Kyseessä vm. 2000 Griffin (sedan), rekisteröity syksyllä ko. vuonna, joten saattaa olla jo vm 2001. Ajettu alle 50 tkm, varmasti Suomesta ostettu, eikä ole viritetty.
Muutamia viestejä löysin foorumilta, mutta kysyn seuraavaa:
- eikö 3-litran V6 turbomoottori ole kuitenkin Saabin eikä Opelin?
- mikä on moottorityyppi? käsittääkseni tämä ei kuulu niihin, joissa osassa saattaa olla tälläkin palstalla paljon puhuttua ongelmaa (joka käsittääkseni koskee vain rajoitettua määrää ja ongelma ilmenee vain poikkeusolosuhteissa, esim. laiminlyödyt huollot)
- on aina automaattivaihteistolla?
- "remmikone"? anteeksi tyhmyys, mutta onko kyseessä sama asia kuin jakopään hihnalla varustettu
- jos joku vielä viitsii heittää kokemuksia! sen tiedän että on matalaviritteinen eikä ole ärhäkkyydessään esim Aeron luokkaa. mutta toisaalta lienee nautittava ajettava ja toki voimaa löytynee yllinkyllin käytännön ajoon (jopa aina kunnon turboon tottuneelle) ..?
Tiedustelu: 9-5 Griffin
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, ei pitäisi olla huohotusongelmia tuossa V6:ssa. Kone on "asymmetrisesti" ahdettu, eli turboa pyöritetään vain toisen puolen sylinterien pakokaasuilla. On aina automaattivaihteilla. Remmikone on nimenomaan kumihihnalla oleva jakopää, vaihtoväliä en nyt muista. Käsittääkseni tuo peruskone on ainakin jotain GM:n yhteistä tuoteperhettä, onko se sitten Opelin tai jonkun muun suunnittelema, en tiedä, mutta ei todellakaan Saabin oma tekele. Kerran olen moisen kikottimen kyydissä istunut hetken, kyllähän se V6 koneen ääni aina on kaunista kuultavaa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joo, Opelin konehan tuo on. Ja nokat pyörii "kuminauhalla".
Vaihtoväliä en tiedä minäkään,mutta juttelin tässä taannoin yhden Laakkosen myyjän kanssa ja kaveri totesi hihnan vaihdon olevan erittäin hintava homma. Kuulemma joutuu irrottamaan koko kiukaan.
Joku V6 omistava tietänee asiasta tarkemmin.
Vaihtoväliä en tiedä minäkään,mutta juttelin tässä taannoin yhden Laakkosen myyjän kanssa ja kaveri totesi hihnan vaihdon olevan erittäin hintava homma. Kuulemma joutuu irrottamaan koko kiukaan.
Joku V6 omistava tietänee asiasta tarkemmin.

9-5 Aero Nordic -00