f.pentti88 kirjoitti:Itse olen töissä biltemassa ja voin sanoa että jos on kymmenen vuoden takuu tuotteessa niin se myös pysyy. Pääasia on että kuitti on tallessa ja takuu voimassa niin kyllä uusi tuote pitäisi saada ellei sitä ole käytetty väärin. 10 vuoden takuutuote on hintansa värtti!
Eipäs ole Biltemassa ikinä ihmetelty enempää. Uusi ehjä kalu käteen ja menox.
No, työkalun väärinkäytön näkee jo helposti, myös ostaja.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mimmi kirjoitti:Kuinkas kalliiksi tulee se jatkuva takuuvaihtaminen
Bensaa, aikaa, renkaita, öljyjä... kaikki kuluu ja ainakin minulle se kaikki maksaa liikaa.
Äläs Ari ala .
Sun kannattais ensiksi tsekata ja korjata tota bensan- ja öljynkulutustasi.
Saattaa olla vuotoa.
Aurauskulmatkin olis oltava kohdallaan. Eikä sitte suditella joka valoissa.
Eipäs ole tarvinnut juosta jatkuvasti Biltemassa, takuuvaihdossa.
Kiva tietää, kun, JOS joskus joku työkalu hajoaa, saan heti uuden tilalle.
Ei toi liian vaikeeta.
Samat kustannukset sulla jos käyt vaihtamassa Snapponin tai Kamasan. On noitakin särkynyt.
Kamasan tiskillä piti odottaa lähes tunnin, kun myyjä esitteli uudelle ostajalle pelejään.
Motonetissa sai samoilla jalansijoilla uuden. Eikä tarvinnut piirrellä.
Valintasi on henkilökohtainen asia.
Revi tosta sitten huumoria,
Viimeksi muokannut Firges9000, Su Huhti 17, 2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kamasa on mielestäni mennyt surkeaan suuntaan koko ajan, ainakin räikät. Hylsyjä ja kiintoavaimia en ole hajalle saanut.
Tänään itseasiassa hain neljännen pikkuräikän vuoden sisään takuuseen.
Siinä vaiheessa kait meni laatu menojaan kun räikät muuttui "ei huollettavaksi" eli ei saa enää korjaus sarjaa niin kuin ennen.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Minä en ainakaan edes viitsisi lähteä puljaamaan millään halppis kaluilla. Muutenkin tulee hommissa tarpeeksi vastoinkäymisiä. Mikään ei ota pahemmin pannuun kuin se, että joutuu keskeyttämään hommansa työkalun rikkoutumiseen. Biltemasta en ole ostanut ( enkä osta ) muuta kuin magneettiottimen. Käsityökalut on pääsääntoisesti Bahcoa, Facomia tai Stahlwilleä. Ei ne niin kallita ole jos vertaa muihin auton käyttökustannuksiin puhumattakaan merkkiliikkeen tuntiveloituksesta.
Eipä ole kertaakaan tarvinut seistä jonottamassa takuuvaihdossa, vaikka em. työkaluilla onkin ikuinen takuu. Tietenkin tulee mitoittaa aina työkalu tilanteen mukaan.
Onnekseni työantajalta saan lainaksi ammattilaatuiset erikoistyökalut , ulosvetäjät jne. Joihin itse ei ole mielekästä investoida.
Eipä ole bilteman työkalut vielä hajonneet allekirjoittaneelta. Ehkä kuitenkin olennaisimpia salasanoja hyviin työkaluihin on nämä sanat: Crome Vanadium. Kannattaa siis ostaa työkaluja, joissa on nuo kaksi sanaa. Tähän mennessä pettäneet kiintolenkit, ruuvimeisselit ja muut eivät ole olleet kromivanadiumterästä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lindström, sandvik, bahco, witte, Wiha, kamasa, knipex, lux, metabo, bosch, hitachi, weller, panasonic ym. ovat suosimiani merkkejä mekaanisissa että sähkötyökaluissa.
Halpistyökaluilla(mukaanlukien biltema) on telottu rystyset ja pahimmillaan sormet/ranne murtaen niin moneen kertaan että mulle riittää.
Kimppahallin työkalut onkin sitten jo toinen juttu.. jos muutkaan ei roudaa sinne kuin paskaa, niin miksi minäkään erottuisin joukosta...
Mulla on talli väärällänsä rikkinäisiä halpistyökaluja, mikä mitenkin hajonnut, tullut myös tajuttua ettei köyhän kannata ostaa halpaa. Käyttökelpoisten työkalujen valikoima on nyt siis pieni, mutta laatuun olen alkanut panostaa, tosin yksi bauhaussin hylsysarja löytyy, joka osoittautui hintaansa nähden hyväksi (79e).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000 kirjoitti:Mitä helvettiä teen risoilla työkaluilla......... no, minä otan kuitin mukaan ja meen vaihtamaan ne Tiksi-Racingissa ( Biltema ) uusiksi.
Homma toimii nikottelematta.
Ei toi voi olla niin perskuleen vaikeeta tajuta.
Kuitti + risa työkalu = ehjä työkalu käteen.
