Firges, hän elää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Firges, hän elää

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Onpahan ollu makeeta päästellä menemään Firgesilläni. :D
Tarkoita viiden kuukauden rempan jälkeen Tonnarillani. :D

Hitto että kannatti toi entisöintiremppa. 8)
Moni kysyi, mikset osta Saksasta vastaavaa. EI siellä OLE vastaavaa. :twisted:

Eilen meinas livetä käsistä, oli jotain liukastetta liikennekiertoliittymässä. Hei, siellä oli jäätä.:oops:

Olen sanaton.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Mitäs kaikkea tonnarista rempattiin? Firges -nimen alla olevalta tonnarilta voi odottaa myös tehoja.. :wink: Toinen kysymys kuuluukin siis, mitä kulkupuolen parantamiseksi on tehty?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kulkupuolen parantamiseksi on tehty paljon, siksi remppasimmekin tuon ruosteisen ruuhen.

Siinä on isompi ahdin ja Firgesin ( Porvoossa) tuunaama motti ja alusta.

400 Newtonia vääntöjä ja tehoja ihan riittämiin.

vien sen kohta penkkiin, saatte faktatietoa.

nyt pelittää.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Oletkos päivittänyt samalla lootaa / kytkinosastoa? Alkaa tuo 400Nm olla vakiohilppeille aika hubaa hommaa.
Foxbody turbo
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ok. Kiitoksia tiedoista. Jos nyt aivan oikein muistan, niin oli pari vuotta sitten myynnissä ainakin joku Firges 9000 kyseisen poppoon kotisivuilla. Tehoja oli tuolloin joku 300+ hp :?:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

"SE" tonnari meni Tampereelle .

Tää on edellinen rojekti. :lol:

Kolmas Tonnari meni ja kietoutui siltapilarin ympärille. Ainoat ehjänä säilyneet olivat kuski ja kesettisoitin. Kumpikin lensivät autosta ulos, pellolle. Kasettisoitin meni takalasin läpi. 8O

Eivät Firgesin kaverit myynneet enää noita "kakaroille". Ehkä siksi, etteivät halua kuulla nuoren ostajan vanhemmilta, mahdollisen mällin jälkeen, syytöksiä. Miks myit. :evil: :lol:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kytkin on vakio.

Kerran Jaapen alla räjähti kytkin. Oli kait tunnit tulleet täyteen.
Kyllä loota, nivelet ja kytkin kestää, kun antaa vain väännön puhua. Ei nykäisyjä.

Firgesin rakentajakin sanoo aina, jutellessamme puhelimessa, "Woima puhuu".

On epäkohteiasta, mutta tarpeellista, ajaa sillä itse. Tuntee metkut ja potkun. Oudommalla saattais livetä käsistä, koska itsellekin joskus sattuu "potkuylläreitä".
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Antakee anteeks´ höpinäni :oops:

Oon tuosta nyt niin tohkeissani :twisted:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Heiii. Kävin tänään konttorilla. :oops:

Katsastettu, ilman huomautuksia :D

Konttorilla työskentelee Kerhomme jäsen, juttelimme tovin katsastuksen lomassa ja jälkeen.
Hän on jäsen N: jotain 2?0.

Annoin Vesapolta saamani stikkerin. Laittaa kuulemma kilpurinsa kylkeen.

Etelässä majaileville Saabisteille suosittelen lämpimästi Konalan Autokatsastusta. Siellä hieno palvelu.

Ei sielläkään mene viallinen läpi, mutta ottavat asiakkaan puhutteluun ja kertovat kauniisti mitä pitää tehdä, jotta auto on turvallinen. Sitten menee läpi.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

CC Aero kirjoitti:Ok. Kiitoksia tiedoista. Jos nyt aivan oikein muistan, niin oli pari vuotta sitten myynnissä ainakin joku Firges 9000 kyseisen poppoon kotisivuilla. Tehoja oli tuolloin joku 300+ hp :?:
Turhasta veli kiität, en vastannut kymysykseesi, vielä. :oops:

Vastaan kun tiedän.

Käyn pyhinä Tehtaalla, siis itse Iso-Firgesin luona.

Sitten pyyhkäsen faktaa :roll:
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Jos en nyt aivan väärin muista, niin oli väriltään grafiitin harmaa.. Joskus luulin nähneeni auton täällä Tuusulassa päin mutta sekoitin Alien Motorsport -tarran perässä omaavaan grafiitin väriseen tonnariin.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Harmaa Alienin tonnari on SAAB-jäsenemme. Samin. Jaapen kaverin,
se tonnari sitten kulkee..........

Jaakolan ostama Firges onTampereella, on saman värinen.

Neljäs harmaa, en tiedä minne meni, oli todellinen SAAB-tykki.
En pitänyt siitä, koska rykäsi ylhäältä ja oli vaikea Ori hallittavaksi
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tässä kans yks taannoin kepö:ssä myynnissä ollut firges tonnari, tunnistaako joku omakseen :)

Kuva
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jaakolan Timpen kaverin Firgeshän tuo.
Viritysasteesta emme osaa sanoa, sano rakentajakin. Äsken puhelimessa kuultuna
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuo laatikon kesto kiinnostaa senkin vuoksi, kun olis tarkoitus päivittää oman kotteron kulkupuolta tuonne 300+hv ja 400Nm pintaan, toivottavasti jo ensi kesäksi.

Minkälainen ahdin on kyseessä? Onko merkki vaihtunut vai tuliko käyttöön hybridi? Vakio coolerilla? Vai onko vielä salaisuuksia? :)
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin