sopiiko satkun jouset 99:iin?
sopiiko satkun jouset 99:iin?
eli sopiiko pysty/viistokeula satkun jouset heittämällä 99:iin?
ja mistä sais satkun tai tuplaysin madallusjousia?
ja mistä sais satkun tai tuplaysin madallusjousia?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Sopii, mutta 99 kevyempänä (ja mitä vanhempi, sitä kevyempi) jää vähän korkeammaksi kuin satku. Ihan vanhimmissa ysiyseissä (-72 asti) on etujouset erilaiset. Omaan -73 en edes yrittänyt kokeilla tuota madallussarjaa, kun tiesin jo etukäteen että ei se sillä olisi madaltunut...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Ei sellaisia ole olemassakaan. Jouset voi ja saa katkaista, kunhan ei katkaise liian lyhyeksi ja kunhan muokkaa pään tasaiseksi. Tai sitten sopivammat jouset voi teettää esim. vallilan Takomossa, n. 250e/kierrosng900aero kirjoitti:Mitkäs madallusjouset käyvät vanhaan ja kevyeen ysiysiin, ei tarvitsisi madaltua kuin 20-35mm?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Nuo nykyiset jouset ovat 32 vuotta vanhat ja ruosteensyömät, minkäpituiset/vahvuiset ne Motonetin 32mm:n madallusjouset ovat?
En halua varsinaisesti madaltaa alustaa vaan toivon sen pysyvän samalla korkeudella kuin noilla rotansyömillä alkuperäisjousilla.
En halua varsinaisesti madaltaa alustaa vaan toivon sen pysyvän samalla korkeudella kuin noilla rotansyömillä alkuperäisjousilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mitä tarkoitat noilla sporttijousilla, ovatko nuo 35mm madaltavat vai mitkä? Luulisin että noilla jousilla maavara pysyy samana kuin tälläkin hetkellä, joka on tarkoituskin, pitää vaan saada noiden ruosteisten tilalle uudet ja syöpymättömät. Jos mitään oleellista muutosta ei tapahdu korkeudessa eikä jousen vahvuudessa niin tuskin hyppiikään?Passi kirjoitti:Satkun sporttijousilla 99:n maavara KASVAA ja pohjailee töyssyissä kun renkaat joustava alaspäin "vastapompussa".
T. Pasi
Saakos noita vanhemman mallisia takapään kaasuiskareita vielä jostain?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ootkos sitten katkaissut noita sun jousia? montako kierrosta? mulla on nyt alla n. 2 kierrosta katkaistut..qaw kirjoitti:Sopii, mutta 99 kevyempänä (ja mitä vanhempi, sitä kevyempi) jää vähän korkeammaksi kuin satku. Ihan vanhimmissa ysiyseissä (-72 asti) on etujouset erilaiset. Omaan -73 en edes yrittänyt kokeilla tuota madallussarjaa, kun tiesin jo etukäteen että ei se sillä olisi madaltunut...
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Niitä on pätkästy aika rankastikin, n. 65mm tipahti auto (no olihan se hirveä traktori). Kierroksia en tullut katsoneeksi. Meinasin kyllä viedä nuo jouset takomoon ja käskeä niitä tekemään uudet samanmoiset, ei oikein luottamus riitä tollasiin vanhoihin...gls kirjoitti:ootkos sitten katkaissut noita sun jousia? montako kierrosta? mulla on nyt alla n. 2 kierrosta katkaistut..
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
mulla putos n.50mm, näyttää olevan suunnilleen samalla korkeudella kuin tuo sun 99.qaw kirjoitti:Niitä on pätkästy aika rankastikin, n. 65mm tipahti auto (no olihan se hirveä traktori). Kierroksia en tullut katsoneeksi. Meinasin kyllä viedä nuo jouset takomoon ja käskeä niitä tekemään uudet samanmoiset, ei oikein luottamus riitä tollasiin vanhoihin...gls kirjoitti:ootkos sitten katkaissut noita sun jousia? montako kierrosta? mulla on nyt alla n. 2 kierrosta katkaistut..
Mitä katsastus-setä sanoo noista?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80