Kaikilla ei vain ole toi Bilteman tiski aivan kivenheiton päässä
Viimeisin työkaluostos: TAT T30 ½-hylsy, ei lähtenyt kilpiteline etupuskurista meisselillä irti, kun oli pari pulttia hapettunut ja IKH:n "spesialisti"-mallin abikopihdet steroasennusta yms. varten. Ostopaikka Wikro Systems. Aiemmin olen ostanut samanlaiset pihdet suojaamattomille liittimille Vianorilta, joten taitaa IKH ostaa ne alihankkijalta mutta ovat kaikin puolin jämyt ja erittäin pätevät.
joo, son jonkunsortin moka hylsysarjoissa ku varttituuman vääntiöille on pantu yli 10 mm hylsyt siis pelkästään. saahan niitä olla toki esim 14 mm asti, näppärä pienissä paikoissa. mutta kun ei räikät kestä.
oon muuten tehty ahtaan paikan räikän silleen, jotta halpisräikästä oon pannu varren poikki lyhyemmäksi, ihan kätevä.
monet kierresatsit on kanssa ihan soopaa, palautin just B:n kalleimman satsin, ei ainakaan pakat oikein leikanneet.
Viilalla voi muuten hieman koestaa työkalun kovuutta, ei saa viila ottaa lastuu, muuten on liian pehmeetä, esim meisselit. Ulkonäkö juoruu kans aika paljon, vain laadukkaissa on viimeistelty ulkomuoto, ei näy jotain taemonttuja jne..
taitaa olla niin , jotta laatu vaihtelee halpisvehkeissä kovasti ( saman kaupan sisälläkin), tarkkana saa olla.
B:n ja motonetin hylsyihin, kiinto-, ja lenkkiavaimiin oon ollu tyytyväinen, hintalaatusuhde ollu jees, mikään ei oo sillä alueella lauennu, muita halpishylsyjä on kyllä haljennu ja ollu ihan löysiiki jotkut kaupantekijäispienkokosatsit. Kiintoavaimet oon pyrkiny ottaan niitä ohutleukasii, ne paksuleukaset kun ei joka rakoon mahdukkaan.
17 mm ja 19 mm ja yleensäkin tiukoissa paikoissa kantsii käyttää VOIMAhylsyjä, ei halhee hetsilleen.
ne jarruputkiavaimet ostin juuri B:stä, ja ilman sitä topparia olevat versiot, saa paremmin keskemmälle mutteria jne. ne oli ihan vaffan näkösii, saa sit näge joustaako ne liikaa tositoimissa.
metalliporat on kans monesti aika kehnoo laatuu, teollisuuslaatuun verraten. Kehnot tylsyy heti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Miinusta myös täältäpäin tuolle kyseiselle Jyväskylän IKH:lle, viime keväänä ostettiin firmalle pöytäsirkkeli joka ei vain kestänyt normaalia käyttöä, IKH ei suostunut aluksi korvaamaan/korjaamaan mitään, kunnes vihdoin ja viimein pyysivät viemään korjausfirmalle jossa menisi takuukorjaukseen.. pyysimme väliajalle korvaavaa laitetta (urakka päällä ja takuukorjaamolla kolmen viikon jono), jälleen IKH:lla kieltäydyttiin, tämän jälkeen peruttiin aiempi kauppa sirkkelistä (kone oli siis parisen viikkoa vanha) ja pestiin kädet muutoinkin kyseisestä firmasta. Pakko vielä mainita että on mukavaa kun firman työntekijät pakoilevat vastuuta ja huutavat asiakkaalle päin naamaa.
Mulla on hyviä kokemuksia Ikh:sta. Ostin IKH:n kompressori pari vuotta sitten ja on saanut sen korjattu kaks kertaa. Viat olivat vääränkäyttöiden syy mutta IKH on aina "maksanut" korjauksia sekä rahdit mulle. Mutta silloin oli kuitti tallessa. IKH antoi 1 vuotta takuu joka nyt on mennyt ohi, sen aika ei ollut ongelmia.
Bilteman 10v takuuta on aika turhia mun mielestä tai turhia ja turhia ei oo turha mutta kuka saa ne kuitit talteelta 10v. Meni varmaankin väärin se kielen käännös siellä nyt mutta toivon että ymmärrätte. Kun ostat kamaa esimerkkiksi joku tietokoneliikkeesstä niin siellä ei oo pakko säilytä kuittia vaikka on takuuta. Siellä kaikki kuitit säylyy konessa.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Nauratti pirusti tuo alkuperäinen viesti, vissiin vähän huonoa tuuriakin jo mukana.
Mutta taitaa päteä työkaluissakin se valitettava tosiasia mitä muissakin kulutushyödykkeissä nykypäivänä, että joko ostat halpaa-keskihintaista ja on pitkäli onnesta kiinni mitä saat, tai sitten ostat parasta ja maksat itsesi kipeäksi. Minä nyt oonkin tällänen narukäsi, mutta mullakin halpistyökaluja iso läjä, mistälie kotoisin, Lidlistä Biltemaan ja siltä väliltä, enkä oikeasti muista yhtäkään tapausta että olisin onnistunut hajottamaan. Käyttöergonomiasta en sitten puhukaan mitään. Toisaalta joku Weran sarja ei kestänyt kahta vuottakaan ja miltei kaikista kärjet paskana. Tuttavalla jokin Bilteman 10 vuoden takuu -työkalusarja ns. maatalouskäytössä (..pikemminkin väärinkäytössä ) eikä ongelmia ollut, toisilla paukkuu koko samanlaiset vehkeet ajan.
Mihinköhän loppujen lopuksi päädytään kun miettii vaikkapa jotain pesukoneitakin, uuden ostettuasi saat suurin piirtein taivaallista isää kiittää jos se toimii vielä viiden vuoden päästäkin, kun joku 60-luvulla valmistettu toimii moitteettomasti vielä nykypäivänäkin?