Unohdin jo välillä(viikoiksi) koko jutun ja mietin kannattaako sitä laittaa ja jos laittaa niin minne mutta laitetaan nyt tänne.
Opel päivittää 1.8i konetta ja olisi vähän kummallista jos Saab jäisi käyttämään vanhaa versiota MY06:ssa.
http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=13331
Parempi 1.8i mylly
140 heppaa 1.8i -koneesta, ei huono Tosin pitkä matka jonnekin Civic Type R-teholukemiin ...
Jokohan tulisi samalla painetta nostaa turbo-versioiden tehoja? Varaa olisi alustan puitteissa, ja tuskin tekisi pahaa kilpailutilannemielessäkään.
Varsinkin toi matalapaineversion nimeäminen 1.8t:ksi ihmetyttää, kun lähes samat speksit Op*l-maailmassa oikeuttaa 2.0T-merkkiin.
Miten olisi:
2.0t 175 hv
2.0T 200 hv
Aero 225-250 hv
Laitetaanko nimilista keruuseen?
Jokohan tulisi samalla painetta nostaa turbo-versioiden tehoja? Varaa olisi alustan puitteissa, ja tuskin tekisi pahaa kilpailutilannemielessäkään.
Varsinkin toi matalapaineversion nimeäminen 1.8t:ksi ihmetyttää, kun lähes samat speksit Op*l-maailmassa oikeuttaa 2.0T-merkkiin.
Miten olisi:
2.0t 175 hv
2.0T 200 hv
Aero 225-250 hv
Laitetaanko nimilista keruuseen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Vääntö ei tosin parantunut paljoakaan (167 Nm 175 Nm)nipa kirjoitti:140 heppaa 1.8i -koneesta, ei huono
Edelleenkään moottorissa ei ole tasapainotusakseleita, joten odotettavissa on ratin tärinää tyhjäkäyntikierrosluvulla (varsinkin silloin, kun moottori on kylmä)
Edit: en yhtään ihmettelisi, vaikka Saab käyttäisikin tuota vanhaa versiota tuosta 1.8i -koneesta. Tehdäänhän nykyinen 9-5:nkin samalle pohjalevylle kuin toiseksi viimeisen sukupolven Vectra (eikös se näin ollut?). Lisäksi jos Saab alkaisi käyttää tuota uutta 140 hv:n konetta, niin siitä ei olisi enää pitkä matka 1.8t:n teholukemiin (150 hv). Tosin väännössä turbokone olisi edelleen omaa luokkaansa (240 Nm vs. 175 Nm).
Edelleen ihmettelen, miksi Saabin piti ottaa käyttöön tuo pelin 1.8i -kone, kun omasta 2.0 -litran bensaturbokoneesta olisi voinut tehdä turbottoman version. Tosin onhan se helpompaa ja halvempaa käyttää "valmista" 1.8i -moottoriratkaisua.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hieman OT:
Aika sekavaa tuo GM:n moottoripolitiikka muutoinkin esim. Opel Vectroissa käytetään samaa turbokonetta kuin SS-Saabeissa, mutta Astroissa on taas vanhempaa perua olevaa Ecotec -turbokone. Molemmat 2-litraisia. Mielestäni tuon wanhan täysin Opel-perua olevan turbokoneen olisi voinut unohtaa jo suosiolla - on nimittäin paljon sivistyneempi käytöksinen tämä Saabin turbottama versio.
Aika sekavaa tuo GM:n moottoripolitiikka muutoinkin esim. Opel Vectroissa käytetään samaa turbokonetta kuin SS-Saabeissa, mutta Astroissa on taas vanhempaa perua olevaa Ecotec -turbokone. Molemmat 2-litraisia. Mielestäni tuon wanhan täysin Opel-perua olevan turbokoneen olisi voinut unohtaa jo suosiolla - on nimittäin paljon sivistyneempi käytöksinen tämä Saabin turbottama versio.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Juu, eipä vääntöön tehdä isoja muutoksia kuin iskutilavuuden muutoksilla ja ahtamallaTurbo Sensonic kirjoitti:Vääntö ei tosin parantunut paljoakaan (167 Nm 175 Nm)nipa kirjoitti:140 heppaa 1.8i -koneesta, ei huono
Mielenkiintoista jääkö Saabille toi vanha kone, kun olisivat 1,8i ja 1,8t todella lähellä toisiaan tehoiltaan.
Mutta olihan aikoinaan tonnariin ja NG900:een molempiin saatavissa kaksi erilaista 150hv konetta joiden vääntöarvotkin olivat todella lähellä toisiaan. 2,3i varmaan niille jotka eivät halunneet autostaan löytyvän ahdinta.
Tuossa artikkelissa mainittiin vain uuden koneen käytöstä Opelin malleihin...
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49