Hukkaputki falskaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
timolaasonen
Matalapaineturbo

Hukkaputki falskaa

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Tervehdys

Nyt sitten hukkaputki eli pakoputki sihisee useammastakin kohtaa eli uusiksi menee. Turbonjälkeisen etupätkä ehkä kelpaa vielä.

Hintoja olen tässä katsellut. Saabin omat varaosat maksaa maltaita 9000 turbo 2.0 vm 89 malliin. Motonetistä näyttäisi löytyvän noin puoleen hintaan.

Onko kellään kokemuksia Simonssin putkesta ja mistä kannattaisi ostaa/asennuttaa Hyvinkään lähistöllä? Muita tuning pakotutkia/kokemuksia niistä/hintatietoa?

Ruattissa oli jossain Saab viri liikkeessä myynnissä kokonainen 3 tuumainen hintaan (noin) 6600 Kruunua. Enpä tiedä viitsiikö sieltä saakka tilailla.

Joku on joskus suositellut Kannelmäen ostarin kupeessa olevaa pakoputkihuoltoa. Vääntävät kuulemma putken autoon, kuin autoon. Siellä voisi laittaa vaikka vapaavirtauspöntöt vakioiden tilalle. Muistaako kukaan paikan nimeä ja onko kokemuksia ko. paikasta? Entä hinnasta?

En etsi mitään teiniputkistoa, mutta saisihan noi äänet olla vähän miehekkäämmät...

terv,
Timo
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuolla klubilaisten osastolla on kotimaisella jälleenmyyjällä 3" putkesta puhetta. Varmaan vastaava kuin mitä olet ruottista kattellut.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos koko putkisto menee uusiksi, hinta lienee helposti lähellä kolmetuumaisen JT-putkiston hintaa.

Tiittanen Kannelmäessä asentaa mufflex-palikoita vakioautoihin, ja taivuttelee jenkkipeleihin putkistoja.

Vakioputkiston tapauksessa en Tiittasen puoleen kääntyisi (hinnat, asennuksen laatu), ja virimalliin lienee JT-putki klubialennuksin ihan oiva vaihtoehto.

Onkos sinulla katti siinä?
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_9000_85-88.shtml
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_90 ... 8kat.shtml
Speedpartsin välittämiä osia myy Suomessa PRO-Carservice, ei tarvitse ruotsista tilata itse.

PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
FI-40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201

Lisäksi Hyvinkäällä:
http://www.prostreet.fi/viritysosat/pak ... ot/jt.html
http://www.jt-tuning.se/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Suomik
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Aika tuskattomasti tuli mulle ainakin PCS:stä 3" rosteri down pipe. Hintaa taisi olla n.200€. Se on itse asiassa vieläkin hyllyssä, mutta pitäisi asentaa nyt ensi viikonlopun aikana.

Tunti sitten tulin ostoskierrokselta, kun hain putket+mutkat loppuputkenkin tekemiseen rosterista. Vanha, nyt kauttaaltaan hapero 3" putki oli pinnoittamattomista mustista Simons-palikoista koottu ja kesti kyllä viitisen vuotta. Seuraavasta tehdäänkin sitten ikuinen! :twisted:

Mulle olisi piisannut ihan vakio loppuosakin, mutta allaolevat vaimentimet on kuitenkin ne 3" Simonsin joten ei niihin vakiopilli sovi! Kyllä tuo mielestäni kahdella vaimentimella (se pisin pyöreä keskellä ja suurin ovaali takapönttönä) pitää yhä turhan isoa meteliä. Pitäisi väsätä joku päätevaimennin mutta cc-korissa ei ole turhan paljoa tilaa takapöntön jälkeen :?

Ainakin suoraa rosteriputkea (ehkä jopa käyriä) varmaan jää tästä urakasta, mutta voin raportoida projektista tarkemmin sitten kun on vähän enemmän kerrottavaa!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
timolaasonen
Matalapaineturbo

Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Kiitoksia vinkeistä. En muistanutkaan tuota Hyvinkääläistä liikettä. Autossani ei ole kattia (koiraihmisiä kun olen). No katin tilallehan saa sellaisen väliputken onneksi. Pitääköhän toi JT:n 3 tuumainen paljon mökää?

terv,
Timo
Isolohko
"Hirsch"

Re: Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Ei pidä. Ei ainakaan huuda yhtään sisälle.
Ulospäin saundi on matalampi kuin vakiossa, mutta ei kuitenkaan kova.
Mulla on JT:n 3´ alusta loppuun.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
iita
"Aero"

Viesti Kirjoittaja iita »

juu ei ole paha ääninen,kun polkaisee niin toki murahtaa,mutta linnut pysyy puussa :wink: itse olen laittamassa autoa myyntiin jossa jt3.mutta taidan irrottaa ja siirtää uuteen tulokkaaseen.
Vastaa Viestiin