Ei ahda kunnolla!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Ei ahda kunnolla!!

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Alle 300rpm ahtaa kunnolla, mutta sitten puottaa melkei peruspaineille.
Ei pitäs nakuttaa, venttiilit säädetty ihan vastikään. Paine anturin olen testannu että on normaalissa ilmanpaineessa noin 9ohmii ja nousee ohmit ku lisää painetta. Naku anturi pelasi kun testasin ja naputin sitä ruuvarilla ni rupes mankuvena naputtaa. Elikkäs mikä vaivaa vanhustani? :cry:
900 S -90
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

laitappa naku ledi. kyllä vahvasti uskoisin että kuvittelee nakuttavan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Pitää laittaa kuha sais aikaseks. On minulla jo tarpeetkin nakuledii ja sitte siihen aktiivisentilan toiminta lediin, mutta se laiskuus :oops:
900 S -90
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

se aloittamisen kynnys on kyllä joskus todella korkea :oops:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

No nyt on nakuvalo asennettu ja ei nakuta. Valo toimii, testattu on naputtamalla anturia ja valo vilkku.

Mistäs sitä vikaa vois nyt lähtee ettii? voisko olla löysä hukkaportin kellon jousi vai joks kohta voi ruveta epäilee koko apc-boksii? :(
900 S -90
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Paineanturi rikki --> luulee ahtoja olevan kokoajan.
Nakuanturin johto poikki --> ei signaalia --> ei ahtoja

APC:ssä ilmeisesti on jokin porsanreikä, että vaikka olisi "rikki" niin alle
3000 ahtaa, mutta yli mentäessä ei....

Jossain oli hyvin selostettu tuo apc diagnosointi, yritän etsiä ja laittaa tänne....

EDIT:

Tässä linkki vian etsintä ohjeisiin.


EDIT2:

Tätä yritin tarkoittaa tuossa ylempänä:

Jos mittari nousee yli keltaisen alueen keskiosan kierrosten ollessa alle n.2300 ja n.2300 kohdalla yhtäkkiä tippuu keltaisen alueen keskelle, niin silloin naputussensoriin on huono liitos.

Toiminta joka testaa että signaali naputussensorilta on tarpeeksi vahva aktivoituu yli n.2300 kierrosta. Jos signaali on liian heikko APC katkaisee jännitteen magneettiventtiililtä kierrosten noustessa yli 2300.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Paineanturi ohitettuna tekee samaa. Nakuanturin johto mitattu yleismittarilla ja heiluteltu, ehjä on.


Äsken kiihdytin nelosella isoon mäkeen niin painemittarin viisari heilu 0.5bar-0.8bar välillä ja se tuntui persauksissakin. Eikä paineet putoa nopeasti peruspaineille niinkuin tossa ohjeessa oli. Eli oiskohan se painekellon jousi löysä, mikä aiheuttas hukkaportin lepattamisen.

No testaamaan pitänee asentaa ulkone jousi siihen testiksi.
900 S -90
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Kohta alkaa ruveta jo vähäsen harmittaa :? Tänään ajankuluksi puhistin kaikki liittimet ja tulos nelosella kiihdyttäessä 0.8bar kohalla nakuvalo vilahtaa, paineet tippuu, nousee taas, pitää vähän aikaa ja punanen valo vilahti ja tippuu. Toi nyt on jo tyhmällekkin selvää et jos nakuttaa ni paineet tippuu. Pienemmillä vaihteilla ei valo vilahda, mutta silti ei pidä 3000rpm jälkee yli peruspaineita.

Kyl se pitää uskoo jo et ne liitokset on vielkii niin likaset tai johto huono ettei toimi. :oops:

Sitten testi rundin jälkee takas pihaan pelti auki, mitäs hittoo se paisuntasäiliö siin pihisee ja veden pinta ihan tapissaan. Pikkuhijaa raottelin korkkia ja rupesin kattoo et hitto sehän työntää sitä sitä syylärilt tulevaa pikkuletkuu pitki ilmakuplia.
Ettei nyt sit ois menny kansi tai pahvi?? :cry: :oops:
900 S -90
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Kokeiles avata se paisarin korkki ja haista että haiseeko siellä yhtään pakokaasulle.
Sit ota öljytikku pois ja kattele näkyykö kuplia tai onko öljy yhtään kermanväristä.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

hene- kirjoitti:Sit ota öljytikku pois ja kattele näkyykö kuplia tai onko öljy yhtään kermanväristä.
Mitäs noista voi sitten päätellä??? Omassa aerossa oli ainakin vähä tommoset oireet ku kävi polettamassa sitä vähän enemmän, tosin se kyllä halus työntää öljyä välillä täyttö aukon kautta ulos.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Noista voi päätellä sen, onko kansipahvi ehjä ja mihin suuntaan vuotaa. Eli, jos paisarin nesteessä kuplii, niin pahvi vuotaa pakokaasut nesteisiin ja jos öljyssä on kermamaisuutta, niin vettä pääsee öljyn sekaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

No nyt se ei varmaan vaikuta enää kun kannen tiivisteen vaihoin tossa talvella, mut aattelin vaan jos tekee vieläkin saman homman.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin