mikkoimp kirjoitti:kyllä ainakin mulla sopi M83 nopeusmittari M89 malliin. muuten mittaristo sitten ei sopinutkaan, ei lähtenyt käyntiin vaikka liittimet sopivatkin..
niin ja eikö joissakin 900c malleissa kuulukin olla kiekka mittari, tai ainakin mulla oli..
Ohjekirjan mukaan ainakaan -89 vuoden C-mallista ei kierroslukumittaria löydy, aiemmista (ja myöhemmistä?) en tiedä. Onhan tuon kierroslukumittarillisen mittariston varmaan lisävarusteena voinut saada?
Toisaalta on mahdollista, että koko mittaristo kiinnitysmekanismeineen ja vaijereineen on voitu vaihtaa huollossakin (noita nopeusmittareita on mennyt rikki jo 50tkm vaiheillakin).
Mulla tuo uudempi kiinnitys löytyy nimenomaan (kierroslukumittaristomattomasta) C:stä (-89 4d sedan). Katsastuksen kilometritkin näyttäis täsmäävän niin, että mittaristoa tuskin on vaihdettu. Mittaristoni on leiman mukaan valmistettu 1kk ennen auton ensirekisteröintikuukautta, ja auto on tehty Suomen tehtaalla.
Onko muilla kokemuksia
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
alkuperäisestä kierroslukumittarista C:ssä tai
uudemmasta nopeusmittarin kiinnitysmekanismista (ja saksalaisesta mittarista)
http://www.twinsaabs.com/diydash/images/speedo_1989.jpg
verrattuna vanhempaan (sveitsiläiseen nopeusmittariin):
http://www.twinsaabs.com/diydash/images/speedo_1983.jpg
Olisi tietysti kätevää jos jostain löytyisi esimerkiksi valmistajan tietoa siitä, millainen mittari löytyy mistäkin mallista minäkin mallivuonna. Pystyisi tulevaisuudessa välttymään kaikilta (lieviltäkin) yhteensopivuusongelmilta.