Vaihdelaatikko ääntää?
Vaihdelaatikko ääntää?
Vauhdin noustessa n.50km/h alkaa kuulumaan "kahinaa".
Ääni tuntuisi tulevan vasemmalta edestä mutta voi kyllä kaikuakin.
Jarruista en usko että kuuluu koska ääni kuulostaa kuin laakeri olisi jostain sökö ja metalli laahaa toista metalli pintaa vasten.
Ääni on tasainen, oli vaihde tai kytkin päällä tai ei.
Jarrutkaan ei vaikuta ääneen.
Täytyy katsoa pyöränlaakeri renkaanvaihdon yhteydessä.
Onkohan mahdollista että vetopyörästöstä olisi laakerit sökönä??
Harmillista jos on vaihdeloota sökö, kun auto ollut viikon käytössä vasta. Tosin ostin liikkeestä eli takuuseen menee toivottavasti.
Muuten auto on todella hieno peli ajaa!
Ääni tuntuisi tulevan vasemmalta edestä mutta voi kyllä kaikuakin.
Jarruista en usko että kuuluu koska ääni kuulostaa kuin laakeri olisi jostain sökö ja metalli laahaa toista metalli pintaa vasten.
Ääni on tasainen, oli vaihde tai kytkin päällä tai ei.
Jarrutkaan ei vaikuta ääneen.
Täytyy katsoa pyöränlaakeri renkaanvaihdon yhteydessä.
Onkohan mahdollista että vetopyörästöstä olisi laakerit sökönä??
Harmillista jos on vaihdeloota sökö, kun auto ollut viikon käytössä vasta. Tosin ostin liikkeestä eli takuuseen menee toivottavasti.
Muuten auto on todella hieno peli ajaa!
Jarno
9000cd -91
9000cd -91
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Ensimmäisenä yhteys myyjään, pakko mennä takuun piiriin, käytetyssäkin on kai 6 kk takuu, tosin en tiedä, onko siinä joitain ikärajoituksia. Mutta kysyminen ei ainakaan maksa mitään...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vaihdelaatikko ääntää?
Jep, kyllä asia on täysin pihvi että takuuseen menee.
Kukaan automyyjä ei ikinä luonnollisestikään mainosta lakivelvollisia takuitaan vanhoissa autoissa.
Huom! Omavastuut takuissa ovat puppua. Autossa on takuu min. 6kk ja ostajalle ei koidu mitään kuluja. Hirvittävän usein erilaisissa merkkiliikkeiden takuissa on 150-200€ omavastuu.
Itsekin kolme vuotta sitten maksoin Opelin venttiilinvarrenkumi-rempasta 150€ omavastuun kun teetettiin takuuremppa. Tutkin asioita vasta jälkeenpäin ja harmitti kun ei olisi tarvinnut mitään maksaa mitään.
Mutta käytän tänään autoa arvioittamassa yhdessä vaihdelaatikkoihin erikoistuneessa pajassa. Sitten yhteyttä autoliikkeeseen.
Kukaan automyyjä ei ikinä luonnollisestikään mainosta lakivelvollisia takuitaan vanhoissa autoissa.
Huom! Omavastuut takuissa ovat puppua. Autossa on takuu min. 6kk ja ostajalle ei koidu mitään kuluja. Hirvittävän usein erilaisissa merkkiliikkeiden takuissa on 150-200€ omavastuu.
Itsekin kolme vuotta sitten maksoin Opelin venttiilinvarrenkumi-rempasta 150€ omavastuun kun teetettiin takuuremppa. Tutkin asioita vasta jälkeenpäin ja harmitti kun ei olisi tarvinnut mitään maksaa mitään.
Mutta käytän tänään autoa arvioittamassa yhdessä vaihdelaatikkoihin erikoistuneessa pajassa. Sitten yhteyttä autoliikkeeseen.
Jarno
9000cd -91
9000cd -91
Vaihdelaatikko ja pyöränlaakerit ovat tonnarin akilleen kantapäitä. Vaihdelaatikko alkaa yleensä ujeltamaan, pyöränlaakerin kahina on karkeampaa. Ja poikkeuksia tietysti esiintyy...
Muutenhan vaihdelaatikon laakereita voi arvioida eri vaihteilla, veto päällä-pois jne., mutta perämurikan laakerit pyörivät, mokomat aina kun pyöränlaakeritkin.
Pyöränlaakeri (=koko napa) on todella helppo ja nopea vaihtaa, joten uutta laakeria kannattaa käyttää paikallaan vaikka kokeilumielessä. Laatikon poisto, avaus ja operointi onkin sitten isompi juttu. Laatikkoremppaa nyt sinänsä tekisi, mutta kun pitää auto purkaa ympäriltä
Pysy vaan lujana sen kauppiaan kanssa, että saat vaivan ja kustannukset sälytettyä myyjälle. Tuo pyöränlaakeri vain on heidänkin helppo tarkastaa ensin: jos vika sattuu olemaan siinä, et joudu kauaa olemaan ilman autoa.

Muutenhan vaihdelaatikon laakereita voi arvioida eri vaihteilla, veto päällä-pois jne., mutta perämurikan laakerit pyörivät, mokomat aina kun pyöränlaakeritkin.
Pyöränlaakeri (=koko napa) on todella helppo ja nopea vaihtaa, joten uutta laakeria kannattaa käyttää paikallaan vaikka kokeilumielessä. Laatikon poisto, avaus ja operointi onkin sitten isompi juttu. Laatikkoremppaa nyt sinänsä tekisi, mutta kun pitää auto purkaa ympäriltä

Pysy vaan lujana sen kauppiaan kanssa, että saat vaivan ja kustannukset sälytettyä myyjälle. Tuo pyöränlaakeri vain on heidänkin helppo tarkastaa ensin: jos vika sattuu olemaan siinä, et joudu kauaa olemaan ilman autoa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vaihdelaatikko ääntää?
Kyllä se on onneksi pyöränlaakeri
Maantienopeuksilla voimakkaasti puolelta toiselle kaarteilu muuttaa ääntä.
Pyöränlaakerin vaihto menee omaan piikkiin koska tingin juuri sillä verukkeella lisää pari sataa pois hinnasta. Vaihdelaatikko olisi ollut jo autoliikkeen heiniä.
Meneekö vaihtoon koko napa laakereineen?Vai selviääkö laakerin vaihdolla? Jos koko napa menee vaihtoon niin vaihdan itse, ei pitäisi olla hankala homma

Pyöränlaakerin vaihto menee omaan piikkiin koska tingin juuri sillä verukkeella lisää pari sataa pois hinnasta. Vaihdelaatikko olisi ollut jo autoliikkeen heiniä.
Meneekö vaihtoon koko napa laakereineen?Vai selviääkö laakerin vaihdolla? Jos koko napa menee vaihtoon niin vaihdan itse, ei pitäisi olla hankala homma

Jarno
9000cd -91
9000cd -91