Ahto ongelmia...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Ahto ongelmia...

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Baasilla tuossa lauantai-sunnuntai välisenä yönä töistä pois ajellessa alkoi baasin ahtomittari viettä omaa elämäänsä...
Ensin nousi mittari vain peruspaineille eli mittari näytti noin 0.3-0.4bar
Ja seilasi tuolla välillä aika kiitettävästi...
Mikä tuon paineiden muutoksen aiheuttaa... siis tuon seilaamisen...?

Ja miksi paineet eivät nouse ylemmäs...???
Kone huoneesta on kaikki letkut tarkistettu ja ehjiä ovat... että sieltä ei ilmaa ainakaan tule liikaa... Koneessa on noin 2kk sitten vaihdettu uudet yläpään tiivisteet... ja koneella on ajettu 406tkm...

Mistä tuota vikaa lähtisi etsimään...???
Ylipaine kytkin...? Eikö kyseinen härpätin sijaitse kojelaudan uumenissa kuskin polven kohdassa....?

Tuo ahtojen seilaaminen on kyllä aika ikävää...
Niin ja samaisena yönä nuo ahdot kävivät välillä 0.7baarissa kierrosten ollessa n.3000-4000rpm...

Kumma juttu... :?
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mitens toin magneettiventtiilin voi testata että toimiiko...?
Yleismittarilla... kenties...?
Kuinka tuo mankuvena vois noin tehdä...?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ransu kirjoitti:Kuinka tuo mankuvena vois noin tehdä...?
Jos magneettiventtiili ei sulkeudu kun käämi saa jännitteen, paineet ei nouse peruspaineita ylemmäs.

APC:n vianhakuohjeita http://www.chenriks.tk/

Omassa tonnarissa on nyt jotain vähän samantyylistä. Kylmänä ahtaa yleensä OK, mutta heti kylmänähän ei ole hyvä polkea niin kovasti. Lämpimänä saattaa joissain kiihdytyksissä jäädä junnaamaan peruspaineille, mutta jos liikennetilanne on sellainen että kiihdytystä voi jatkaa niin että kierrokset nousevat lähelle 4000rpm, ja jos nyt yleensäkään kiihtyy peruspaineilla sen verran vielä kun automaatti on kolmosella, niin yhtäkkiä löytyykin täydet ahdot, ja vauhtia tulikin sitten tarpeeksi.

Minkäänlaisia selvittelyjä en ole vielä tehnyt, paitsi Nesteen 98:ia tankkasin, ei vaikuttanut, samat oireet oli yhtä satunnaisesti St1:n 98:lla. Muu annettu hoito on lähinnä tonnarin pihaanjättämistä kun olen lähtenyt 99:lllä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin