Saabin taka-akselissa tyyppivika?
Saabin taka-akselissa tyyppivika?
Käytin Aeron katsastuksessa ja katsastusmies nosti auton ylös ja ravisti pyöristä, niin oikea takapyörä myötäsi melkoisesti ja katsastusmies kehoitti vaihtaamaan.. Kyselin Länsiautosta ja totesivat että taitaa olla noin 400 Ecun remppa... Kaverin 2002 Aero Farkussa on molemmin puolin sama homma ja sanoi että 1000 Ecua menossa.. Kummankin autolla ajettu alle 100tkm..
Onko muilla kokemuksia? Mikä hemmetti että auto pitää puslittaa alle 100 tkm välein ja vielä älytön kustannus..
t. AeroFan
Onko muilla kokemuksia? Mikä hemmetti että auto pitää puslittaa alle 100 tkm välein ja vielä älytön kustannus..
t. AeroFan
t. AEROFAN
Vai tommosta...Rupesin viime viikolla kuuntelemaan oikeasta takanurkasta tulevaa kolinaa.Eli kun ajelee pienien kuoppien yms. yli,niin silloin vähän kuuluu. Iskarit kyllä tuntuis olevan OK. En ole ehtinyt nostaa vielä autoa ylös ja tsekata josko vika paikallistuisi. Epäilen jotain puslaa?? Oliko tommosia oireita sulla tai kaverisi kärryssä
9-5 Aero Nordic -00
Pienissä kuopissa kolisee
Joo ainakin mun auto kolisee samasta pyörästä mistä katsastusmies huomautti (Katsastus mies otti pyörässä vaaka-akselin suunnassa kiinni ja pyörä jousti sisään päin auton etupään puolelta. Sitten näytti puslan josta joustaa). Kolinan kuulee kun ajaa ihan hiljaa ja laittaa radion ja ilmastoinnin pois. Kaverin autosta en tiedä mutta täytyy kysyä..
Pusla ei liene kallis (100 ecua), mutta vaihtotyö ja pyörien suuntaus on iso työ ja siksi maksaa.
Pusla ei liene kallis (100 ecua), mutta vaihtotyö ja pyörien suuntaus on iso työ ja siksi maksaa.
t. AEROFAN
Mistähän puslasta tarkalleen on kyse?
Onko se tuo pitkittäis tuen korinpuoleinen, vai ne mitkä millä takaripustukset ova korissa kiinni
SP:ltä saisi tuohon pitkittäis tukeen uretaani puslia alle 100,- pari, noiden ai ainakaan pitäisi joustaa
Omalla 9-5:lla on ajettu yli 200tkm ja takapäästä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä
Onko se tuo pitkittäis tuen korinpuoleinen, vai ne mitkä millä takaripustukset ova korissa kiinni
SP:ltä saisi tuohon pitkittäis tukeen uretaani puslia alle 100,- pari, noiden ai ainakaan pitäisi joustaa
Omalla 9-5:lla on ajettu yli 200tkm ja takapäästä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Selvä juttu. Jos sullakin "AEROFAN" toi kolina kuului,niin vaihtoonhan noi puslat menee...Frostgrey,toi oli loistoidea laittaa havainnollinen foto,tietääpähän heti paikat mistä kattoa. Tuli vaan mieleeni,että muistaakseni täälläpäin Rengasmaailma tekee 4-pyöräsäädön hintaan 50e.
Saa nähdä mitä Laakkonen repii tosta koko hoidosta....
Saa nähdä mitä Laakkonen repii tosta koko hoidosta....
9-5 Aero Nordic -00
Re: Saabin taka-akselissa tyyppivika?
On kokemusta. Noin 110000 km kohdalla välillä rämähti kun ajoi kuoppaan. Länsiautolla sanoivat että yksi pusla on sökö. Osat plus työt maksoivat noin 800 euroa!AEROFAN kirjoitti:Käytin Aeron katsastuksessa ja katsastusmies nosti auton ylös ja ravisti pyöristä, niin oikea takapyörä myötäsi melkoisesti ja katsastusmies kehoitti vaihtaamaan.. Kyselin Länsiautosta ja totesivat että taitaa olla noin 400 Ecun remppa... Kaverin 2002 Aero Farkussa on molemmin puolin sama homma ja sanoi että 1000 Ecua menossa.. Kummankin autolla ajettu alle 100tkm..
Onko muilla kokemuksia? Mikä hemmetti että auto pitää puslittaa alle 100 tkm välein ja vielä älytön kustannus..
t. AeroFan
Re: Puslat
mv55 kirjoitti:Miten oli hinnan kanssa? Kummassa olisi edullisempaa, O**l vai Saab-huollossa?
En tiedä, kun tilasin ne tuolta http://www.tunex.fi ja asensin itse, jonka jälkeen kävin säädättämässä kulmat kuntoon
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Nyt kun näen tuon listan, niin muisti kummasti virkistyy. Mun sedaniin tehtiin täsmeälleen samat asiat.Jorma kirjoitti:Viime kesänä vaihdettiin omaan sedaniin taakse:
- isot puslat (nämä oli revennyt)
- pienet puslat (4)
- takavakaajan helat
Molemmille puolille siis.
Hintaa oli noin 750 Eur töineen.
Hinta noin 800 euroa, himpun verran alle. Yksi iso pusla oli revennyt, mutta muutkin varmaan vetelivät viimeisiä, kun kerran vaihdettiin.