Muutenhan tuo onnistuu puoli kerrallaan (talli on ahdas ja ulkona kylmä

Joo, jotain tällaista itsekin mietin. Nyt tosin olisi tilanne se, että toinen puoli olisi pyörällään normaalisti ja toinen olisi pukilla jousi&iskari irti (koska ne tukivarren isot puslat pitäisi vaihtaa samalla). Nyt voisi taka-akselin samaa päätä nostella tunkilla ja hakea sellaista kohtaa, jossa panhard-tankoon ei kohdistu sellaisia voimia ettei sitä saisi irti ja takaisin.Mertmi kirjoitti:Panhard-tangon tehtävähän on nimenomaan estää taka-akselin sivuttaista liikkumista. Nythän tuo tanko ottaa sivuttaista voimaa, jos olet tunkannut auton toiselta puolelta ylös. Tuskin tulee siis onnistumaan muulla tapaa, kuin nostamalla auton koko takapää pukkien päälle.
Tähän vanhaan keskusteluun vielä sellainen kommentti, että tuli kokeiltua tuota Tervashongan korjaamoa, kun piti saada etupyörän laakeri vaihdettua. Voin omasta puolestanikin suositella, homma tuli asiallisesti hoidettua. Säädätin samalla kaasarin ja nyt on kyllä kaasariremontin jälkeen koneen käynti erittäin asiallisesti kohdallaan.stara kirjoitti:kun vaikutat vantaalla, niin voin suositella tuota tervashongan korjaamoa järvenpäässä. jotain 40 egee timme, ja siellä ei oo nikoteltu.
siellä saab tunnetaan ( isäntä tehny niitä pienen ikänsä) ja täsmätyökalujakin on melko varmasti tohon hommaan) ja voithan kysyä tarjousta tai mitä tuumivat hommasta.
numero on 09-2713663
terv stara
Olen itse vaihtanut kerran noiden satkun taka-akselin reaktiotankojen metallikuoriset puslat, mikä oli aikamoista säätämistä, kun vanhat piti käytännössä sahata pois paloina. Uusien paikalleen saaminen pelkällä ruuvipenkillä kysyi kärsivällisyyttä. Saapa nähdä viitsinkö moiseen ryhtyä toiseen kertaan.lefa42 kirjoitti:Itellä tuntuis tuo '75 99:n takapää sivusuunnassa (ainakin repsikan puolelta) pitävänsä hiukan väljää, eli klonk, klonk, kun tönin kylkeä tai rengasta, onko yhtä paha homma kuin yltä olen lukenut, eli ei amatööreille ja avuttomille työkaluille?