Uusia kuvia finkusta.(Tätä onnen päivää)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Joo kori siinä vaikutti melko hyvälle (lue: ei juurikaan hitsattavaa), mutta siihen astihan edellinen omistaja tässä projektissa oli päässyt. Uutta maalia ja verhoilua niin pääse jo pitkälle.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

...

Viesti Kirjoittaja Saha »

WAU!!! Onnea uudelle autolle, toi on todella upea!!! Hemmetin hienoa että näitä harvinaisuuksia pelastetaan ja entisöidään. Kyllä saabistin mieltä lämmittää taas kovasti :D
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Heino on, toivottavasti saadaan pian lisää kuvia nähtäväksi.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Onnittelut! Miten liikkuminen tuollaisen kanssa, kun itse haluaisi ajaa sekä samalla nauttia takajalkatiloista. Pitäisikö hommata oma kuski?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Siinäpä pulma 8O

Kaippa se on aina kuski hommattava, itse kuitenkin olisin ennemmin takapenkillä ja nauttisin Finkun kyydistä sekä kylmästä finkkuvotkasta 8)
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kuskihan on selviö.
Kun auto valmis, vie poika isäänsä kuin kuningasta pitkin kylän raittia. 8)

Onneksi olkoon uudesta projektista. On sulla vaan kiva isukki. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Kulttuuriteko :!: Onnittelut.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

werther kirjoitti:
900turbo3d kirjoitti:Kiitos

Myyjä selitti että näitä olis tehty 11 kapaletta? Mä en kyllä muutenkaan vielä paljoa tiedä tupliksista, niin kai ton joku vois vahvistaa.
Itse olen kuullut luvut 11 ja 12. Olisiko se mahdollisesti niin, että ensimmäinen tehtiin erikseen Kekkoselle, jonka jälkeen 11 auton pieni sarja?
Tässä infoa asiasta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab#Saab_99_Finlandia
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

pomppo kirjoitti:
werther kirjoitti:
900turbo3d kirjoitti:Kiitos

Myyjä selitti että näitä olis tehty 11 kapaletta? Mä en kyllä muutenkaan vielä paljoa tiedä tupliksista, niin kai ton joku vois vahvistaa.
Itse olen kuullut luvut 11 ja 12. Olisiko se mahdollisesti niin, että ensimmäinen tehtiin erikseen Kekkoselle, jonka jälkeen 11 auton pieni sarja?
Tässä infoa asiasta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab#Saab_99_Finlandia
Suhtautuisin tuohon wikipedian artikkeliin hiukan varauksella. Saunanakkunamallin (-77) korjaamokäsikirjassa on lueteltu 15 auton valmistenumerot. Nyt kun näitä on viime aikoina putkahdellut esiin sieltä täältä säilytyksessä tai projekteina, niin ilmeisesti kaikki ovat edelleen tallessa. Melkoinen saavutus mille tahansa automallille.

Lisäksi minulla on semmoinen käsitys, että saunanikkunamalli olisi 25 senttiä pitempi kuin vakio, ainakin mallimerkintä on .../2720 kun vakiossa on .../2470. Pitkäovisessa 78-mallissa, joka on 20 senttiä pidempi kuin vakio, merkintä on .../2670. Lisäpituus menee tasan etu- ja takaoville niinkuin satkussa myöhemmin.

78-mallisten määrä voi hyvinkin olla tuo 11 tai 12. Niissä on kojelaudassa lätkä "FINLANDIA" ja järjestysnumero, isoin näkemäni on 9. Näistä kaksi on tehtaan turbomalleja (molemmat ovat kerholaisilla).

Näiden lisäksi on tehty ainakin yksi pikkuvilkkuinen 76-malli, mahdollisesti jopa 3.

Joka tapauksessa paljon onnea projektille, ja haluan erityisesti onnitella hyvästä mausta harrastepelien suhteen :)

Pena
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mitenkäs tuo wikipedia oikein toimii? siellä voi kuka tahansa muokata tietoja???
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Jep. Sinne vaan kirjoittamaan isompia stooreja Saabeista.
#2277
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Aeronomi kirjoitti:
pomppo kirjoitti:
werther kirjoitti: Itse olen kuullut luvut 11 ja 12. Olisiko se mahdollisesti niin, että ensimmäinen tehtiin erikseen Kekkoselle, jonka jälkeen 11 auton pieni sarja?
Tässä infoa asiasta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab#Saab_99_Finlandia
Suhtautuisin tuohon wikipedian artikkeliin hiukan varauksella. Saunanakkunamallin (-77) korjaamokäsikirjassa on lueteltu 15 auton valmistenumerot. Nyt kun näitä on viime aikoina putkahdellut esiin sieltä täältä säilytyksessä tai projekteina, niin ilmeisesti kaikki ovat edelleen tallessa. Melkoinen saavutus mille tahansa automallille.

Lisäksi minulla on semmoinen käsitys, että saunanikkunamalli olisi 25 senttiä pitempi kuin vakio, ainakin mallimerkintä on .../2720 kun vakiossa on .../2470. Pitkäovisessa 78-mallissa, joka on 20 senttiä pidempi kuin vakio, merkintä on .../2670. Lisäpituus menee tasan etu- ja takaoville niinkuin satkussa myöhemmin.

78-mallisten määrä voi hyvinkin olla tuo 11 tai 12. Niissä on kojelaudassa lätkä "FINLANDIA" ja järjestysnumero, isoin näkemäni on 9. Näistä kaksi on tehtaan turbomalleja (molemmat ovat kerholaisilla).

Näiden lisäksi on tehty ainakin yksi pikkuvilkkuinen 76-malli, mahdollisesti jopa 3.

Joka tapauksessa paljon onnea projektille, ja haluan erityisesti onnitella hyvästä mausta harrastepelien suhteen :)

Pena
Otin oikeuden kirjoittaa tuon pätkän joskus. Tiedot perustuvat Juhani Linnoisen Katto pois! (2000) -muistelmiin. Jos jollain on parempaa tietoa niin voi muuttaa vapaasti. Tietojahan Saabista puuttuu vielä todella paljon!
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Non niin, nyt kävin ottamassa jokusen kuvatuksen tosta, tosin takapenkki ja paksi on vielä täynntä tavaraa. Kuvta on sivulla yhdessä pötkössä, vähäisen tekstin kera. Ruostetilanne vaikuttaa melko hyvälle :wink:
Sisusta sen sijaan vähän huonolle :cry:

Mutta eiköhän tästä vielä komia peli tule ja kilsojakin vielä paljon edessä, kun mittarissa on vaan 212267 :wink:

Edit:

Niin ja se linkki on sama
http://www.angelfire.com/extreme4/saapa ... landia.htm
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Mitäs aiot autolle tehdä? Entisöinti ja museorekisteriin vai käyttöentisöinti?
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kyllä nämä ns. "saunanikkunamallit" todellakin ovat tusinatavaraa, mikä tässä yhteydessä tulkittakoon kappalemääräksi. Kyse on siis todellisesta ultraharvinaisuudesta.

Onnea uudelle omistajalle.
Kulttuuriteko epäilemättä. :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin