Tomaatti vaihtaa liian aikaisin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

toni1976 kirjoitti:Mitä nuo townsendimportsin sivut on ku en onnistu saamaan saabmasterin sivua auki
Osa townsendin sivuista on kopioitu http://www.saabsite.com:in faq-osioon.
(http://www.thesaabsite.com/9000/9000faqs.htm)

Säätimen tiivisteen vaihdosta:
http://www.thesaabsite.com/9000/9000gov ... cement.htm

Townsendimportsin sivut ovat hyvä tietopankki, sieltä löytyy vastaus useimpiin vastaan tuleviin ongelmiin. Harmillista vaan on, että ainoastaan etusivu http://www.townsendimports.com on ainoa, joka toimii jatkuvasti, ja varsinainen tietosisältö, joka on sen SaabMaster-linkin takana, toimii vain silloin tällöin, ehkä esim. silloin kun tomppa sattuu laittamaan koneen päälle kun tulee hommiin. Ja koneen IP-osoite vaihtuu harva se päivä, joten suora linkittäminen SaabMaster-sivuille ei siis onnistu.

Nuo saabsiten omat faq-vastaukset ovat aika kevyttä tavaraa verrattuna Townsendiltä lainattuihin selostuksiin. Ihmeesti ovat saaneet aikaan kirjoitusvirheitäkin sivujen otsikoihin noita saabsiteen kopioidessa.
Kannattaa lukea Townsendin sivuja ajan kanssa ja vaikka tallentaa myöhemmin luettavaksi niitä kun sinne joskus pääsee.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kiitos. Tuolta löytyy hyvät ohjeet operaation suorittamiseksi :)
Saa nähdä koska remppa on ajankohtainen, sillä nyt vaihdot taas sujuu normaalisti ilman mitään ongelmaa 8O
Käsittämätön juttu... Vika, joka korjaantui itsestään :?
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

toni1976 kirjoitti:Saa nähdä koska remppa on ajankohtainen, sillä nyt vaihdot taas sujuu normaalisti ilman mitään ongelmaa 8O
Käsittämätön juttu... Vika, joka korjaantui itsestään :?
Nyt voisi olla hyvä aika vaihtaa vaihteistoöljyt ja suodatin vian uusiutumista odotellessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

toni1976 kirjoitti:Kiitos. Tuolta löytyy hyvät ohjeet operaation suorittamiseksi :)
Saa nähdä koska remppa on ajankohtainen, sillä nyt vaihdot taas sujuu normaalisti ilman mitään ongelmaa 8O
Käsittämätön juttu... Vika, joka korjaantui itsestään :?
Mitä teit että korjaantui ? jos ongelma alkaa uudestaan ala heti vaihtamaan tiivisteitä ettei käy kuten minulla että leviää öljynkiertoon ja tukkii laatikon. :evil:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

9000cst kirjoitti:
toni1976 kirjoitti:Mitä teit että korjaantui ? jos ongelma alkaa uudestaan ala heti vaihtamaan tiivisteitä ettei käy kuten minulla että leviää öljynkiertoon ja tukkii laatikon. :evil:
En yhtikäs mitään tehnyt 8O Se vaan rupes eilen toimimaan normaalisti.

MUTTA :!: Tänään olikin jo uus päivä ja taas on vika kehissä :twisted: Otin yhteyttä PCS:n Rikuun ja tilasin uudet säätimen tiivisteet ja säätimen männänrenkaan (joka myös kuulemma kannattaa vaihtaa).
Osia ei ollut hyllyssä, joten toimitusaika viikon verran. Täytyy yrittää välttää ylimääräisiä ajoja nyt kun aski värkkää.
Täytynee aloittaa kesäkausi ja ottaa mopo ajoon 8)
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

lähetetty yv:tä asiasta :!:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Säätimen tiivisteiden vaihtoon liittyen heräsi tässä vaiheessa yks kysymys. Elikkäs... Te, jotka olette uusineet ne tiivisteet, niin oletteko vaihtaneet siihen ison hammaspyörän päähän tulevaa pulttia :?:
Saabsiten ohjeen mukaan pulttia (75 97 347) ei saisi käyttää uudelleen. Onko tuo hätävarjelun liiottelua vai miten olette toimineet :?: Mistähän tollasen pultin löytää :?:
Sit vielä se vaihdelaatikon sivukannen tiiviste :?: Pitää ilmeisesti täydentää tilausta PCS:lle :?
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

pultti ei ole ihan halpa "kannattaa"omaan käyttöön käyttää vanhaa! :!:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

ecopower kirjoitti:pultti ei ole ihan halpa "kannattaa"omaan käyttöön käyttää vanhaa! :!:
Totta puhut! PCS:llä tuollainen pultti maksaa 64 euroa 8O Käsittämätön hinta yhdellä pultilla :!: Mitä lie maksaa merkkiliikkeessä :?: :?: :?:
Kestääkö tuo pultti toisen käyttökerran - se pitää kuitenkin tiukkoa 150 Nm momenttiin :!:
Onko tuo niin "spesiaali" osa ettei sitä saa mistään muualta :?
Onko muut käyttäneet samaa pulttia uudemman kerran :?:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
kkarinen
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 23:00
Paikkakunta: Vaasa

Automaatti vaihtaa liian ennen - korjaajaa?

Viesti Kirjoittaja kkarinen »

Mullakin on sama vika ysitonnissa, että vaihteet vaihtuvat liian aikaisin isommalle ja joskus pakki ei mene päälle. Luin muista viesteistä, että vika saattaa olla joissain vaihdelaatikon tiivisterenkaissa. Itse en osaa korjata yhtään mitään, joten löytyisikö Pohjanmaalta taituria, joka tuntee täysin saabin sielunelämän ja voisi korjata tuon vian? Tai jos tunnet jonkun, jolla olisi kokemusta asiasta. Voit ilmoittaa myös sähköpostiini: karinen@gmail.com

Kiitos etukäteen.
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

toni1976 kirjoitti:Kestääkö tuo pultti toisen käyttökerran - se pitää kuitenkin tiukkoa 150 Nm momenttiin :!:
Onko tuo niin "spesiaali" osa ettei sitä saa mistään muualta :?
Onko muut käyttäneet samaa pulttia uudemman kerran :?:
Kai se pultin "lukitus" on suurin syy miks se pitäs vaihtaa mutta on tuo vanha pultti mullakin siellä paikoillaan pysynyt jo 10tkm vaikka teinkin homman kahteen kertaan, tosin se pultin lukitusreunus on nyt kyllä sen näköinenkin :oops:
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Tein tuon tiivisteiden vaihdon pari viikkoa sitten, meni yllättävän helposti, kiitos hyvien ohjeiden täältä foorumilta.
Pari huomiota:
- laatikon torksit kannattaa puhdistaa kunnolla ennen irroitusta, sain yhden kannan hajalle. Ai niin pienet lukkopihdit on tällaisessa tapauksessa asiaa :lol:
- liukuvasaralla rauhallisesti naputtamalla saa sen pultin alla olevan "kauluksen" näppärästi pois
- pitkä jatko ja hyvä väännin, niin pystyy sitä pinjonpuolen mutteria vääntämään pyöräkotelon ulkopuolelta
- pitkä 8 mm hylsy on hyvä pyörän koteloiden reunusten irroittamisessa
- kasauksessa kannattaa tiivisteet öljytä kunnolla

Laitoin vanhan pultin takaisin ja muut osat PCS:ltä.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Vastaa Viestiin