Ylipainekytkimen ohitus t8 satkussa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
[Rolli]
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 15:39
Paikkakunta: Vihti

Ylipainekytkimen ohitus t8 satkussa

Viesti Kirjoittaja [Rolli] »

Onko haitallista autolle jos poistaa ohittaa ylipainekytkimen t8 satkusta vm.-82? Ajattelin yhdistää kytkimeen tulevat johdot ja liittämällä letkun suoraan apc/turbo-mittariin? ylipainekytkin vuotaa ja mietin ottaako osan pois vai tiivistääkö sen saumat?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ei se ole haitallista niin kauan, kun ei tapahdu mitään odottamatonta(esim. ahtimen hukkaportin jumittumista). Ylipainekytkin on laitettu sinne vain ja ainoastaan moottorin suojaamiseksi vakavalta vauriolta vikatilanteen yllättäessä.

Epäilen kyllä tuon ylipainekytkimen kalvon olevan puhki ennemmin kuin sen vuotavan saumasta..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
[Rolli]
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 15:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja [Rolli] »

Puhina ja vuoto voi johtua kalvon rikkoutumisesta? Vuoto tulee alumiinirenkaan ja muovi päätyjen saumasta..
Mitähän moinen osa maksaa?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

[Rolli] kirjoitti:Puhina ja vuoto voi johtua kalvon rikkoutumisesta? Vuoto tulee alumiinirenkaan ja muovi päätyjen saumasta..
Mitähän moinen osa maksaa?
Tjaa-a.. tuohon hintaan en osaa sanoa mitään mut voin tulevana viikonloppuna tarkistaa varastoni josko sellaisia olisi jemmassa.. jos löytyy, niin maksaa postikulut ja pullakahvit.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
[Rolli]
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 15:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja [Rolli] »

Ei viittisi ottaa riskiä ja ohittaa sitä, kun olisi tarkotus vähän tehoja nostella.. Olisi kiva jos viitsit katsoa jos moista osaa löytyy. Paikalliset tarvikkeen sedät luultavasti nauraisi mut pihalle jos menisin sen pulikan kanssa sinne.. :D
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

[Rolli] kirjoitti:Ei viittisi ottaa riskiä ja ohittaa sitä, kun olisi tarkotus vähän tehoja nostella.. Olisi kiva jos viitsit katsoa jos moista osaa löytyy. Paikalliset tarvikkeen sedät luultavasti nauraisi mut pihalle jos menisin sen pulikan kanssa sinne.. :D
Voithan kokeilla, jos ahdot menee pahasti punaiselle ja alkaa kuulua "riketys"koneesta niin silloin höllätään kaasua nopeaan... ei se sekunnissa hajua, mutta muutama riittää..(mullakin apc modattu siten, että kerkeää kuulua selvä sekunnin mittainen "rilahdus" ennen kuin paineisiin puututaan)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
[Rolli]
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 15:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja [Rolli] »

Kuinka korkealle tuon apc/turbo-mittari kuuluu vakiona nousta maksimissaan?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

[Rolli] kirjoitti:Kuinka korkealle tuon apc/turbo-mittari kuuluu vakiona nousta maksimissaan?
Mulla nousi ilman modifiointeja paria milliä vaille punarajaan(n.0.7bar) ja nyt modauksen jälkeen se napsahtaa terävästi rajoitintappiin punaisen yli ja vakaantuu puoleen väliin punaista(98okt.) tai milliä-paria vaille punarajaa(95okt.).

Mainittavaa tosin on, että minulla rajat on säädetty reilusti yli "riskirajan" eli ei kovin turvallisilla arvoilla liikuta.. etenkin kun "rilahtelua"(nakutusta) on kuultavissa jokaisella polkaisulla... mut se mikä ei kestä, niin se hajoaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin