Nastattomat talvirenkaat
Nastattomat talvirenkaat
Saako nastarenkailla, joista on nastat nypitty pois, ajaa myös talvella jos pintaa on yli 3mm. Renkaista löytyy tuo S&M merkintä.
Isäukkokin sanoi että ainakin ennen on saanut ajaa. Ajattelin että onkohan tuohon tullut jotain muutoksia lähiaikoina. Ainakaan tuolla lakisäädöksissä puhutaan vain nastojen enimmäismääristä ja siitä että kaikissa renkaissa pitäisi olla suunnilleen sama määrä nastoja, mutta mitään minimimääriä ei sanota.
Saa ajaa, kunhan merkinnät on tuo M&S (Mud and Snow) ja pintaa on riittävästi eli sen 3mm talvirenkaissa. Myös siis kesällä kun pintaa on sen 1.6mm. Joko kaikissa nastat ta sitten kaikki pois. Muistelen että väh 75% nastoista pitää olla paikallaan ja renkaiden nasta määrä välinen ero ei saa olla 25% enempää.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Itse ostin keväällä 2002 ensimmäisen kikottimeni Opel Asconan. Alla oli nastojen puolesta heikkolaatuiset talvirenkaat joissa uraa oli vielä hyvin. Nastat nyppimällä teimme niistä kesärenkaat ajatuksena hankkia syksyllä talvirenkaat. Nuukana miehenä en sitten syksyllä 350€ "autoon" ostanut nastakiekkoja vaan tyydyin ajamaan "Allseason"-renkaillani. Ekana autoilutalvenahan vain kerran kolautin jäisessä parkkihallin rampissa suojakaiteeseen ja muutamassa jarrutuksessa sydän vaihtoi paikkaansa tuonne henkitorven tienoille. Jälkimmäisenä talvena olin sotaa leikkimässä joten renkaat saivat vielä 03/04 talven välttää. Silloin ei mitään sattunut onneksi. Tuosta paskasta hankkuduin vajaa vuosi sitten eroon ja hankin nykyisen auton. Saabbi ja Hakkapeliitat.
Viime talvena päätin, että koskaan ei saa olla niin nuuka, etteikö autossa voisi olla kunnon nastarenkaat. Oli ne vaan niin hyvät siihen verrattuna millä olin aiemmat talvet ajanut.
Tämä lähinnä omana kokemuksena nastattomista talvirenkaista talvella
Viime talvena päätin, että koskaan ei saa olla niin nuuka, etteikö autossa voisi olla kunnon nastarenkaat. Oli ne vaan niin hyvät siihen verrattuna millä olin aiemmat talvet ajanut.
Tämä lähinnä omana kokemuksena nastattomista talvirenkaista talvella

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012