900 2.1 16v käy huonosti kylmänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

TVS kirjoitti:...
miksi niillä muuten venttiilit oli irti kannen oikaisussa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

mikkoimp kirjoitti:
TVS kirjoitti:...
miksi niillä muuten venttiilit oli irti kannen oikaisussa?
Anteeks, hiukan sotkin. Siis nokka-akselithan niillä on ollu irti, eipä kai ne muuten sitä saa oikastua jos ei venat oo kiinni tai irrotettu?. Tulis vaan äkkiä mieleen vaihtaa ne halvahkot kumit kun kerran kansi on auki. Noh enivei, toi ääni alkaa olla kallistumassa venttiilivuotoon, mahtaako olla tuttua näissä vai onko tämä laite tossaki asiassa pioneeri? Tietysti mitata tarttis kyl ekana, mutta jotakin elimellistä vikaa siellä on melkeen pakko olla kun sytkä ja pensapuolen osat on jo käyty läpi... kahden täydellisen ruiskusarjan osilla kokeiltu kaikilla vanhoilla millä entinen superväljä kävi kaikilla ja ok niin tämä ei käy kaikilla kylmänä.
Patarauta on påp.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

oletkos puristuksia mittaillut ja tulppia keskenään vertaillut?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

mikkoimp kirjoitti:oletkos puristuksia mittaillut ja tulppia keskenään vertaillut?
Puristukset tarttis mitata, tulpat on käytänössä paketista vedetyt, oisko ne jotakin 1000km sitten vaihettu. Vanhat oli hyvän näköset mutta taatusti todella vanhat, joskin kaikki yhtä hyviä/huonoja. Seuranta jatkuu kunhan mie koitan saada sen lämppärin paineventtiilinlelun vuotamaan vähän vähemän kun paloposti... Toivottavast ei enää muualta vuoda, viikonlopun jo tappelin noitten vuotojen kans. Purisusmitausta täytys kysyä jos kaveri sais järkättyä et mitattas sen koululla ne paineet...
Edit: noi uudet tulpat vois taas tsekata, viimeks ne oli kaikki kun uusia kun katoin. Ja sytkäjohdotkaan e oikeen mene vian syyks kun homma alkaa eplata kun kone lämpiää, kuumana ei sammahtelekkaan ihan helpolla, kylmänä kuolee tosi herkästi.
Patarauta on påp.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos kaveri sen vie koululle niin siellä on varmaan laitteet joilla saisi mitattua onko jäähdytysnesteissä jäämiä pakokaasusta. tuntuisi että voisi olla pahvi mennyt tai kansi halki kun tekee painetta säiliöön....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

mikkoimp kirjoitti:jos kaveri sen vie koululle niin siellä on varmaan laitteet joilla saisi mitattua onko jäähdytysnesteissä jäämiä pakokaasusta. tuntuisi että voisi olla pahvi mennyt tai kansi halki kun tekee painetta säiliöön....
Kuten sanottu, pahvi on tosi hiljan vaihdettu koska puhalsi painetta vesitilaan. Nyt pitää, ei tee paineita eikä häkää vesitilaan(tämä on mitattu). Ja sille kaverille en taida autoa antaa, ajan ite ja se saa harjotustyönä mitata puristukset :lol: , tosin tämä voi kestää, toivottavasti ennen lomia kuitenkin. Mistä muuten keksit että tekee painetta säiliöön?
Patarauta on påp.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

TVS kirjoitti:Mistä muuten keksit että tekee painetta säiliöön?
etkö tuossa kirjoitellut että joka klemmarin välistä alkoi vuotamaan, eikö se yleensä liika paineesta johdu??
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

