kevättä ilmassa ja satku kiukuttelee

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kevättä ilmassa ja satku kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo tuli vaihdettua suvitassut alle. no ei ohjaus muuttunut mihinkään . onneksi mutta kaikkea muuta kivaa tuli. auto vikuroi aivan kuten laukkakisoissa. eli suoraan meno on mahdotonta.

etuvanteesta puuttuu tasapainotus on visiin irronnut vaikuttaako tottakai vaikuttaa?

mitä muuta olisi veikatkaa.

talvirenkailla ei ollut mitään oireita muuta kuin tärinä joka johtu n.3 kilosta hiekkaa vanteen sisäpuolelle paakkuuntuneena.

vinkkijä vinkkejä.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Oliskos kumeissa jotain vikaa, itellä teki valkoinen 99 saman tempun, kun korvasin nuo ronalit orkkis peltivanteilla ja suvikumeilla.. renkaat on mulla ainakin aika iäkkäät.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no joo toinen etukumi on epätasaisesti kulunut kiitos kuuluu aurauskulmille jotka oli ihan persiillään. nytemmin säädätetty kohilleen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläisellä oli satkussa vikurointia vanhan tehostamattoman ohjauksen hammastangon kanssa. Se korjautui hieman aurauskulmien säädöllä (oli liikaa aurausta) ja hävisi kokonaan hammastangon vaihdolla. Tuossa hammastangossa oli raidetankojen sisemmät nivelet väljät.

Hammastangon vaihdon myötä auto ei enää hakenut uutta menosuuntaa esim. hidastetöyssyissä ja mukulakivikaduilla ilmennyt kolina hävisi. Tuota kolinaa muuten etsiskelin pitkään ja hartaasti. Korjautui ikäänkuin vahingossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Mertmi kirjoitti:Meikäläisellä oli satkussa vikurointia vanhan tehostamattoman ohjauksen hammastangon kanssa. Se korjautui hieman aurauskulmien säädöllä (oli liikaa aurausta) ja hävisi kokonaan hammastangon vaihdolla. Tuossa hammastangossa oli raidetankojen sisemmät nivelet väljät.

Hammastangon vaihdon myötä auto ei enää hakenut uutta menosuuntaa esim. hidastetöyssyissä ja mukulakivikaduilla ilmennyt kolina hävisi. Tuota kolinaa muuten etsiskelin pitkään ja hartaasti. Korjautui ikäänkuin vahingossa.
Täytynee laittaa hammastangon vaihto harkintaan, jos kerran nuo oireet saattavat siitä johtua. Sanoivatkin pajalla pyöränlaakerin vaihdon yhteydessä, että vasemman puolen sisemmässä nivelessä olisi väljää. Mulla tuo kuluttaa muun hyvän lisäksi oikeata eturengasta ulkoreunastaan, vaikka tilanne on aina välillä korjaantunut ohjauskulmien säädöllä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tehostetuissa sisemmän nivelen voi vaihtaa (raidetanko+nivel noin 15euroa), tehostamattomissa sitä voi kiristää, mutta siinä on omat riskinsä. Se voi pettää, jos nivel on kulunut vain yhdestä asennosta väljäksi ja välys otetaan kireäksi. Rattia käännettäessä raidetanko kääntyy sivuun ja nivel voi pahimmillaan katketa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Mertmi kirjoitti:Tehostetuissa sisemmän nivelen voi vaihtaa (raidetanko+nivel noin 15euroa), tehostamattomissa sitä voi kiristää, mutta siinä on omat riskinsä. Se voi pettää, jos nivel on kulunut vain yhdestä asennosta väljäksi ja välys otetaan kireäksi. Rattia käännettäessä raidetanko kääntyy sivuun ja nivel voi pahimmillaan katketa.

onnistuuko tuo vaihto raidetanko paikalaan?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Raidetanko on se tanko, jonka päässä on ulompi nivel. Tarkoitit varmaan, että onnistuuko hammastanko paikallaan? Tuskinpa onnistuu. Viimeistään uuden nivelen lukituksen niittausvaiheessa voi tulla ongelmia. Voi olla viisainta irroittaa koko hoito.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin