Kaveri soitteli ja kysyi, kuuluisiko hänen 2,1 litran i16 OG satkussaan olla vaihteistolle oma öljytikku. On kuulemma vain joku tulppa siinä tikun paikalla.
Mielestäni pitää olla, mutta, kun ei ole omistajakokemusta niin varmistus vielä eli onko?
Käykö mikä tahansa H -koneen lootan öljytikku sinne?
öljytikku 2,1 i16
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
öljytikku 2,1 i16
# 419 Vesa Pohjalainen
Ei käy koska H-moottorisissa on tikkuja ainakin kahta mallia.
Vanhin on se mikä "noopas" on se lattana pitkä.
Seuraava on käytössä ilmeisesti parivuotta mm8venttiili 90vm on semmonen musta lyhyt muovivarsi tikku.
Uusin og tikku on tosiaan mutteri kanta ,käytössä ilmeisesti vain viimeisissä i16 ja 2,1
tikku pitäis olla siinäkin mutterin jatkeena .
Eikun avaamaan vaan niin puikko sieltä löytyy.
Edit: korjattu hienoinen virhe
Vanhin on se mikä "noopas" on se lattana pitkä.
Seuraava on käytössä ilmeisesti parivuotta mm8venttiili 90vm on semmonen musta lyhyt muovivarsi tikku.
Uusin og tikku on tosiaan mutteri kanta ,käytössä ilmeisesti vain viimeisissä i16 ja 2,1
tikku pitäis olla siinäkin mutterin jatkeena .
Eikun avaamaan vaan niin puikko sieltä löytyy.
Edit: korjattu hienoinen virhe
Viimeksi muokannut 900i, Ti Huhti 26, 2005 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Ensiövälitykseen jää joka tapauksessa muutama desilitra.uubi kirjoitti:Se just 19 mm hylsy käy. Jos vaihtaa meinaa niin sitä kautta imemällä pois,pikkasen jää vetopyörästöön mutta jos tunkkaa perää ylös tulee kaikki. Tilavuus tais olla 3 L.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00