BCP7EVX ongelmat

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tulpat

Viesti Kirjoittaja Passi »

Nyt sulla on seokset kyl viturallaan. En sit tiedä jos kävi pulla ja meni paremmaksi.. mutta toi 380ohmiahan on ohjearvo mistä lähdetään hakemaan pakokaasuanalysaattorilla tyhjäkäynnillä seoksia.

T. Pasi


Punainen paroni kirjoitti:Niin, tuli tuossa taanoin keskusteltua näistä tulpista ja Carlsonin vinkistä kävin hakemassa EON 1 -tulpat 9000 CC turboon. Kärkiväli tuonne 0,65 kieppeille ja kiinni. Aikaisemmat ahto-ongelmat katosivat, mutta montaa kiihdytystä en ehtinyt tekemään näillä "uusilla" ahdoilla, kun yhtäkkiä jalkatilassa alkoi käymään suhina. Tsekkasin tämän keskustelun:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=suhina

Nyt olis tarkotus käydä vilkaisemassa, että mikä sielä sihistelee...

Mitkäs pinnit muuten tinailit yhteen APC-boxista ?

lisäys:
Nyt on ylipainekytkin ohitettu ja suhina lakkasi. Ahdot nousee ja pysyy aika hyvin siinä keltasen ja punasen välissä, mutta, mutta...
Liike-energiaksi se ei tunnu muuttuvan. Auto on kuin tukkoinen pölynimuri...
Tsekkasin varmuuden vuoksi myös IMM:n säädön, joka näytti 447 ohmia, joten säädin sen 380 ohmiin. Oli muuten aivan putipuhdas immu ja letkut, vaikka oon käyttänyt tuota paljon manattua vv-suodatinta...hmm

Nyt tarvii illalla vielä koklata vaihtaa se original APC-boxi kiinni, stedaan toisella IMM:ulla ja ja ja ehkö jotain muuta...?
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Säätämistä...

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Niinpä niin. Poimin vaan lennossa erään viestiketjun ohjeet:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15
Pitääpä kait poiketa jossain "virallisessa" pajassa säädättämässä noi seokset kohilleen, ennenkuin jotain pamahtaa...

Eikä se sytkä kyllä tuntunut sillä korvakuulo/persdyno-säädöllä menneen yhtään paremmaksi.

Sanoisko tähän, että tulipahan taas hemmetti SÄÄDETTYÄ !
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Seosten säätö

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Enpä ole hemmetiläinen päässy vieläkään mihinkään pajalle ton härpäkkeen kanssa, joten seokset on edelleen päin mäntyä. Alavääntöä on heikosti, korkeammilla kierroksilla menee vähän paremmin,mutta voisin kuvitella, että laihalla käy.
Fiilis on sama, ku joskus mopedivuosina Lucifer SM:ssä oli säädettävä suutin, jolla sai vähän saman efektin aikaan, kun veti sen "tiukalle", alavääntöä ei ollut, mutta kiersi niin maan perusteellisesti... :roll:

Olisko tohon mitään ohjearvoa olemassa, millä tietäis, ettei ainakaan käy liian laihalla ?
Kumpaan suuntaan säädettäessä, eli ohmeina pienempään/suurempaan arvoon, menee laihalle<>rikkaalle :?:

Pitäis tehä semmoinen pikainen kenttä-säätö mittarin kanssa, joten infoa olis mahottoman kiva saada :wink:
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Re: Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

Punainen paroni kirjoitti: Tsekkasin varmuuden vuoksi myös IMM:n säädön, joka näytti 447 ohmia
No jos säädät entiselleen 450-500 Ohmia, niin pitäis olla "hieman" turvallisemmilla vesillä, eli käydä rikkaammalla.
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
Vastaa Viestiin