Liikaa litkua, paineet punaiselle, nakuttaa.. yms.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Nyt on tutkittu ja vähän hutkittu.. Magn.vena tuntuu olevan OK, napsahtaa kun ottaa johdon pois ja kun laittaa paikalleen. Nakutusanturi näytti arvoa noin 32 ohm. APC-boksi oli korkkaamaton, liimat vielä potikoiden päällä. Arvot vähän heitti noista mitä 900aero.comistakin löytyy.

Eniten kummastuttaa tuo akun tyhjeneminen. Mittasin ampeerimittarilla ja kokoajan meni 3.7ampeeria johonkin, vaikka ei edes virrat ole päällä. Hmm. Oikosulku jossain.

Huomenna jatkuu laitto, käyn säädättämässä seokset ja sytytysennakon. Samalla uudet tulpat ja öljyt koneeseen..

Pitää vielä myös tutkia nuo paineanturi ja ylipaineventtiili..

Että sellasta.
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Mimmi kirjoitti:Tarkistahan noilla virrankulutuksilla mm. stereoiden kytkennät vahvistimineen.
Autossa ei ole radiota, vahvistimasta nyt puhumattakaan, joten vika ei voi olla siinä.. kaikista muista "jokakodin sähköputkimiehen" vetämistä johdotuksista kylläkin löytyy paljon sanomista.

Eli patenttia pukkaa.. kaverin kanssa tuossa tutkittiin, kummasteltiin ja raavittiin päänahkaa, että mitäköhän ne kaikki jonkun itse vetämät ihme piuhat siellä oikein tekee? Samalla kummastutti kun kaikenlaisia irtonaisia johdonpäitä roikkui sillä sun täällä.. Ei kyllä sille mestarille voi kovinkaan korkeita pisteitä antaa, joka niitä on sinne viljellyt.

Tulipahan sitten änkättyä myös kojetaulun alle tutkastelemaan paineanturin ja ylipainekytkimen tilannetta. Lopputulos oli aika pöyristyttävä. Paineanturi roikkui paljaaltaan, eikä siihen mennyt mitään piuhoja! Ylipainekytimen piuhat olivat kyllä kiinni, mutta paineletkua siihen ei mennyt!

Hohhoijakkata sanon minä..

No onpahan tässä vähän käsitöitä tuon rotiskon kanssa näin kevään ratoksi.
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Jeps.. Kovasti on saappaan kanssa painittu, tällähetkellä ongelmat ovat sähkövikoja, joita tässä yritän korjailla. Etuvalojen sulakkeet tuntuu poksahtelevan omia aikojaan, joten edessä olisi uusien johtojen vetäminen vanhojen alimittaisten rimpulapiuhojen tilalle.

Perushuollot on nyt kuitenkin tehty, eli öljyt ja suodatin sekä tulpat vaihdettu. Lisäksi säädätetty sytytys ja seokset. Alkoipa noiden jälkeen ihan mukavasti käymään (mitä nyt venttiilit napsuttaa..).

APC boksia lievästi modattu ja alussa näyttikin ihan hyvältä. Pieniltä kierroksilta kiihdytettäessä paineet nousivat hieman punaiselle ja sitten laskivat punaisen ja keltaisen väliin, jossa sitten pysyikin niin kauan kun vain uskalsi huudattaa. Tänään taas en saanut enää millään paineita noin ylös, ainostaan noin 5mm alle punaisen. Ahtopainemittari näyttää about 0.7bar. Liekö joku lievä ilmavuoto kyseessä vain mikä?

Toisen puolen vetari pitää kyllä pistää piakkoin vaihtoon, sen verran äänekästä raksutusta kuuluu käänneltäessä..

Mutta sellasta tälläkertaa.
Vastaa Viestiin