Ja sitten kun kerrotte mistä noita lootia voisi löytää, harvassa tuntuvat olevan...
Muistaakseni NG900/OG9-3:n Trionic 5 154hv/185hv -laatikon välitykset oli hieman erilaiset kuin OG9-3 Trionic 7 150hv:n välitykset. Vielä kun muistaisi, mistä tuon tiedon sai (kuitenkin joltain nettisivulta).tevisu kirjoitti:Käykö NG900 laatikot (vuodet?) 9-3:een (vm. -01) suoraan?
Ja sitten kun kerrotte mistä noita lootia voisi löytää, harvassa tuntuvat olevan...
Jaaha, et sitten viittinyt soittaa. Olisin ehtinyt kaffeelle jäähallin kanttiiniin... no jos tämän kerran saat anteeksi.Juusokas kirjoitti:Sorry, täytyy todeta het alkuun ettei tarkempaa tietoa ole. Aloin vain ihmettelemään miksi kyselet? Eikai laatikon vaihto ole vielä ajankohtainen (muistaakseni sullakin taitaa vielä olla matalapaise, ilman vääntöpiikkejä).
Vietin muuten viimme lauantain Heinolan jäähallilla, pojallani oli siellä jääkiekkoturnaus (HeKi tuli viimeiseksi). Sangen pätevä se Shellin harjaton pesu, tuli sekin testattua pelien välillä.
Mulla on käynyt automaattilaatikon kanssa sama juttu. Kulutus on noussut selvästi, vaikka olen tietoisesti koettanut ajaa nätisti ja kompurankin olen ottanut aina pois päältä. Tosin katto on mennyt ylös-alas koko ajan, mutta tokkopa se niin paljoa voi vaikuttaa. Toinen juttu on, että olen viime aikoina kitsauksissani tankannut 87:aa 93:n asemesta (olen tällä hetkellä Yhdysvalloissa).tevisu kirjoitti:Bensankulutus on noussut vähitellen (yli litralla).
Kone käy oikein nätisti ja siinä kyllä riittää moottoriöljyä kun sen pintaa tarkkailen ihan viikottain. Yhtään ei kuluta öljyä joten se puoli lienee kunnossa, no vaihdan öljytkin huomenna.
Onko raadilla kokemusta moisesta? Mielestäni melko epäonnista kun auto on vakio LPT ja vasta n. 124tkm takana....
Ettei vaan ois kyseessä sisemmät vetarit tai laatikon kyljessä olevat laakerit ? Mulla pitää kanssa melkosta jollotusta vapaalla rullatessa ja varsinkin kylmää liikkeelle lähdön jälkeen pari kilsaa. Tollasta arvailivat kun tutkivat mun autoa Länsi-Autossa.tevisu kirjoitti: Töistä lähtiessä laskin pienen mäen alan vapaalla ja vaihde päällä + kytkin pohjassa ilman, että moottori oli käynnissä: Jolina kuului oikein selkeästi sitä enemmän mitä kovempaa auto liikkui. Joku siellä nyt harraa vastaan. Pyöränlaakerit tuskin on vialla kun navat eivät lämpiä poikkeuksellisesti.
Paha sanoa kun en tuosta mitään ymmärrä. Mun säkällä jotain kallista on rikki joka tapauksessa... Mullakin alkoi juuri kylmänä ja nyt jolisee koko ajan.Kaide kirjoitti: Ettei vaan ois kyseessä sisemmät vetarit tai laatikon kyljessä olevat laakerit ? Mulla pitää kanssa melkosta jollotusta vapaalla rullatessa ja varsinkin kylmää liikkeelle lähdön jälkeen pari kilsaa. Tollasta arvailivat kun tutkivat mun autoa Länsi-Autossa.
Helpoin tapa on mennä Laakkoselle ja maksaa se reilu kymppi...ps. Mikäs on muuten helpoin tapa tarkistaa laatikko-öljyn määrä ko. kulkineesta ?