mikkoimp kirjoitti:
TVS kirjoitti:Mistä muuten keksit että tekee painetta säiliöön?
etkö tuossa kirjoitellut että joka klemmarin välistä alkoi vuotamaan, eikö se yleensä liika paineesta johdu??
No siis se liika paine johtuu siitä paineesta mikä luonnostaan järjestelmään tulee lämmetessään. Eikös se korkki pidä siellä sen 0.8bar tjsp. paineen? Jonkun verranhan siellä on lämmettyä ylipainetta, ja se riitti et useampi klemmari alko vuotamaan, ite asias ne tihku hiukan kosteena vaik kone kylmä ja seis. Eli kansipahvivuodon voi tässä tapauksessa jättää laskuista, jotakin outoa tossa koneessa kyllä on kun käy kylmänä niin heikosti... pitäskö vaan laittaa toi yks 4 haaranen muoviseula tiiviiks ja antaa palaa vaan niin kauan ku kukkuu :roll:
Patarauta on påp.
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Päivitellääs vähän: se hellvetin klemmari sisälämppärin putkien välistä, mikä lie paineventtiili, on nyt tiivis ja veden hukkaaminen alkaa muutenkin olla aika lailla kurissa. Sensijaan lämmöt tuntuu hiukan seilaavan, oiskohan toi hyvä, vain vähän käytetty termari jotenkin palikkamallinen :mrgreen: . Mutta edelleen hämmästelen ontuvaa käyntiä kylmänä, tulpat edelleen hyvän näköset, vikakoodeja ei kerää ja lämpimänä käy hienosti. Oikeen kuumana ei edes luule diiseliks, se kolina ja kalina rauhottuu kun pata lämpenee :roll:

Ideoita?

Edit: niin, se puristusmittaus on yhä tekemäti... kuinkahan todennäkösenä vois pitää venttiilivuotoa? Koneella on ajettu enempi kun vähempi, silti ajomäärä on välillä 200-300tkm.
Patarauta on påp.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

TVS kirjoitti:Tämä 112tkm kohalla loppunut kone on -92, joten joko siinäkin oli teflonpinnote tai sitten se ei tosiaan ole niin kestävä kuin 2.0 ?
Vaikuttaa ihan siltä kuin siinä olisi se teflonpinta. Jututin länsiautossa erästä kaveria näistä koneista ja ne on järjestään kaikki pitänyt rempata viimeistään 100 tuhannen kohdalla. Mutta sen jälkeen toimineet kyllä. Itselläni 2.1l -92 malli 245 000 mittarissa, rempattu aikanaan alle sadassa tuhannessa, eikä kolmeen vuoteen ole tarvinnut tehdä mitään muuta kuin tankata ja tehdä perushuollot 8) .
Loistopeli ollut joka suhteessa!
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Iskariot kirjoitti:Pitänee yrittää ajaa ton värkin mittariin nelosella alkavat lukemat jotta voi väittää että kerran on nähny 2.1i:n joka kesti sen mitä kakslitrasetki.
Noniin. Nyt on omalta osalta tuo projekti saatu päätökseen kun tänään pyörähti mittaristossa kuusi numeroa samanaikaisesti ja ensimmäiseksi asettu tuo aika tarkkaan kaksi vuotta sitten uhottu nelonen :lol:.

Totta tuo nyt sitten kilahtaa lähiaikoina niinkuin normi 2.1 konsanaan :roll:
#2029 Kari Kutuniva
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

Pistetäänpäs tähän väliin..
Sivusilmällä katsellut 900 saabeja.Ja yksi olis ollu -91 900 2.1 versio.(paljon ajettu...)
tässähän on jo jotain juttua ollut vioista.(en varmaan kaikkea lukenut)

mutta,mainostakaas og 900 saabeja! "kantsiiko" hommata jne.
näköjään monenlaista "käyntihäiriötä".
jos koettais kaupata velipojalle saabia toyotan tilalle.
toyotat varmoja pelejä..ja saabeissahan aina jotain.
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Riippuu velipojan käyttötarkoituksesta.

Jos pelkkää kaupunkipyöritystä niin anna vaan ajaa tojotalla.
Mutta jos ajaa matka-ajoa tai ennenkaikkea matka-ajoa talvella niin suosittele Saabia.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

niin,vaikea homma toyotasta saabiin..
jospas,ite...kun ei ole vetokoukkua tonnarissa...laittais 900 saabin jne.
no,pitääpäs laittaa tämä juttu jonnekin "omaan lokeroon" :roll:
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Vastaa Viestiin