miksi niillä muuten venttiilit oli irti kannen oikaisussa?TVS kirjoitti:...
900 2.1 16v käy huonosti kylmänä
Anteeks, hiukan sotkin. Siis nokka-akselithan niillä on ollu irti, eipä kai ne muuten sitä saa oikastua jos ei venat oo kiinni tai irrotettu?. Tulis vaan äkkiä mieleen vaihtaa ne halvahkot kumit kun kerran kansi on auki. Noh enivei, toi ääni alkaa olla kallistumassa venttiilivuotoon, mahtaako olla tuttua näissä vai onko tämä laite tossaki asiassa pioneeri? Tietysti mitata tarttis kyl ekana, mutta jotakin elimellistä vikaa siellä on melkeen pakko olla kun sytkä ja pensapuolen osat on jo käyty läpi... kahden täydellisen ruiskusarjan osilla kokeiltu kaikilla vanhoilla millä entinen superväljä kävi kaikilla ja ok niin tämä ei käy kaikilla kylmänä.mikkoimp kirjoitti:miksi niillä muuten venttiilit oli irti kannen oikaisussa?TVS kirjoitti:...
Patarauta on påp.
Puristukset tarttis mitata, tulpat on käytänössä paketista vedetyt, oisko ne jotakin 1000km sitten vaihettu. Vanhat oli hyvän näköset mutta taatusti todella vanhat, joskin kaikki yhtä hyviä/huonoja. Seuranta jatkuu kunhan mie koitan saada sen lämppärin paineventtiilinlelun vuotamaan vähän vähemän kun paloposti... Toivottavast ei enää muualta vuoda, viikonlopun jo tappelin noitten vuotojen kans. Purisusmitausta täytys kysyä jos kaveri sais järkättyä et mitattas sen koululla ne paineet...mikkoimp kirjoitti:oletkos puristuksia mittaillut ja tulppia keskenään vertaillut?
Edit: noi uudet tulpat vois taas tsekata, viimeks ne oli kaikki kun uusia kun katoin. Ja sytkäjohdotkaan e oikeen mene vian syyks kun homma alkaa eplata kun kone lämpiää, kuumana ei sammahtelekkaan ihan helpolla, kylmänä kuolee tosi herkästi.
Patarauta on påp.
Kuten sanottu, pahvi on tosi hiljan vaihdettu koska puhalsi painetta vesitilaan. Nyt pitää, ei tee paineita eikä häkää vesitilaan(tämä on mitattu). Ja sille kaverille en taida autoa antaa, ajan ite ja se saa harjotustyönä mitata puristuksetmikkoimp kirjoitti:jos kaveri sen vie koululle niin siellä on varmaan laitteet joilla saisi mitattua onko jäähdytysnesteissä jäämiä pakokaasusta. tuntuisi että voisi olla pahvi mennyt tai kansi halki kun tekee painetta säiliöön....

Patarauta on påp.
No siis se liika paine johtuu siitä paineesta mikä luonnostaan järjestelmään tulee lämmetessään. Eikös se korkki pidä siellä sen 0.8bar tjsp. paineen? Jonkun verranhan siellä on lämmettyä ylipainetta, ja se riitti et useampi klemmari alko vuotamaan, ite asias ne tihku hiukan kosteena vaik kone kylmä ja seis. Eli kansipahvivuodon voi tässä tapauksessa jättää laskuista, jotakin outoa tossa koneessa kyllä on kun käy kylmänä niin heikosti... pitäskö vaan laittaa toi yks 4 haaranen muoviseula tiiviiks ja antaa palaa vaan niin kauan ku kukkuumikkoimp kirjoitti:etkö tuossa kirjoitellut että joka klemmarin välistä alkoi vuotamaan, eikö se yleensä liika paineesta johdu??TVS kirjoitti:Mistä muuten keksit että tekee painetta säiliöön?

Patarauta on påp.
Päivitellääs vähän: se hellvetin klemmari sisälämppärin putkien välistä, mikä lie paineventtiili, on nyt tiivis ja veden hukkaaminen alkaa muutenkin olla aika lailla kurissa. Sensijaan lämmöt tuntuu hiukan seilaavan, oiskohan toi hyvä, vain vähän käytetty termari jotenkin palikkamallinen
. Mutta edelleen hämmästelen ontuvaa käyntiä kylmänä, tulpat edelleen hyvän näköset, vikakoodeja ei kerää ja lämpimänä käy hienosti. Oikeen kuumana ei edes luule diiseliks, se kolina ja kalina rauhottuu kun pata lämpenee 
Ideoita?
Edit: niin, se puristusmittaus on yhä tekemäti... kuinkahan todennäkösenä vois pitää venttiilivuotoa? Koneella on ajettu enempi kun vähempi, silti ajomäärä on välillä 200-300tkm.


Ideoita?
Edit: niin, se puristusmittaus on yhä tekemäti... kuinkahan todennäkösenä vois pitää venttiilivuotoa? Koneella on ajettu enempi kun vähempi, silti ajomäärä on välillä 200-300tkm.
Patarauta on påp.
Vaikuttaa ihan siltä kuin siinä olisi se teflonpinta. Jututin länsiautossa erästä kaveria näistä koneista ja ne on järjestään kaikki pitänyt rempata viimeistään 100 tuhannen kohdalla. Mutta sen jälkeen toimineet kyllä. Itselläni 2.1l -92 malli 245 000 mittarissa, rempattu aikanaan alle sadassa tuhannessa, eikä kolmeen vuoteen ole tarvinnut tehdä mitään muuta kuin tankata ja tehdä perushuollotTVS kirjoitti:Tämä 112tkm kohalla loppunut kone on -92, joten joko siinäkin oli teflonpinnote tai sitten se ei tosiaan ole niin kestävä kuin 2.0 ?

Loistopeli ollut joka suhteessa!
Noniin. Nyt on omalta osalta tuo projekti saatu päätökseen kun tänään pyörähti mittaristossa kuusi numeroa samanaikaisesti ja ensimmäiseksi asettu tuo aika tarkkaan kaksi vuotta sitten uhottu nelonenIskariot kirjoitti:Pitänee yrittää ajaa ton värkin mittariin nelosella alkavat lukemat jotta voi väittää että kerran on nähny 2.1i:n joka kesti sen mitä kakslitrasetki.

Totta tuo nyt sitten kilahtaa lähiaikoina niinkuin normi 2.1 konsanaan

#2029 Kari Kutuniva
Pistetäänpäs tähän väliin..
Sivusilmällä katsellut 900 saabeja.Ja yksi olis ollu -91 900 2.1 versio.(paljon ajettu...)
tässähän on jo jotain juttua ollut vioista.(en varmaan kaikkea lukenut)
mutta,mainostakaas og 900 saabeja! "kantsiiko" hommata jne.
näköjään monenlaista "käyntihäiriötä".
jos koettais kaupata velipojalle saabia toyotan tilalle.
toyotat varmoja pelejä..ja saabeissahan aina jotain.
Sivusilmällä katsellut 900 saabeja.Ja yksi olis ollu -91 900 2.1 versio.(paljon ajettu...)
tässähän on jo jotain juttua ollut vioista.(en varmaan kaikkea lukenut)
mutta,mainostakaas og 900 saabeja! "kantsiiko" hommata jne.
näköjään monenlaista "käyntihäiriötä".
jos koettais kaupata velipojalle saabia toyotan tilalle.
toyotat varmoja pelejä..ja saabeissahan aina jotain.
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant