua (tällä kertaa kaikista 4:stä), ja huomasinkin että oikea ET luku onkin 40 . Aikaisemmin olen katsonut tuota lukua aina samasta vanteesta, jossa näyttää olevan huono se merkintä (näyttää ihan 49:ltä).
Viimeksi muokannut Max, Ma Helmi 12, 2007 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002 ET-luku muös 40. olen nimttäin tilannut autooni uudet 17 tuuman Fox Evo 1 aluvanteet, jotka ovat 8 tuumaa leveät ja joiden ET-luku on myös tuo 40 ! Mahtuukohan uusi vanne nyt autooni paikoilleen ? Tyhjä väli etupäässä ei nimittäin vanteen sisäpuolella ole kovin suuri, ehkä noin 2 cm. Siis väli kumista jousituksen/ohjauksen osiin. Uusille vanteille tulevat renkaat ovat Nokian NRVi 225/45 R17 kokoa. Äkkiä laskien renkaathan ovat 2 cm leväemmät ja vannekin 1,5 tuumaa alkuperäistä leveämpi. => uusi rengas tulee siis noin 1,0 cm lähemmäs renkaan osalta ja vanne 1,905 cm lähemmäs. Ei sinne varmaan monta milliä tyhjää tilaa jää !
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Tänään pääsin vihdoin ja viimein huumailemaan autoani ajossa ja kyllä oli siistiä koko talven odottelun jälkeen!
Mulla on siis autossa H&R:n jouset, konit ja 7,5*18" vanteet ja ET 35...Moottooritiellä noin 100km/h vauhtia, 4 ihmistä kyydissä ja iso töyssy ...otti kiinni siihen pieneen muovilärpäkkeeseen, joka on takalokasuojan kaaren edessä, täytyy heti huomenna ottaa siitä hiukan biittiä pois=)
Mutta siis pitäisi noi sun vanteet mahtua pyörimään vaikka ovatkin 8"leveät!
saab900rs kirjoitti:EN muista oliko joku jolla oli 18" ng900:ssa...pade?
Mikä et?
Miten ne mahtu pyörii ja mikä oli vanteen leveys..8"??
Joo mul on 7,5*18" vanne 225/40-18 renkailla ja et on muistaakseni 42 ja takana ainakin vanteet on aika "syvällä" eli ET vois olla matalampikin..Auto on madallettu H&R jousilla eikä koskaan oo ollu mitään ongelmii etteikö mahtuis pyörimään...
Coupéisiin jotkut ruottis on laittanu 235/35-19 ET 35 ja sanonu et aika hyvin pelittää, pikkasen saattaa raapustaa kaariin isommissa töyssyissä
Mitäs sanotte meniskö 9-3 5d 20"x7.5 ET 42 vanne rengas 225/35 ilman että joutuu pahemmin muokkaamaan mitään?
heti alkuun sanon, että 35 profiililla ja 20'', niin luultavasti ottavat lokasuojien reunoihin kiinni! mutta jos hommaat 225/30-20 renkaat, niin ei ehkä ole ongelmia (ET:stä en sitten tiedä..)
voit saada jopa muutoskatsastuksesta läpi 30 profiilisilla..siis jos haluat niistä lailliset
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SSTiDS -08Ex-ng900SE T
Peltzi kirjoitti:Mitäs sanotte meniskö 9-3 5d 20"x7.5 ET 42 vanne rengas 225/35 ilman että joutuu pahemmin muokkaamaan mitään?
Jaa-a, vaikee mennä sanomaan En ole ainakaan lukenut että og9-3 kukaan olisi käyttänyt 20" vannetta..9-3ss menee kyllä..
Ja vielä kun on 5-ovisesta kyse niin voi etenkin takana olla aika siinä ja siinä...
Nostampa vanhan ketjun ylös kun aihetta..mites on? Mahtuisko pyörimään ongelmitta viisovisessa 9-3:ssa 225/40 R18 ja ET 40, ja vanne 18 x 8? Ja alusta tulee olemaan Konin sport kitti.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
hz81 kirjoitti:Nostampa vanhan ketjun ylös kun aihetta..mites on? Mahtuisko pyörimään ongelmitta viisovisessa 9-3:ssa 225/40 R18 ja ET 40, ja vanne 18 x 8? Ja alusta tulee olemaan Konin sport kitti.
Kyllä mahtuu !
Itselläni oli 5 ovisessa ng900 225/40-18 ET42 ja auto oli H&R-madallettu eikä ollut mitään ongelmia !
Tuli tässä mieleen kun topikin näin että millainen merkitys vanteiden painolla on todellisuudessa auton kulkuun/kiihtyvyyteen ja muutenkin käytökseen?
Talvirenkaita kun vaihtelin alle niin tuntui että kesäpyörissä olevat tarvikevanteet painavat 2x enemmän kun talvirenkaissa olevat originaalit bbs-vanteet. (koot 17" ja 16").