Mikä vikana tonnarissa???
Mikä vikana tonnarissa???
Kyseessä siis 9000 CS turbo. Auto käy ikään kuin "ryyppy" olisi päällä kokoajan. Auto aluksi sammui lähes heti kun sen käynnisti tämä korjaantui kun huomasin että turbolle menevassä imuputkessa yksi letku oli löysällä kiristin sen ja auto ei enää sammu, mutta saa edelleen liikaa bensaa. Mikä voisi olla vikana?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ei pala Check Engine valo Tossa ei oo vielä sitä trionic järjestelmää päätin vaan mainita. Voiko johtua jostain ilmavuodoista turbon letkuissa?
Viimeksi muokannut Jylle, La Huhti 23, 2005 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmamassa mittari
Tarkasta ilmamassa mittarin johtojen kunto ja jos mahdollista, kokeile toisella mittarilla. Jonkin ikäisisää malleissa ilmamassa mittari on järjestään uusittu (-89 16V 900)., eikä näin ollen löydy romuttamoilta.
Onko autossa muuten alkuperäinen pensanpaineen säätäjä? Jos on liikaa painetta niin tulee ongelmia, muistaakseni pitäisi olla jotakuinkin välillä "2.5 -3.0"?
Mitenkäs "lamda" (miten kirjoitetaankaan) arvo, onko sallituissa rajoissa?
Onko autossa muuten alkuperäinen pensanpaineen säätäjä? Jos on liikaa painetta niin tulee ongelmia, muistaakseni pitäisi olla jotakuinkin välillä "2.5 -3.0"?
Mitenkäs "lamda" (miten kirjoitetaankaan) arvo, onko sallituissa rajoissa?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 20:16
- Paikkakunta: Hyvinkää
Ilmamassamittarin puhdistamisesta
Tietääkseni mittarin lanka puhdistuu itsestään kuumenemalla säännöllisesti. Lukemani perusteella varoittaisin puhdistustoimissa rikkomasta lankaa, koska mittarin hinta on melkoisen kova.
Langat noista ilmamassamittareista kait yleensä menee, paskottuu tai katkeaa. Kotikonstein ei ole oikein mitään tehtävissä jos lanka likainen tai poikki. Ainahan sitä likaista lankaa voi yrittää puhdistaa, mutta rohkenen epäillä että lika on siihen niin hyvin paistettu kiinni että sitä ei siitä niin vaan liotella irti. Jos joku on onnistunut langan putsaamisessa niin rohkenen epäillä senkin olleen tuuria tai vian olleenkin itseasiassa liittimessä.
paine säädin ??
kaverin autossa vuoti bensapaine säädin,eli kalvo oli rikki ja vuoti
bensaa siitä pikku letkusta suoraan imusarjaan.tosin se ei ollu
turbo,ja se sai ainetta kyllä aika paljon.mutta tarkista säädin.
bensaa siitä pikku letkusta suoraan imusarjaan.tosin se ei ollu
turbo,ja se sai ainetta kyllä aika paljon.mutta tarkista säädin.
Meitsillä on tuohon turbo tonnariin sellainen ilmamäärämittari jolla ei saa tyhjäkäynnilläkään säädettyä co ta kuin 4.5:een ja sillä saa kyllä kaameesti bensaa kulutus 14l/100km ja kiihdytyksissä pölläyttelee mustat savut, homma korjaantui kunnossaolevalla ilmamäärämittarilla, onko co:t katsottu, pikkasen siitä ilmamäärämittarista voi säätääkkin vastapäivään pienemmäksi,myötäpäivään suuremmaksi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:45
- Paikkakunta: Eura
joo, mulla oli joskus sama vika,auto sai liikaa,savutti mustaa tyhjäkäynnillä,ja kulki kyllä hyvin.mutta tuli leima vastaan ja arvot oli yli asteikon...ei ku purkurille kokeileen toisia ilmamäärä mittareita,vakio oli 014 ,017 savutti vielä enemmän,019 oli alle uusien arvojen,ja ei ku leimalle!tosin vaihto piti suorittaa"nurkan takana"kun lamdat romahti!
leimamiehen ilme oli kyllä kuvaamisen arvoinen kun pakoputkesta ei tullut kovallakaan kaasulla juuri mitään...vian todellinen syy jäi lopulta selvittämättä kun auto alkoi toimia.se jäi kuitenkin "hieman"kalvamaan,joten laitoin hestecin!
leimamiehen ilme oli kyllä kuvaamisen arvoinen kun pakoputkesta ei tullut kovallakaan kaasulla juuri mitään...vian todellinen syy jäi lopulta selvittämättä kun auto alkoi toimia.se jäi kuitenkin "hieman"kalvamaan,joten laitoin hestecin!
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i