Kytkinlevy hiertää/ei irroita kunnolla, ei sylinterivika
Kytkinlevy hiertää/ei irroita kunnolla, ei sylinterivika
Kaikki alkoi kytkimen vaihdosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17978
Vaihdon jälkeen polkimessa alkoi tuntumaan kevyttä tärinää. Vastaavaa kuin painelaakerivikaisessa. Pian se paheni siten, että kytkin alkoi huutaa pohjaanpainettuna. Tyhjäkäynnillä auto myös täristää. Otin setin uudelleen auki, mutta laakeri on moitteeton.
Sylinterin toiminta ja irroitus on moitteetonta eikä sen kanssa ole aiemminkaan ollut ongelmia. Ainoa mitä saan järkeiltyä on että levy jumittaa jotenkin akselilla, tai akselin laakerointi on jotenkin väljä. Aiemmin ollut 215mm levy ei tällöin olisi ottanut kiinni, vaan vasta nyt isommalla 228mm levyllä hiertäisi reunoista.
Muita ehdotuksia ja ongelmaan ratkaisua?
Vaihdon jälkeen polkimessa alkoi tuntumaan kevyttä tärinää. Vastaavaa kuin painelaakerivikaisessa. Pian se paheni siten, että kytkin alkoi huutaa pohjaanpainettuna. Tyhjäkäynnillä auto myös täristää. Otin setin uudelleen auki, mutta laakeri on moitteeton.
Sylinterin toiminta ja irroitus on moitteetonta eikä sen kanssa ole aiemminkaan ollut ongelmia. Ainoa mitä saan järkeiltyä on että levy jumittaa jotenkin akselilla, tai akselin laakerointi on jotenkin väljä. Aiemmin ollut 215mm levy ei tällöin olisi ottanut kiinni, vaan vasta nyt isommalla 228mm levyllä hiertäisi reunoista.
Muita ehdotuksia ja ongelmaan ratkaisua?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Levy pitäisi olla oikein päin. Se katottiin kyllä, ja jos ei ihan mahoton kämmi ole tapahtunut niin siinä ei pitäisi olle vika.
(tää kuulostaa jo omissakin korvissa huonolta).
Eli vauhtipyörähän pitäisi keskittyä ihan pulteilla, right? Onko tää laakeri siis kytkinakseli varten?
Ööh mikä laakerie0000333 kirjoitti:Vaihdoitko uuden silmälaakerin vauhtipyörään ja/tai millainen oli vanhan kunto?

Eli vauhtipyörähän pitäisi keskittyä ihan pulteilla, right? Onko tää laakeri siis kytkinakseli varten?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Käsimomenttiin, kun ei oo avainta. Kierrelukitetta on ja uudelleen avattaessa oli kyllä kiinni.9000CD23T kirjoitti:Ainakin F**D E****T rupesi ravistamaan ja pitämään ääntä kuivan
akselin takia.
Mutta helppohan se on SAABissa ottaa se tappi ulos ja rasvata.
*tulihan ne vauhtipyörän pultit momenttiin..?*
Pitäis irrottaa syyläri, että tulis ihan kokonaan ulos, mutta saahan sitä kikkailtua. Haetaan nyt rasvaa ja kokeillaan jos sillä lähtis.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Siis viimeviikonloppuna, viikko kytkimen vaihdon jälkeen oli kiinni. Koko asetelma oli irti. Jos toi homma ei korjaannu niin pakkohan se on aukaista uudelleen ja katsoa mikä mättää.9000CD23T kirjoitti:Kannattaisi kurkata että ne vauhtipyörän pultit ovat kiinni..!!
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Silmälaakeri on vauhtipyörän keskellä, kytkinakselin pää tulee silmälaakerin sisälle.tema kirjoitti:Ööh mikä laakerie0000333 kirjoitti:Vaihdoitko uuden silmälaakerin vauhtipyörään ja/tai millainen oli vanhan kunto?(tää kuulostaa jo omissakin korvissa huonolta).
Eli vauhtipyörähän pitäisi keskittyä ihan pulteilla, right? Onko tää laakeri siis kytkinakseli varten?
Kuvasarja kytkinremontistani, silmälaakeri:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age14.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age15.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age18.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Todella hyvä kuvasarja. Näitä kun tekee ekaa kertaa niin alkaa toi kantapää käydä kipeäksi. Kokeilen nyt tota rasvausta ja jos se ei auta niin sitten on odoteltava hetki, että pääsee taas Vaasaan ropaamaan.jus kirjoitti:Silmälaakeri on vauhtipyörän keskellä, kytkinakselin pää tulee silmälaakerin sisälle.tema kirjoitti:Ööh mikä laakerie0000333 kirjoitti:Vaihdoitko uuden silmälaakerin vauhtipyörään ja/tai millainen oli vanhan kunto?(tää kuulostaa jo omissakin korvissa huonolta).
Eli vauhtipyörähän pitäisi keskittyä ihan pulteilla, right? Onko tää laakeri siis kytkinakseli varten?
Kuvasarja kytkinremontistani, silmälaakeri:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age14.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age15.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age18.html
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84