Downpipen pulttien irrotus ahtimelta ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Downpipen pulttien irrotus ahtimelta ?

Viesti Kirjoittaja pevi »

Nyt olisi edessä uuden 3" downpipen asennus 9000:een :D . Hiukan kuitenkin arvelluttaa noiden ahtimen ja downpipen välisten ruuvien irrottaminen. Mikähän tapa olisi paras lämmittäminen ( kuinka kuumiksi ) vaiko jokin irrotusspray?

Mahdollisesti joudun myös vaarnaruuvit vaihtamaan uusiin, mitenkähän ne irtoaa vai irtoaako ollenkaan. Kuulisin mielelläni ko. hommaa tehneiden kokemuksia mikä meni pieleen ja miksi :evil: vai onko helppo homma.

Onko järkeä vaihtaa tilalle happoset vaarnaruuvit ja pultit vai onko niin, että ne eivät kestä kuumuutta?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Aiheesta on vissiin aikasemminkin puhuttu, koska muistan seuraavaa...

Ei hapokkaita vaarnaruuveja kuumiin paikkoihin. Ihan perusrautaa, niin on varmimmin avattavissa myöhemminkin. Taisi olla erilainen lämpölaajeneminen nuilla ja tässä tapauksessa pataraudan eduksi.

Mielenkiinnolla odotan miten saat vaihdon tehtyä. Itsellä se on vielä edessä ja putkikin makaa Mimmin varastossa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mulla ainakin lähti turbon ja downpipen väliset ruuvit irti ihan mukisematta, tilaa vaan on aika niukalti toimia. Tarvit hommaan semmosen mutkamallisen lenkkiavaimen, suoralla tuskin onnistuu eikä mulla ainakan räikkä mahtunu sinne pakosarjan ja turbon väliin että olis takimmaisen ruuvin saanu pois/takas.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, eli ainut ongelma joka DP:n irroituksessa tuli vastaan, on tuo tilan ahtaus. Hieman helpottaa kun ottaa flektin ja ilmastoinnin kompuran pois tieltä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mullakin lähti aivan ongelmitta irti. Eikä tarvinnut purkaa mitään ja normi kiintoavain sopi alimmaiseen mutteriin.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sama täällä, autoa hieman ylös ja putki irti tav. työkaluilla. Uus 3" käkkyrä paikalleen. Nopee homma. Vähän siinä piti taitella tuon uuden isomman kanssa että sai sieltä ahtaasta välistä sen paikalleen pyöriteltyä mutta kyllä se sinne menee. Putkista kuvat tuolla sivuilla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin