9000 vs. 9-5?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:06
9000 vs. 9-5?
-94 9000CSE 2,3t on menossa vaihtoon. 9-5 kuskien joukossa lie suurin osa entisiä tonnareita. Kuinka paljon 9-5 poikkeaa käyttölujuudeltaan tonnarista? Alustahan on kuitenkin ihan eri. Esim tällä palstalla mainitaan 9-5:n iskareiden lyhytikäisyydestä; omassa 280t ajetussa tonnarissani on ihan kelpokunnossa olevat alkuperäiset putket vielä alla.. 2,3t moottori lienee koko lailla sama samoine perusvikoineen? Ja lämppärin kenno paukkuu myös 9-5:ssa.. yms tonnarista tutut pikkukiusat?
Katsopa hakutoiminnolla, mitä kaikkea löydät jo vanhoista ketjuista 9-5:n tyyppivioista. Myös käyttöominaisuuksien eroista muistan itsekin kirjoitelleeni joskus...
Itselläni hajosi sytytyskasetti tonnarista, mutta ysifemmassa se on tähän saakka kestänyt.
Tonnari CS.ssä itselläni takaluukun kaasujouset toimivat vuosia, mutta 9-5 Wagoniin sain uudet takuun piikkiin viime syksynä. Uudetkaan eivät ihan kunnolla toimi pakkasilla, mutta paremmin kuitenkin.
Minä en saanut uusia iskareita takuun piikkiin, joten käsittääkseni autossani on originaalit alla edelleen, vaikka yli 94tkm jo mittarissa ja siis syksyllä ainakin LänsiAuto mittasi niiden olevan ihan ookoo.
Koneethan ovat läheistä sukua, mutta ysiviidessä on uudempi Trionic ja sytytyskasetti on aina musta. Vanhoissa tonnareissahan saattoi olla vikoja tasapainotusakseleissa ja jakopään ketjukin kuului aina tsekattaviin, mutta ysiviitosissa taas on ohentuneiden männänrenkaiden aiheuttama riski öljynkulutukselle ja sitä kautta moottorin ennenaikaiselle kulumiselle (tästä ihan oma threadi yleinen -osastolla, ei kovin yleinen vaiva riskivuosimalleissakaan).
Jatkakoon joku muu välillä... ihan kelpo kärry ysivitonen on tonnariin tottuneelle, vaikka jotain asioita kaipasin aluksi tonnarista vaihdon jälkeen. Laatu on kuitenkin minusta enimmäkseen parantunut...
Itselläni hajosi sytytyskasetti tonnarista, mutta ysifemmassa se on tähän saakka kestänyt.
Tonnari CS.ssä itselläni takaluukun kaasujouset toimivat vuosia, mutta 9-5 Wagoniin sain uudet takuun piikkiin viime syksynä. Uudetkaan eivät ihan kunnolla toimi pakkasilla, mutta paremmin kuitenkin.
Minä en saanut uusia iskareita takuun piikkiin, joten käsittääkseni autossani on originaalit alla edelleen, vaikka yli 94tkm jo mittarissa ja siis syksyllä ainakin LänsiAuto mittasi niiden olevan ihan ookoo.
Koneethan ovat läheistä sukua, mutta ysiviidessä on uudempi Trionic ja sytytyskasetti on aina musta. Vanhoissa tonnareissahan saattoi olla vikoja tasapainotusakseleissa ja jakopään ketjukin kuului aina tsekattaviin, mutta ysiviitosissa taas on ohentuneiden männänrenkaiden aiheuttama riski öljynkulutukselle ja sitä kautta moottorin ennenaikaiselle kulumiselle (tästä ihan oma threadi yleinen -osastolla, ei kovin yleinen vaiva riskivuosimalleissakaan).
Jatkakoon joku muu välillä... ihan kelpo kärry ysivitonen on tonnariin tottuneelle, vaikka jotain asioita kaipasin aluksi tonnarista vaihdon jälkeen. Laatu on kuitenkin minusta enimmäkseen parantunut...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."