IGNITOR Kärjetön
IGNITOR Kärjetön
Onko kellään Kuupassa Ignitor muutossarjaa kärjettömäksi?
Asennus,ja käyttäjäkokemuksia olisi mukava saada
Asennus,ja käyttäjäkokemuksia olisi mukava saada
Nnno...,ei varsinaisesti kuupan asennuksesta ole kokemuksia,mutta laitoin Ignitorin -79 mallin 245 Volvoon,jollainen mulla kerran oli.Siinähän on kanssa ihan perinteinen kärkijakaja Boschin systeemeillä,kuten kuupassakin.Näin se jotenkin meni;kärkiasetelma ja pyörijä pois,kärkien tilalle Ignitorin impulssitunnistin,pyörijän alle siihen ex-kärkien nokkien päälle painetaan Ignitorin impulssianturi.Ja nyt tärkeä vaihe;säädetään ilmarako pulssianturin ja tunnistimen välille mukana seuraavalla muovisella rakotulkilla.Sitten vain pyörijä paikalleen.Impulssitunnistimen johto kytketään puolaan siihen kärkien piuhan tilalle.Ja sytytys paikalleen ihan perinteisesti.Taisin itse laittaa 12V polttimolla.
Erittäin hyvä puoli Ignitorin asentamisessa on se,että se sopii vaikka museopeliin.Mitään ylimääräisiä reikiä ei tarvi porailla jakajan sisään eikä näkyviin jää mitään boxeja tai ylimääräisiä johtohässäköitä.Eikä vähäisimpänä asiana se,että esim. käynnistyvyys paranee ja käynti on tasaisempaa,edellyttäen tietysti,että virranjakajan akselissa ei ole millitolkulla väljyyttä.Eikä tarvitse enää koko ajan säätää kärkiä ja sytytystä! Ainoa huono puoli Ignitorissa on tietysti se,että jos systeemi menee mykäksi,niin...Itse laitoin hanskalokeroon alkuperäiset kärjet ja konkan,ne saa hätätilanteessa takaisin muutamassa minuutissa.Mutta,itse kyllä yllätyin Ignitorin asennuksen helppoudesta ja luotettavuudesta.Suosittelen.
Erittäin hyvä puoli Ignitorin asentamisessa on se,että se sopii vaikka museopeliin.Mitään ylimääräisiä reikiä ei tarvi porailla jakajan sisään eikä näkyviin jää mitään boxeja tai ylimääräisiä johtohässäköitä.Eikä vähäisimpänä asiana se,että esim. käynnistyvyys paranee ja käynti on tasaisempaa,edellyttäen tietysti,että virranjakajan akselissa ei ole millitolkulla väljyyttä.Eikä tarvitse enää koko ajan säätää kärkiä ja sytytystä! Ainoa huono puoli Ignitorissa on tietysti se,että jos systeemi menee mykäksi,niin...Itse laitoin hanskalokeroon alkuperäiset kärjet ja konkan,ne saa hätätilanteessa takaisin muutamassa minuutissa.Mutta,itse kyllä yllätyin Ignitorin asennuksen helppoudesta ja luotettavuudesta.Suosittelen.
Jäsen 823
Saab 96 -77
Saab 96 -77
http://www.trianglemotor.com/fi/varaosat.htm
Täältä saa tilattua Ignitor muutossarjan kärjettömäksi.
Tilatessa ilmoittaa jakajan merkin,ja mallin.
Täältä saa tilattua Ignitor muutossarjan kärjettömäksi.
Tilatessa ilmoittaa jakajan merkin,ja mallin.
Mulla on ollut vuoden 72 kuupassa Ignitor varmaan kolme vuotta. Ei ole tarvinnut säätää kärkiväliä tms.
Asennus meni helposti ja vain jakajasta tulevat johdot tarkkasilmäiselle paljastavat moisen virityksen.
Hintaa ne tiedä kun mulla oli ollut tuo alun 10 vuotta hyllyssä. Muistaakseni mm. Ruotsinklubin sivuilla sitä on ollut kaupan ja olen nähnyt mainoksen Mobilistissakin.
Matti
Asennus meni helposti ja vain jakajasta tulevat johdot tarkkasilmäiselle paljastavat moisen virityksen.
Hintaa ne tiedä kun mulla oli ollut tuo alun 10 vuotta hyllyssä. Muistaakseni mm. Ruotsinklubin sivuilla sitä on ollut kaupan ja olen nähnyt mainoksen Mobilistissakin.
Matti
Re: IGNITOR Kärjetön
Kannattaa hommata, varsinkin jos on sytkän kanssa ongelmia. Itselläni on ollut kuupassa -70 kärjetön sytytys nyt arviolta 5-6 vuotta. En ole sen koommin jakajan kannen alle kurkkinut, toimii siis loistavasti.
Hinnat eivät ole tänä aikana näköjään paljoa pudonneet. Muistaakseni maksoin itsekin noin 600mk aikanaan..
Hinnat eivät ole tänä aikana näköjään paljoa pudonneet. Muistaakseni maksoin itsekin noin 600mk aikanaan..
Sitten on tämä Accu-Fire. Kyllä tässä joutuu vielä valinnan tekemään...
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1180.ASP
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1180.ASP
Nyt hinta kysytty,ja 1847 V sarjan hinta 75e.Jermu kirjoitti:http://www.trianglemotor.com/fi/varaosat.htm
Täältä saa tilattua Ignitor muutossarjan kärjettömäksi.
Tilatessa ilmoittaa jakajan merkin,ja mallin.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa