Hei,
Kun varmaa tietoa ei mistään tullut, selvitin asian Maptunilta. 93 vuodeen täyspaineturbossa on 1 sukupolven trionic 5, joka rakenteeltaan hieman erilainen. Myös suuttimissa eroa, joten 93 vuoden ohjausyksikköä ei voi laittaa uudempaan autoon ja virilastukin on siis oma 93 vuoden malliin.
94 vuodesta eteenpäin tonnarin ohjausyksiköt ovat yhteensopivia keskenään.
Tuomo
Terve,
Tietäisikö kukaan sopiiko 1993 mallin 2.3T (200hv) automaatilla olevan tonnarin ohjausyksikkö 1995 malliseen 2.3t (170hv) automaattitonnariin, jossa Saabin oma hälytin? Kummassakaan autossa ei ole ilmamassamittaria eli onko ohjausjärjestelmä siis Trionic 5?
Ajatuksena olisi lastutta tuo -93 mallinen ja siirtää sen alkuperäinen ohjaus uudempaan, jolloin yhdellä lastulla saiai 2 autoa piristettyä. Tietenkin tarvitsee ostaa myös 1 kpl magneettiventtileitä ja letkusarja.
Onko kokemuksia automaattitonnarin lastutuksesta, epäilyttää hieman tuo väännön lisääntyminen, kun se jo vakiona on rajattu 300 Nm...
Tuomo
Q:sopiiko -93 mallin ohjausyksikkö -95 malliin? EI SOVI!
Q:sopiiko -93 mallin ohjausyksikkö -95 malliin? EI SOVI!
Viimeksi muokannut trkk, Ti Huhti 26, 2005 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se raja on 400Nm. Joten kestää vielä löylyä lisätä. Lastutuksesta ei ole kokemusta, löylyn lisäämisestä on. Jos molemmissa on MAP eli ei IMM niin kysessä on T5 ja silloin periaatteessa kyllä, ainut oli tuon VSS sigunan puuttuminen. Tuosta VSS:tä löytyy haulla tarinaa.
V-M
V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ma Huhti 18, 2005 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Q:sopiiko -93 mallin ohjausyksikkö -95 malliin?
Siis miten niin ei ole IMM:ua?trkk kirjoitti: Kummassakaan autossa ei ole ilmamassamittaria eli onko ohjausjärjestelmä siis Trionic 5?

Siis kuumalanka, jonka jyrvähtämisestä ilmoittaa CE- valo, jolloin sitten nilkutetaan kotiin.
Itse kysymykseen tosin ei löydy tietoa...
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
Ei oo IMM T5 vehkeissä, hommat hoituu MAP:lla T5 on kunkku, siinä on vähiten osia jotka voi hajotaPahis kirjoitti:Siis miten niin ei ole IMM:ua?trkk kirjoitti: Kummassakaan autossa ei ole ilmamassamittaria eli onko ohjausjärjestelmä siis Trionic 5?Kyllä mä oon ollu siinä luulossa että kutakuinkin kaikissa 16 venttiilisissä Saabeissa olisi ilmamassamittari!
Siis kuumalanka, jonka jyrvähtämisestä ilmoittaa CE- valo, jolloin sitten nilkutetaan kotiin.
Itse kysymykseen tosin ei löydy tietoa...

Alkuperäselle kysyjälle että kyllä pitäs onnistua.
Joo, niin näky olevan kun kattelin 9000:sen korjauskirjaaJouniCSE kirjoitti:Ei oo IMM T5 vehkeissä, hommat hoituu MAP:lla T5 on kunkku, siinä on vähiten osia jotka voi hajotaPahis kirjoitti:Siis miten niin ei ole IMM:ua?trkk kirjoitti: Kummassakaan autossa ei ole ilmamassamittaria eli onko ohjausjärjestelmä siis Trionic 5?Kyllä mä oon ollu siinä luulossa että kutakuinkin kaikissa 16 venttiilisissä Saabeissa olisi ilmamassamittari!
Itse kysymykseen tosin ei löydy tietoa.... T7 tais IMM tulla takas. (9-5 etc.)

Pitäis vaan osata olla hiljaa jos ei tiedä varmasti...
9000cs -96 vapari