Virranjakajien erot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Virranjakajien erot

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Moro. Osaisko kukaan sanoa mitä eroa on og 900 8v vaparin ja ahdetun virranjakajilla, muuta kuin alipainesäätäjä? Turbo temppuaa taas ja ei käy kun parilla pytyllä eikä ota tietenkään kierroksia, ja toimivia vaihto-osia vois kokeilla tosta iivarista. 3 tulppaa antaa hyvää kipinää irrallaan ja 1 (uusi!) melko heikkoa. Kaikki kunnon kipinää antavat tulpat toimivat kuitenkin samalla tavalla kaikkien sytytysjohtojen päissä, eli vika ei pitäisi olla piuhoissa... Kansi ja pyörijä ovat melko uusia, puola ja jakaja on lähes originaalimatskua. Ja jos jollekin tulee mieleen mikä vois olla ilmeinen syy niin saa valistaa :roll: :roll: :roll:
Saabismi iskee salakavalasti!
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Tekikö vanhallakin tulpalla samaa?
Tulppiakin on maanantaikappaleita :?

Entäs kärkiväli?
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

joo teki samaa n. 6 vanhalla tulpalla ja 2 uudella. Kokeilin vaihtaa tulppien paikkoja mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Pitää vielä tarkastaa ne kärkivälit kaikista. Tulpat on BP7ES.
Kuitenkin ne virranjakajien erot on vielä hämärän peitossa?? Ja mites kun turbossa se alipainesäätäjä vissii säätää ennakkoa alipaineella ja myöskin ahdoilla, ja siinä letkussa on kuitenkin semmonen takaiskuventtiilin näköinen mollukka mistä ei ilma kulje kuin yhteen suuntaan... Onko normaalia vai ei?
No, pitää huomenna paneutua asiaan perusteellisesti.
Saabismi iskee salakavalasti!
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kokeile ajoituslampulla onko se yhden sylinterin johdin rikki eli laitat ajoituslampun hiilen siihen johtoon ja heilutat johtoa. Jos valossa ei normaalin välkkymisessä näy selviä katkoksia on johdin ehjä. Näin löytyi 99:n yksi tämän talven käyntivioista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Harmi kun ei oo lamppua, joten pitää selvittää johtojen kunto muulla tavalla. Ei niistä virranjakajien eroista olis kenelläkään hajua?
Saabismi iskee salakavalasti!
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Bv2sella kirjoitti:siinä letkussa on kuitenkin semmonen takaiskuventtiilin näköinen mollukka mistä ei ilma kulje kuin yhteen suuntaan...
Se on hidastinventtiili ja kyllä siitä pitäisi ilman päästä kumpaankin suuntaan.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ainakin alipainesäädin on erilainen, uskoisin myös keskipakosäätimen eroavan jossain määrin.

Senverran käyvät kyllä ruiskun ja turbon jakajat vaihtaa keskenään, että saa testattua katoaako käyntihäiriö, toimivuus ajossa voikin olla jo toinen juttu.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Noniin, nyt sain sen pelaamaan jo kolmella pytyllä ja kun tarpeeksi antoi kenkää ja kierroksia niin hyppäsi neljäskin pytty mukaan peliin pienen paukkeen saattelemana. Saa nähdä miten huomenna toimii :roll:
Ronska kirjoitti: Se on hidastinventtiili ja kyllä siitä pitäisi ilman päästä kumpaankin suuntaan.


Joo, tuo tuli mieleen kun tossa kattelin sitä tarkemmin. Sitä en kuitenkään täysin ymmärrä kun tuohon hidastinventtiiliin puhaltaa IMUSARJAN puolelta niin ilma menee hyvin sisään ja imemällä ei tule kuin tosi hiljaa, eli hidastinventtiili toimii siis, mutta se pelaa "väärinpäin". Eikö siitä imusarjan puoleisesta päästä pitäisi pystyä imemään helposti (alipaine) ja kun imu loppuu niin säätäjän kalvo palautuu pikkuhiljaa "vapaa-asentoon" ja sytytys myöhästyy normaaliin ennakkoon? Molemmissa saabeissa on samanlainen hidastinventtiili ja se on kiinni siten että venttiilin CARBurator-pää on imusarjassa ja DISTributor-pää alipainesäätäjässä. Kävin koeajamassa tuota turboa ja käänsin hidastinventtiilin toisin päin, ja kulku oli jo melko hyvää verrattuna aikaisempiin ajoihin. T8 on siis projekti joka on ollut ajossa viimeksi pari vuotta sitten, mutta nyt alkaa olemaan valmis ja pitäisi saada tuo tekniikka pelaamaan vielä kunnolla.
Saabismi iskee salakavalasti!
Vastaa Viestiin